Mijn CX 2400 (1976) lekt LHM olie. Ik heb inmiddels gevonden dat het lek zich in een retour(?)slangetje naar het reservoir bevindt. Er zit vlak bij het reservoir een zwart rubber verdeelblokje waar 5 slangetjes uitkomen. De slangetjes zitten aan het verdeelblokje vast. Bij een van die vijf is de aanhechting gescheurd. Er moet dus een nieuw verdeelblokje komen. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: Hydrolique Slangetje
Probeer hier eens voor een nieuwe:
http://www.iddstechnique.nl/
http://www.cx-basis.de/
http://www.chyparse.nl/
ALS het nieuw te bestellen is, heeft een van hen het zeker.
En anders 2ehands bij elke specialist.
palm schreef:Mijn CX 2400 (1976) lekt LHM olie. Ik heb inmiddels gevonden dat het lek zich in een retour(?)slangetje naar het reservoir bevindt. Er zit vlak bij het reservoir een zwart rubber verdeelblokje waar 5 slangetjes uitkomen. De slangetjes zitten aan het verdeelblokje vast. Bij een van die vijf is de aanhechting gescheurd. Er moet dus een nieuw verdeelblokje komen. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Goeie tip. Vooral die Duitse site is duidelijk. Maar onderdeeltje niet gevonden. Navraag levert op dat het niet meer te leveren is. Zeg nooit nooit zou ik zeggen. En attendent, heb ik het zelf gefikst. Slangetje van het blokje afgesneden en tussen het blokje en het slangetje een dunner hardplastic slangetje gezet (van een ML tectyl spuitbus, die hebben zo’n flexibele spuitslang). Slangetje in het blokje geduwd en ook in het andere slangetje. Vetvrij gemaakt en vloeibare pakking gebruikt om het helemaal af te dichten. Voorlopig kan ik vooruit, totdat ik een nieuwe of gebruikte tegenkom of voor altijd.
Paul














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
palm schreef:Goeie tip. Vooral die Duitse site is duidelijk. Maar onderdeeltje niet gevonden. Navraag levert op dat het niet meer te leveren is. Zeg nooit nooit zou ik zeggen. En attendent, heb ik het zelf gefikst. Slangetje van het blokje afgesneden en tussen het blokje en het slangetje een dunner hardplastic slangetje gezet (van een ML tectyl spuitbus, die hebben zo’n flexibele spuitslang). Slangetje in het blokje geduwd en ook in het andere slangetje. Vetvrij gemaakt en vloeibare pakking gebruikt om het helemaal af te dichten. Voorlopig kan ik vooruit, totdat ik een nieuwe of gebruikte tegenkom of voor altijd.
Paul
Je kan dit simpel en betrouwbaar oplossen door een stukje hydrauliekleiding in het verdeelblokje te steken en de afgescheurde slang hier over te schuiven.
Let wel op dat het stukje hydrauliekleiding niet te diep in het verdeelblokje schuift
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Ja, dit is het, de spin. Maar pff…48 euro…..