Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Weet iemand misschien uit zijn hoofd of the lichtmetalen wielbouten anders zijn dan de stalen varianten?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS

Hee, perfekt bedankt… ik kon me vaag al zoiets herinneren…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Mocht er nog iemand geintereseerd zijn in het vervolg hiervan… CX wielbouten heb je dus idd bol (voor de stalen velgen) en plat (voor het lichtmetaal). Mocht je ooit ander lichtmetaal er onder willen zetten, dan is de kans echter hoog dat je te maken krijgt met een noodzaak voor 60 graden bouten, en die heb ik dus gevonden op de sloop, maar let wel even op dat de schroefdraad wel goed overeenkomt.
beerpeet schreef:Ja die zijn anders. Voor lichtmetalen velgen is de kop aan de onderkant vlak met een ring, voor staal loopt de onderkant van de kop taps toe.
Hoi,
Mijn ervaring is toch iets anders: de lichtmetalen TRX wielen (bij mij in de turbo variant) hebben inderdaad een platte onderkant met onderlegring. De lichtmetalen Evasion velgen die ik een winter onder mijn CX heb gehad (zie het velgen topic) leken sprekend op de standaard bouten van de stalen velgen, dus taps toelopend. Ze hadden echter een andere lengte, maar dat zal ook wel weer van het velgontwerp afhangen.
Groet, Freek