Ik wil morgen even oliewissel en filterwissel doen. Ik kom er alleen niet uit welke Purflux erin moet, de LS105 of de LS867B? En weet iemand een goede tool om op de achterkant van het filter te zetten?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
LS105 volgens masterbase.
Grote tang, maar als het goed is kan je hem met de hand los draaien. Anders kun je er altijd nog een schroevendraaier in slaan, dit levert wel een grote bende op.
Nieuwe filter ook met de hand vast zetten, wel ff n btje olie op de rubberen ring.
Hmm ja grove tang is wat lastig bij een CX. Oliefilter zit echt op een onmogelijke plek. Ik had het liefst zon cupachtig iets gehad wat je er achter op draait en dan dmv halfduims verlengstuk eraf kan draaien.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het citroen speciale gereedschap voor de klus heet 6002-T, dat maakt het echt super simpel allemaal. Maar we zoeken dus een slimme manier om het te doen zonder zo’n 6002-T… iemand tips?
Probleem met schroevendraaiers e.d. er doorheen slaan is dat je er volstrekt niet bijkan omdat ie op de achterkant van het blok zit tussen het subframe…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm…. een soort mini hooivork die je er in slaat kan wel werken…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
BBQ vork?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
ja idd als ie een beetje stevig is… zo’n open haard vork heb je ook…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Je hebt ook speciale “grijpers” voor op oliefilters, die kun je op een ratel doen en dan door het draaien knijpen de grijpers het luchtfilter. Kijk even bij een gereedschappenboer oid, zie je ze vast wel liggen.






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Zo een sleutel kun je o.a. krijgen bij AME op kruispunt hastelweg/strijpsestraat. Bedenk wel dat verschillende merken oliefilters ook verschillende vormen hebben. Hierdoor past niet alles. Met juiste tooltje olie verversen in een zucht gedaan.
Als je wilt kun je ding ook wel ff lenen.
jeroentje schreef:Zo een sleutel kun je o.a. krijgen bij AME op kruispunt hastelweg/strijpsestraat. Bedenk wel dat verschillende merken oliefilters ook verschillende vormen hebben. Hierdoor past niet alles. Met juiste tooltje olie verversen in een zucht gedaan.
Als je wilt kun je ding ook wel ff lenen.
Ben ik net geweest, maar ze hadden geen oliefilter op voorraad en ook geen olie. Dus het feest gaat niet door nu.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Het tooltje dat bij je haakse slijper zit biedt hier uitkomst. twee gaatjes boren in het filter op een afstand die correspondeert met de punten op dat sleuteltje. Dan tikje met een hamer op de sleutel. Geeft wel rommel.
Corrosion sympa!
thijs,
ik heb hier nog 2 gewone (wel verschillende) oliefiltersleutelsdingen liggen..
Kunt eens komen kijken om uit te dokteren welke eventueel gebruikt zou kunnen worden.
of zit het filter op een dermate onhandige plek, dat deze sleuteldingen geen nut hebben?
Het filter zit echt op een gare plek bij de CX. Ik heb hier een deelplaatje en daar zie je hoe ver weg het filter zit. Je komt er met een gewone oliefilter sleutel niet handig bij. Onder in de foto zit het subframe en rechts de uitlaat.
De oplossing is een onderstaand ding van Facom.
Die zet je er erop en dan ratel erin en draaien maar.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Misschien wil jij het beslist zelf doen, maar ik ga voor een motorolieverversing altijd even naar de euromaster!
Kwa kosten maakt het namelijk bijna niks uit. Ik was de vorige keer bij de euromaster 39 euro kwijt, voor 5,5 liter olie plus oliefilterwissel. Als je zelf 6 (kwaliteits)olie moet kopen en een filter ben je al bijna hetzelfde kwijt.
Het oliefilter leverde de monteur overigens een flink smerige overall op en hij vroeg mij dan ook wie bedacht had dat het filter op zo’n onmogelijke plek moest zitten
Voor de kosten hoef je het niet zelf te doen inderdaad maar voor de leuk wel
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Nee dat begrijp ik. Ik vind het ook het leukst om alles zelf te doen. Behalve dat oliefilter!