lekkage ATF olie uit de automaatbak.
santman1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 06 april 2007 01:00 AM

Uit mijn automaatbak komt olie gelopen. het is de bak die aan de 2500 I motor zit uit ‘84/‘85. Ik kon tot op heden niet traceren waar het exact vandaan komt. Met een beetje geluk ligt het aan het feit dat de auto voor op bokken stond en achter niet en dat de olie naar achter is gelopen waardoor ie bij de aandrijfassen is gaan lekken. Heeft iemand hier een verklaring voor/ervaring mee?

Life is short !!!
Drive fast !!!

Profiel  

santman1
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 augustus 2007 07:40 AM
  [ # 1 ]

Niemand iets kunnen bedenken op bovenstaand?
De wagen staat niet meer op bokken en hij lekt nogsteeds enige olie uit de bank. Het komt uit de bak waar de steekas in de bak gaat. Alleen aan de rechterzijde. Hier zit een keerring neem ik aan. Is deze keerring te vervangen zonder de bak open te schroeven?

Life is short !!!
Drive fast !!!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 15 augustus 2007 11:32 AM
  [ # 2 ]

je zult de olie van de bak moeten laten.
dan de as demonteren, en de keering vervangen.
daarna de zaak weer dicht schroeven, en met lopende motor de olie weer bijvullen en peilen.

mvgr wupke Wink

Profiel  

santman1
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 augustus 2007 04:03 PM
  [ # 3 ]

mmmmmmm, ik heb de bakolie pas vervangen en ik dacht dat je de steekas er uit kon halen zonder de olie er af te laten, maar ja we hebben het hier over de keerrring en die zal dan wel wat olie eruit laten dan. maar toch nog een vraag, waarom bijvullen met lopende motor? Ik heb ‘m bij het verversen van ATF vorige keer pas weer gestart toen er al een redelijke hoeveelheid olie in zat. Maakt dit uit denk je? De auto is namelijk gaan lekken sinds die oliewissel.

Life is short !!!
Drive fast !!!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 15 augustus 2007 04:08 PM
  [ # 4 ]

hmm, zover ik weet zit je diff gewoon in de ATF, en als je de as er dan uithaald, komt de olie er zo uitlopen.
lijkt me sterk dat ze het alla Renault hebben gemaakt..

een automaat word in principe altijd gepeilt met lopende motor.
er zijn uitzonderingen ..

dat het lek ontstaat na verversen komt wel eens vaker voor.
soms door teveel ATF in de bak (foutief peilen).
maar ook door verkeerde olie, en of door de verse olie word eea weer schoner, en daardoor lost er soms net op de verkeerde plek vuil op, en ontstaat er een lekkage..

mvgr wupke Wink

Profiel  

santman1
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 augustus 2007 04:14 PM
  [ # 5 ]

Dan maar aan de slag dan maar. Ik hoop dat ie dan niet aan de andere kant gaat lekken, als de ene vervangen is want daar kom ik niet bij. Het lekken is overigens wel minder geworden na een paar keer bijvullen (en nee niet omdat de olie er nu uit is).

Life is short !!!
Drive fast !!!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook