1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
CX GTi Turbo gekocht, Nu opgehaald en wat vraagjes…
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 22 april 2007 11:17 PM

Na een jaar of 5 dagelijks XM te hebben gereden heb ik gezien mijn forse kilometrage (50-60DKM per jaar) een nieuwe C4 2.0i HDI VTS besteld.

Als “compensatie” heb ik voor de hobby een CX GTi Turbo gekocht uit 1985. Auto stond te koop op het forum. Voor het geld hoef ik de auto niet te laten staan.

Ga haar vrijdag of zaterdag halen.

Het roestprbleem van de CX is mij bekend. Hydrauliek idem dito.

Wat zijn de specifieke punten voor een GTi Turbo ?

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 22 april 2007 11:24 PM
  [ # 1 ]

Even de motor stationair laten draaien voordat je em afzet voor behoud van de turbo. Verder niks spannends aan deze CX Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 22 april 2007 11:59 PM
  [ # 2 ]

Die motoren willen wel eens last hebben van versleten lagerschalen.
Dan gaat het olielampje knipperen bij stationair toerental,als er flink mee gegast is.
Bij mijn eerste gti turbo hadden ze de stekker van de van de oliedruksensor eraf getrokken.
Dan gaat het lampje dus niet branden,gelukkig kon ik voor 150 gulden een ruilmotor kopen.
Als je het echt niet vertrouwd,gewoon een aankoopkeuring laten doen.
Voor de rest zijn het de standaardpunten waar je op moet letten.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 april 2007 11:04 AM
  [ # 3 ]

even een vraag is het die turbo uit zeeland

zoja let dan vooralop hoe de lasnaden zijn want aan die auto is het 1 en ander aan gebeurd dus benbang dat de heel veel dingen niet meer orgineelzijn Wink

verder zijn fotos altijd welkom

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 23 april 2007 12:28 PM
  [ # 4 ]

Ik denk dat dat nog wel mee valt,destijds waren er serie 2 bumperkits voor de serie 1.
Het belangrijkste is dat het om een hard exemplaar gaat,de rest kun je zelf bijhouden.
Als de auto is zoals beschreven,dan heb je er een koopje aan gehad.
Probeer maar eens een harde gti turbo te vinden onder de 1200 euro.
Dat kun je in ned. wel vergeten.
Succes ermee Sander!

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 23 april 2007 11:22 PM
  [ # 5 ]

Weet je wat het is, ik heb nog weinig tot geen CX ervaring en wil gewoon eens kijken of het wat voor me is. Daar lijkt me deze auto ideaal voor.

Hydrauliek is in ieder geval goed, motor loopt fijn en de bealngrijskte delen zijn hard.

En dat originele boeite me nu nog niet zo. Als het me bevalt ga ik bij Dibert wel een keer een echt mooie kopen.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 23 april 2007 11:24 PM
  [ # 6 ]

Goed plan, je moet nu genieten! Je leeft immers maar 1 keer Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 24 april 2007 01:13 AM
  [ # 7 ]

Gefeliciteerd!

Maaruh, welke is het nu….?

Simmetje schreef:

Weet je wat het is, ik heb nog weinig tot geen CX ervaring en wil gewoon eens kijken of het wat voor me is. Daar lijkt me deze auto ideaal voor.

Hydrauliek is in ieder geval goed, motor loopt fijn en de bealngrijskte delen zijn hard.

En dat originele boeite me nu nog niet zo. Als het me bevalt ga ik bij Dibert wel een keer een echt mooie kopen.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 april 2007 01:21 AM
  [ # 8 ]

Gefeliciteerd Razz

Volgens mij heb je de CX van Doppie te pakken en als je ‘t mij vraagt dan heb je een hele goeie voor een hele goeie prijs! Cool

Ik heb afgelopen week nog even lopen twijfelen, te lang…

Mocht je meer info over de CX willen, dan kun je misschien Roy (xm’metje) een pb-tje sturen, die kent de vorige eigenaar (voor Doppie).

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 24 april 2007 02:21 AM
  [ # 9 ]
beerpeet schreef:

Gefeliciteerd Razz

Volgens mij heb je de CX van Doppie te pakken en als je ‘t mij vraagt dan heb je een hele goeie voor een hele goeie prijs! Cool

Ik heb afgelopen week nog even lopen twijfelen, te lang…

Mocht je meer info over de CX willen, dan kun je misschien Roy (xm’metje) een pb-tje sturen, die kent de vorige eigenaar (voor Doppie).

jep pb maar voor meer info voor als je wat wil weten en uhh gefeliciteerd btw idd mooi nette cx voor weinig Cool

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 28 april 2007 11:37 PM
  [ # 10 ]

Vandaag de CX opgehaald.

Ik ben er wel achter dat ik dit eerder had moeten doen. Wat rijdt dat heerlijk.

De motor loopt echt subliem, en het exterieur is gewoon erg netjes.

Qua roest vergt alleen de achterklep wat aandacht. Hier is iets oppervlakteroest te zien aan de binnenkant. Voor de rest, deuren, dorpels, bodem, chassis, keihard. Lak is verder nog mooi, bumpers moeten ff opnieuw gespoten worden, zijn kras en deukvrij, maar wat vaal.

Uiteraard zijn er ook aandachtspunten:

-Kilometerteller doet het soms wel en soms niet, oliedrukmeter hetzelfde liedje. Wat kan dit zijn ???

-Ramen voor gaan prima open en dicht, maar gaan scheef. Ze gaan dus niet recht dicht. Denk iets van een geleider ??


Dan een paar “domme” vragen:

-Hoe maak ik de motorkap open, kan geen hendel vinden…

-Hoe kan ik de rechterspiegel verstellen ? Zie geen hendeltje zitten…

De mijne is dus een “overgangsmodel” dus serie 1 dashboard… Erg gaaf..

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 28 april 2007 11:42 PM
  [ # 11 ]
Simmetje schreef:

Dan een paar “domme” vragen:

-Hoe maak ik de motorkap open, kan geen hendel vinden…

- linksonder zit een hendeltje denk ik, anders onder de stuurkolom.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 28 april 2007 11:43 PM
  [ # 12 ]

Km-teller is een zwak punt,uit elkaar halen en schoonmaken wil soms helpen,anders een 2dehandse erin.
Oliedrukmeter kan een slechte contact zijn op de zender,maar kan ook aan de meter liggen.
Voorramen kun je van binnen afstellen,is moeilijk uit te leggen.
Motorkap vergrendeling zit aan je voeteneinde bestuurderskant,tegen het schutbord.
De rechterspiegel is electrisch,voor je versnellingspook zit een bakje met daarin de schakelaar.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 28 april 2007 11:44 PM
  [ # 13 ]

Een CX rijdt idd geweldig!

Bumpers spuiten? Andere zoeken, daar hoern serie 1 bumpers op, desnoods ongekleurde RVSen; maar da’s mijn smaak.

Ramen is denk ik een geval van uitgelubberd mechaniek. Heb hier ergens gelezen dat het af te stellen is net als bij de BX door een gat uit te vijlen. Moet het zelf ook nog doen bij de familiale.

Hendel zit net voor het linker voorportier, tegen het schutbord. Voor meer vragen, al is het niet hetzelfde model:
http://www.antiroest.net/antiroest/instructieboekje82/CX 82 instrbk.html

Spiegels verstellen, zie pagina 12 van bovengemeld instructieboekje.

Serie 1 dash…..maar wel met ronde klokjes uiteraard.

Veel plezier ermee, je wilt nooit meer anders!

Simmetje schreef:

Vandaag de CX opgehaald.

Ik ben er wel achter dat ik dit eerder had moeten doen. Wat rijdt dat heerlijk.

De motor loopt echt subliem, en het exterieur is gewoon erg netjes.

Qua roest vergt alleen de achterklep wat aandacht. Hier is iets oppervlakteroest te zien aan de binnenkant. Voor de rest, deuren, dorpels, bodem, chassis, keihard. Lak is verder nog mooi, bumpers moeten ff opnieuw gespoten worden, zijn kras en deukvrij, maar wat vaal.

Uiteraard zijn er ook aandachtspunten:

-Kilometerteller doet het soms wel en soms niet, oliedrukmeter hetzelfde liedje. Wat kan dit zijn ???

-Ramen voor gaan prima open en dicht, maar gaan scheef. Ze gaan dus niet recht dicht. Denk iets van een geleider ??


Dan een paar “domme” vragen:

-Hoe maak ik de motorkap open, kan geen hendel vinden…

-Hoe kan ik de rechterspiegel verstellen ? Zie geen hendeltje zitten…

De mijne is dus een “overgangsmodel” dus serie 1 dashboard… Erg gaaf..

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 28 april 2007 11:49 PM
  [ # 14 ]

Als je tijd hebt Sander,morgen is er een technisch evenement van de cx-club in leerdam,zie de site van de cx club.
Daar zijn genoeg techneuten om om het een en ander duidelijk te krijgen.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 28 april 2007 11:54 PM
  [ # 15 ]

Ga maar eens lid worden denk ik…

Maar, iemand een ideetje wat er met de metertjes aan de hand is ? Lijkt me iets electrisch ?

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook