BDP-sensor kapot bij CX GTi Turbo?
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 22 april 2007 04:48 PM

Bij mijn CX GTi Turbo uit ‘85 start ze vrij lang alvorens ze aanslaat. Ook houdt ze af en toe in. Nu schijnt dit aan de BDP-sensor te kunnen liggen. Ik weet waar deze zit op het blok, maar hoe kan ik controleren of ie inderdaad kapot is?

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Edwin van Seggelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 22 april 2007 06:08 PM
  [ # 1 ]

Het kan aan veel dingen liggen…  Vervuilde verstuivers, slechte bougiekabels, bobine die betere tijden heeft gehad, gasklephuis, blauw stuurrelais, benzinedrukregelaar, luchtslangen…

Begin eerst eens met alle stekkerverbindingen goed schoon te maken. Gooi vervolgens in een volle tank verse benzine eens een flesje injectorcleaner en maak een paar lange ritten op snelheid Twisted Evil. De resultaten kunnen verbluffend zijn!

De BDP sensor vertoont meestal kuren als ie heet wordt, dus of dat de oorzaak van het moeizame starten is??? Enfin, het kost je de kop niet om die te vervangen.

Kijk ook nog eens bij dit topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173906/

Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!

Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/

Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 22 april 2007 06:20 PM
  [ # 2 ]
Edwin van Seggelen schreef:

Het kan aan veel dingen liggen…  Vervuilde verstuivers, slechte bougiekabels, bobine die betere tijden heeft gehad, gasklephuis, blauw stuurrelais, benzinedrukregelaar, luchtslangen…

Begin eerst eens met alle stekkerverbindingen goed schoon te maken. Gooi vervolgens in een volle tank verse benzine eens een flesje injectorcleaner en maak een paar lange ritten op snelheid Twisted Evil. De resultaten kunnen verbluffend zijn!

De BDP sensor vertoont meestal kuren als ie heet wordt, dus of dat de oorzaak van het moeizame starten is??? Enfin, het kost je de kop niet om die te vervangen.

Kijk ook nog eens bij dit topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173906/

Bedankt, Edwin. Ik wil ook de CO2-afstelling even nakijken. Dat kan ook een heel verschil maken.

Klopt het dat je mooie Turbo 2 aan het einde van de dag (na de voorjaarsrit) schade opgelopen heeft?

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Edwin van Seggelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 22 april 2007 09:08 PM
  [ # 3 ]

Yep. Op de terugweg nog ergens aangemeerd om wat te eten (we hadden immers nog een aardig ritje voor de boeg).

Toen we terug kwamen had een of andere onverlaat een vouw in het linker achterscherm gemaakt, waarschijnlijk met in- of uitdraaien. De dader heeft zich zonder zich kenbaar te maken uit de voeten gemaakt Evil or Very Mad .

Ze staat momenteel bij de plaatwerker. Hopenlijk wordt het allemaal weer strak en is er ook geen kleurverschil. Ze was zo prachtig… Misschien is ze nog op tijd klaar voor het technisch evenement.

Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!

Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/

Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook