Hallo allemaal,
Sinds enkele maanden heb ik een Xsara Picasso (Caractère-uitvoering). Daarvoor had ik ook een Xsara Picasso (Plaisir-uitvoering). Omdat deze goed beviel dus weer een Xsara Picasso genomen.
Nu zijn er een paar verschillen ten nadele van de Caractère-uitvoering. Zo is de alarmknop boven op het dashboard continu rood verlicht, en dat is met name bij ‘s-nachts rijden erg hinderlijk (zowel het directe rode licht als de weerspiegeling in de voorruit). Bij mijn vorige Picasso is dit mij nooit opgevallen.
Ik heb aan de garage gevraagd of dit d.m.v. software-configuratie kan worden uitgeschakeld (wat kan er immers tegenwoordig niet in de software worden geregeld?). Echter, mij werd verteld dat dit niet mogelijk is. Ik heb nu de volgende vragen:
*)
Kan iemand mij vertellen of dit echt niet in de software kan worden gewijzigd?
*)
Weet iemand een andere oplossing om te zorgen dat dit licht tijdens het rijden uit gaat? De verlichting in de knop moet natuurlijk wel gaan knipperen zodra de alarmverlichting is ingeschakeld (met name omdat bij deze Picasso de richtingaanwijzer alleen aangeeft dat de richtingaanwijzer is ingeschakeld; er wordt niet aangegeven of de richtingaanwijzer naar links of naar rechts is ingeschakeld!).
*)
Kan iemand mij vertellen hoe ik het middelste gedeelte van het dashboard netjes kan losnemen (het gedeelte met bovenin de middelste ventilatieroosters to aan onderin bij de versnellingepook).
Alvast bedankt voor je reactie,
Wim