Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Zijn de deuren van een type 2 te gebruiken op een type 1? Het lijkt mij wel nl. Zo te zien past een prestige deur niet op een break. Waarom vraag ik dit? Ik zoek een goedkope manier om onze familiale er weer netjes uit te laten zien zonder voor een hoop geld de hele auto te laten spuiten.
Ik heb 4 gave portieren van een type 1 in blauwgrijs. Onze familiale is echter Gris Perlé. Het mooiste zou zijn om een paar gave deuren in de goede kleur te scoren. Ik weet dat de kans klein is, maar je weet nooit.
Voordeel is wel dat Gris Perlé van 1981 tot en met 1991 geleverd is en als een type 2 deur past…....
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
je zit wel met je binnenbekleding die anders is

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
citroenc2 schreef:je zit wel met je binnenbekleding die anders is
Ja, maar toch meerdere malen gehoord dat ook die 1 op 1 over te zetten is. Zelf nooit geprobeerd natuurlijk…
Maar Ernst, dan verdwijnt de NOS bestikkering

- C1 Ambiance
- CX Gti
Neuh, als het aan mij ligt niet. Kwestie van overtrekken en opnieuw uit stickermateriaal uitsnijden of uit laten snijden.
En op die portieren die ik al heb zitten al redelijk gave deurpanelen; als de gaten maar hetzelfde zijn is het goed.
beerpeet schreef:citroenc2 schreef:je zit wel met je binnenbekleding die anders is
Ja, maar toch meerdere malen gehoord dat ook die 1 op 1 over te zetten is.
Zelf nooit geprobeerd natuurlijk…
Maar Ernst, dan verdwijnt de NOS bestikkering

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
ernst23 schreef:Maar Ernst, dan verdwijnt de NOS bestikkering
Je zou kunnen nagaan waar die stickers oorspronkelijk zijn gemaakt, maar met de huidige technieken moet het mogelijk zijn ze ook ergens anders te laten maken. Goed bewaren de originele totdat je nieuwe hebt
Gr. Arno
CXArnomaat schreef:ernst23 schreef:Maar Ernst, dan verdwijnt de NOS bestikkering
Je zou kunnen nagaan waar die stickers oorspronkelijk zijn gemaakt, maar met de huidige technieken moet het mogelijk zijn ze ook ergens anders te laten maken. Goed bewaren de originele totdat je nieuwe hebt
![]()
Gr. Arno
Elke reclame boer kan ze zo namaken.
Bovendien is het (oude) logo van de N.O.S. gewoon op internet te vinden,
met een beetje mazzel zelfs de orginele kleurcode. Anders even een telefoontje naar de juiste afdeling binnen de Nederlandsche Omroep Stichting en dan kunnen ze je dat ook wel vertellen.
Test

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Re: Deuren type 1 break
ernst23 schreef:Zijn de deuren van een type 2 te gebruiken op een type 1? Het lijkt mij wel nl. Zo te zien past een prestige deur niet op een break. Waarom vraag ik dit? Ik zoek een goedkope manier om onze familiale er weer netjes uit te laten zien zonder voor een hoop geld de hele auto te laten spuiten.
Ik heb 4 gave portieren van een type 1 in blauwgrijs. Onze familiale is echter Gris Perlé. Het mooiste zou zijn om een paar gave deuren in de goede kleur te scoren. Ik weet dat de kans klein is, maar je weet nooit.
Voordeel is wel dat Gris Perlé van 1981 tot en met 1991 geleverd is en als een type 2 deur past…....
Ik heb mij ooit door meerdere mensen laten vertellen dat het achterste hoekje bovenaan bij een prestige/limousine verschilt van een break en dat daarom de portieren niet uitwisselbaar zijn.
Ook heb ik op mijn limousine nu een voorportier zitten van een serie 2 en dat past perfect! Achterportieren zouden mijns insziens dus ook uitwisselbaar moeten zijn…
Suc6 ermee!
Robert (die ook nog op zoek is naar 4 portier in de kleur gris espadon )
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- C1 Ambiance
- CX Gti
Telefoontje zou kunnen, maar op internet vinden valt tegen. Ik heb al eens gezocht…
Thijsvandebles schreef:
Bovendien is het (oude) logo van de N.O.S. gewoon op internet te vinden,
met een beetje mazzel zelfs de orginele kleurcode. Anders even een telefoontje naar de juiste afdeling binnen de Nederlandsche Omroep Stichting en dan kunnen ze je dat ook wel vertellen.
De deuren passen er prima in,je moet inderdaad het een en ander aanpassen voor de binnenbekleding.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
weet je ook wat die serie 2 dueren kosten want type 1 deuren zijn nog redelijk nieuw te vinden

- C1 Ambiance
- CX Gti
Neem trouwens aan dat de voorportieren van een break gelijk zijn aan die van een berline?
@Ray: Binnenbekleding is geen probleem, alleen kwestie van overzetten neem ik aan. Ik denk dat de strips overzetten het meeste werk is.
@citroenc2: Huh? Serie 2 deuren zijn minder schaars dan type 1 deuren lijkt me. Ik weet niet of type 2 deuren altijd slechter zijn dan type 1…. Zijn type 1 deuren beter nieuw te vinden dan type 2?? Ik wil geen nieuwe deuren, maar zoek een makkelijke goedkope oplossing in de goede kleur dus.
Als iemand 4 aardige break portieren weet in Gris Perlé houd ik me aanbevolen.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dibert Ketting heeft zowel nieuwe als tweedehands serie 1 voorportieren.
Serie 2 portieren zijn hetzelfde als serie 1, alleen is bij serie 2 het gat voor het slot groter en krijg je dus een extra sleutel aan je bos.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Heeft Gin Klein Gekske ze niet liggen?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De panelen zijn gewoon over te zetten.
De achterdeuren van een berline zijn anders dan van een break, maar tussen serie 1 en 2 gewoon uitwisselbaar.

- C1 Ambiance
- CX Gti
Heb tijdens de laatste uitverkoop wel gezocht, maar niet gevonden. Misschien zocht ik toen echter op type 1. Zal de volgende keer nog eens kijken als ik er ben.
cxfanatic schreef:Heeft Gin Klein Gekske ze niet liggen?