bestuurdersdeur kan wel met sleutel op en van slot maar niet meer open van binnen of buiten.
passagiersdeur kan niet van binnen open alleen van buiten.
conclusie, buiten gevaarlijk enzo, dat ik halsbrekende toeren moet uithalen om uit de auto te komen.
gewoon iets van verbogen stangetjes?
wie biedt relaas?
grts, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
goh, jongens
52 keer bekeken maar niemand heeft een idee.
dat had ik niet verwacht
ben en blijf nog benieuwd naar reacties…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Ik heb geen flauw idee joh. In jouw situatie zou ik de bekleding van je deuren halen en dan verder kijken wat je tegen komt.
Schijt aan originaliteit.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb hetzelfde met mijn passagiersdeur wat jij met de jouwe hebt.
Kan alleen van buiten op slot, vergendeling van binnenuit zit vast.
Het werk zal wel aan verval onderhevig zijn. Maak me er niet druk om, auto wordt binnenkort gespoten en dan wordt e.e.a. geerepareerd of vervangen. Ik zou je tot die tijd niets zinnigs kunnen vertellen hierover.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Wij hebben iets soortgelijks gehad. Als je van buiten de deur wilde openmaken lukte dit niet. Het mechaniek zat vast door oude hardgeworden ML. Na alles demonteren en schoonmaken functioneerde het weer prima.
Of het voor jou een oplossing is weet ik niet. Maar je kunt wellicht even de deurpanelen erafhalen en kijken. Alles een keer demonteren mooi schoonmaken en weer monteren kan nooit geen kwaad.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zou het ook niet weten, maar het lijkt me wel verdomde lastig. Ik zou inderdaad de boel maar gaan demonteren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
heb er geen tijd voor en zin in.
gaat naar Cxtreme voor een beurtje
grts, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Je hebt last van oud vet in je slotmechanisme. Verwijder deurpanelen en gebruik WD40 en sprenkel rijkelijk. Heb ik ook gehad in m’n CX.
Toen ik de topictitel las dacht ik eigenlijk aan een kromme koets…
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
ja, vet/WD40 oid dat dacht ik al,
heb voorheen Volvo gereden en die hadden dat ook…
maar feit blijft dat ik momenteel zes dagen per week werk en die spaarzame vrije uurtjes niet in de cx steek.
heb ook nog een electrospook, regelmatig een lege accu…
heb al een nieuwe moeten kopen, wil dat niet nog eens.
de dokter gaat er eens naar kijken!
ik ga binnenkort naar Californie, daar huur ik een Dodge
en ik zal dus dubbel blij zijn als de cx het weer doet als ik terugkom
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
hugo schreef:ja, vet/WD40 oid dat dacht ik al,
heb voorheen Volvo gereden en die hadden dat ook…maar feit blijft dat ik momenteel zes dagen per week werk en die spaarzame vrije uurtjes niet in de cx steek.
heb ook nog een electrospook, regelmatig een lege accu…
heb al een nieuwe moeten kopen, wil dat niet nog eens.de dokter gaat er eens naar kijken!
ik ga binnenkort naar Californie, daar huur ik een Dodge
en ik zal dus dubbel blij zijn als de cx het weer doet als ik terugkom
Waarom post je dan in hemelsnaam hier je vraag. Dit leek me een DHZ vraag. Doe je het niet zelf en breng je de wagen naar de garage, hoef je hier niet om hulp te vragen lijkt me.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Als het met een gerichte tik tegen het een of ander op te lossen zou zijn geweest en iemand had dat hier gemeld, dan had ie het wel zelf kunnen/willen doen. Nu verwijderen van het deurpaneel nodig (b)lijkt geeft hij er de voorkeur aan om het te laten doen. Die keuze wordt gemaakt op basis van de informatie die ie hier krijgt, prima toch?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ach jongens, als de auto heerlijk rijdt, en betrouwbaar bovendien, dan moeten we enorm blij zijn dat het bij een vastzittende deur blijft.
Ik heb een “hok” gekocht vorige week, maar daarvan doet (bijna) alles het nog, zelfs de vergrendeling van de tankklep!
De contactslotverlichting en de groene lamp op de bestuurdersdeur doen `t nog.
Griezelig gewoon….
Conclusie? :
Laat je vrouw lekker in de auto zitten (die kan er toch niet uit) en doe lekker waar je zin in hebt…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
jeroentje schreef:hugo schreef:ja, vet/WD40 oid dat dacht ik al,
heb voorheen Volvo gereden en die hadden dat ook…maar feit blijft dat ik momenteel zes dagen per week werk en die spaarzame vrije uurtjes niet in de cx steek.
heb ook nog een electrospook, regelmatig een lege accu…
heb al een nieuwe moeten kopen, wil dat niet nog eens.de dokter gaat er eens naar kijken!
ik ga binnenkort naar Californie, daar huur ik een Dodge
en ik zal dus dubbel blij zijn als de cx het weer doet als ik terugkomWaarom post je dan in hemelsnaam hier je vraag. Dit leek me een DHZ vraag. Doe je het niet zelf en breng je de wagen naar de garage, hoef je hier niet om hulp te vragen lijkt me.
wilde het eerst zelf oplossen maar hed weinig geduld
dat was de hemelsnaam
grts, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Heb in mijn CX een gelinkt geintje:
Bestuurdersportier kan juist alleen van binnen dicht/open. Het slotje is met beide sleutels prima gangbaar, draait netjes kwart slag links of recht en veert ook goed terug. Alleen zonder verder iets in beweging te zetten, hoor ook geen Frans-mechanische kloenk of klak
Van ‘t lange weekend maar ‘s het deurpaneel voorzichtig verwijderen. Kan ik meteen uitzoeken of er een kabel los/gebroken is naar de eveneens weigerende elektrieke Pallas-spiegel. Altijd fijn zo’n weinig gebruikte voiture, allemaal spookverschijnselen
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Beetje laat, maar hier mijn oplossing.
Mijn deur kon wel van binnen op slot, maar niet van buiten.
Deurpaneel eraf gehaald, zie je allemaal stangetjes.
één van die stangen was losgeschoten uit het houdertje en door het raammechaniek meegenomen, helemaal krom..!
het ding eruit gehaald, beetje bekeken wat de oorsprongelijke vorm was, teruggebogen en paste er prima in.
Hoop gepruts in een klein hoekje, vervelend werk met grote handen, maar kan wel..













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dank je Arne. “Helaas” zit alles bij mij wel vast, alleen draait het asje achterop het slotje niet met de sleutel mee - en bewegen de stangetjes dus ook niet. Nog niet opgelost dus…
De spiegel doet ‘t niet omdat er een inderdaad kabelbreuk zit. De groene +12V tbv de spiegel is fijn gebroken binnenin de dikke rubberen slang die de carrosserie in verdwijnt, zo’n 8cm vanaf het begin van de slang. En dat is net teveel om bij te komen. Iemand ervaring met dit soort puzzeltjes?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005