2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Verroeste Benzinetank
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 06 juni 2020 10:51 PM
  [ # 16 ]

Nieuwe tanks zijn er gewoon te krijgen, maar wel bijna 400 euro!
Toch een uitdaging om het te proberen.

Ik heb de tweede keer lang laten staan in de soda. Na het uitspoelen van de tank met schoonmaak azijn begint het roesten weer.
De eerste keer kwam er duidelijk bruin water uit, de tweede keer duidelijk groen!
Hieronder een paar foto’s van de twee keer spoelen, de hoekjes zijn inderdaad nog niet schoon.
Ik ben van plan de tank te spoelen met roest omvormer en daarna te behandelen met fertan.

Ben er nog wel even mee bezig… heb gelukkig geen haast

Afbeelding Bijlagen
FD3577E7-33C6-493A-A557-0218F7E6AC18.jpegA3A2C27B-4252-466D-902A-66368D81F200.jpeg9CBAD75B-263E-4F03-AC6F-1C5A5E85CC02.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 21 juni 2020 06:52 PM
  [ # 17 ]

Mooi schoon gekregen en voorzien van coating.

Paar tips:
Schoonmaken met fosforzuur is een goede methode, maar wel voorzichtig zijn.
Coating aanbrengen en dan moet je goed ventileren, beste toch met een stofzuiger.

Nu het gaas nog even opschonen, die is ook gecoat…

Groet Reinier

Afbeelding Bijlagen
1D460654-1918-435B-A1DE-D67EAAB57ACC.jpegDB9AF026-3DFE-4077-BC33-801D37842EFD.jpeg138EF701-34B6-40D0-9B8A-329C73302FF1.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 22 juni 2020 09:16 AM
  [ # 18 ]

Ziet er mooi uit, lijkt goed gelukt!
Heb je de tank ook al getest op dichtheid? De groene kleur (na spoelen met zuur) duidt een beetje op oplossen van koperverbindingen (soldeernaden?)

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Currus ambulance ID20f
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-04-2008

Gepost: 09 juli 2020 09:03 PM
  [ # 19 ]
jantje1948 schreef:

Ja, de carbu sm’s hadden een kunststof tank. De injectiemodellen een metalen. Ik dacht voor de VS markt ook metaal.

Zijn er ook mensen die een kunststof benzinetank in een DS plaatsen. Ik heb toch al een LPG tank aan boord. Dan is er geen behoefte aan een grote benzine tank want: 1 er is (meestal) voldoende brandstof LPG en 2 door winterstalling (en LPG gebruik) veroudert een grote hoeveelheid benzine en corrodeert een lege benzinetank.
Dus eigenlijk zoek ik eerder een kleine, niet-corrosiegevoelige benzine opslag.

Heeft er iemand een soortgelijke gedachte, bv een kunststof brandstoftank (zeg 15-20 liter) onder de achterbank van een DS en welk type is dat ?

1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 09 juli 2020 10:30 PM
  [ # 20 ]

Ik had dat probleem ook met de nu 51 jaar oude Jaguar welke al 44 jaar op LPG loopt. Die heeft twee benzinetanks van 57 liter elk en die laat je niet vol benzine staan. Dus heb ik in de kofferruimte een kleine tank van een buitenboordmotor, aangesloten op een van de twee benzinepompen, staat leeg, maar ik heb een jerrycan met benzine bij me en als ik zonder gas kom te staan giet ik benzine in dat tankje, knijp in het balletje tot de benzine bij de pomp is en kan weer rijden.

De beide benzinetanks staan droog en ik heb de binnenkant in het vet gezet.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 juli 2020 10:49 PM
  [ # 21 ]

Ken je geen lasser of kun je het zelf, maak er eentje op maat uit rvs of aluminium.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 11 juli 2020 09:32 AM
  [ # 22 ]
capt kok schreef:

Ziet er mooi uit, lijkt goed gelukt!
Heb je de tank ook al getest op dichtheid? De groene kleur (na spoelen met zuur) duidt een beetje op oplossen van koperverbindingen (soldeernaden?)

de toevoer en ontluchting pijpjes zijn van koper. Naden geen probleem die zijn gelast !

 

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 11 juli 2020 09:58 PM
  [ # 23 ]

Al de kunstsof tank van een 2CV overwogen? Zijn er gewoon nieuw, inhoud 25 liter en vulopening naar de goede kant. Hij is echter wel wat hoger volgens mij, dus onder de achterbank wordt dan lastig.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Currus ambulance ID20f
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-04-2008

Gepost: 12 juli 2020 02:30 PM
  [ # 24 ]

Bedankt voor de reacties. Ik ben een hobby lasser en ik begin niet aan het lassen van een (lekvrije) tank.
Een los tankje lijkt me niks, ik wil wel benzine kunnen blijven tanken via de vulpijp en heb liefst ook een vlotter zodat je een idee hebt van de tankinhoud.
Ik ben een hobby lasser en ik begin niet aan het lassen van een lekvrije tank.
Goede gedachte: 2Cv kunststof. Ik zal eens naar de maten kijken.
Alternatief is een kleine aluminium of RVS tank, dat rot niet meer bij leven door.

De Ds heeft een brede platte tank. Heeft iemand een idee van de maten van de benzinetank van een Ds, dan wel in beschikbare inbouwruimte ?

1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 juli 2020 05:58 PM
  [ # 25 ]

Als je het deksel onder de achterbank weghaalt kun je het opmeten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 12 juli 2020 07:45 PM
  [ # 26 ]

Zo’n benzinetank ziet er zo uit:
https://citrotech.nl/shop/product/benzinetank-ds-carburateur/

Beetje lastig om na te maken, vanwege de hellende bovenkant en de boven en onderkant die op elkaar geplaatst zijn, en de aan-en afvoerpijpen.

Ik zit zelf ook te zoeken naar een mogelijkheid om een rvs-tankje te plaatsen als vervanger van de originele tank.
Ik rijd op LPG, en wil een kleine rvs benzinetank (20-25 liter), wat voldoende zou moeten zijn als reserve om het volgende LPG tankstation te halen.
Het probleem is vooral dat de octaan 95 en 98 (E10 en E5) tegenwoordig zo matig van kwaliteit en slecht voor de tank zijn. Ik zou dan een hoger octaan moeten tanken, BP-Ultimate zou voldoen. Maar om te voorkomen dat de tankbinnenzijde roestschade oploopt, of vergumt, zou ik de tank altijd vol met benzine moeten houden. Dat vind ik niet praktisch, kost bovendien poen, en ik rijd perfect op LPG.

Als ik nou niet zo’n passende kleine rvs tank zou vinden, kan ik natuurlijk zo’n nieuwe kopen (eenmalige uitgave) en tweederde afslijpen, en éénderde, aan de rechterzijde van de wagen, kunnen plaatsen. Een goede lasser kan denk ik wel een zijschot aan de linkerzijde lassen. Blijft passen, en montage zal ook geen problemen geven.
Maar liever heb ik een op maat gemaakte rvs-tank, dus als iemand iets weet, hou ik me aanbevolen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 juli 2020 08:45 PM
  [ # 27 ]

Voor een RVS, aluminium of zelfs kunststof tank kun je eens zoeken bij de leveranciers voor de Rallye auto’s of voor marine toepassingen. Kun je vaak nog kiezen uit 306, 314 etc.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 12 juli 2020 09:47 PM
  [ # 28 ]

Mijn behoefte is dezelfde als die Repeltsteeltje schetst, om dezelfde redenen. Volgens miji s er zo een groep afnemers te formeren voor een kleine serie van die tanks…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Currus ambulance ID20f
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-04-2008

Gepost: 12 juli 2020 10:48 PM
  [ # 29 ]
jantje1948 schreef:

Als je het deksel onder de achterbank weghaalt kun je het opmeten.

klopt, ik hoopte dat iemand op zolder een los reserve exemplaar heeft liggen. Dat meet makkelijker als deze los is.

1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club

Profiel  
 
Currus ambulance ID20f
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-04-2008

Gepost: 12 juli 2020 10:52 PM
  [ # 30 ]
Citroensmgz schreef:

Voor een RVS, aluminium of zelfs kunststof tank kun je eens zoeken bij de leveranciers voor de Rallye auto’s of voor marine toepassingen. Kun je vaak nog kiezen uit 306, 314 etc.

Ja die ben ik inmiddels tegengekomen. Met vlotter zit je ook zo op 400 euro. Op Alibaba kom je chinese aanbieders tegen die tegen substantieel lager prijzen aanbieden en ook kleine series. Nu heb ik geen voorkeur voor nasi-tech en bami-tronics maar als er oplossingen zijn die degelijk zijn (en alu of RVS) is dat te overwegen. Ik heb behoefte niet om de legering te bepalen, dicht is dicht en magnetisch hoeft t niet te zijn.

1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook