18 van de 34
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Rogier’s 2400ie - verkocht!
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 30 maart 2011 10:15 AM
  [ # 256 ]

of, als je bereid bent om een investering te doen: http://link.marktplaats.nl/431716881

maar dan moet je wel zeker weten dat het aan je injectors ligt Smile

Ik houdt het draadje overigens goed in de gaten; ik heb last van wat gestotter tijdens het rijden.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 maart 2011 12:16 PM
  [ # 257 ]

Ik heb ook last van stotteren (op benzine) en nu ongeveer al alles uitgesloten behalve de injectoren. Bedankt voor de link, ik vind 225 euro nog meevallen: bij CX-basis betaal je dat ongeveer per injector. En reinigen is ook niet gratis. Misschien doe ik dit wel, ik ben het na drie jaar andere oplossing proberen best wel zat…

Profiel  
 
Sebastiaandk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 30 maart 2011 12:27 PM
  [ # 258 ]

Deze zien er niet uit alsof ze bij elkaar horen… Als ze niet matched zijn heb je er weinig aan denk ik zo…

U can’t form a line if ur to scared to stand alone.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 maart 2011 12:49 PM
  [ # 259 ]

Ik vraag me af of er op een CX origineel flow-matched injectoren werden gemonteerd.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 12 april 2011 11:24 PM
  [ # 260 ]
Rogier 1975 schreef:

In navolging van Fluidfreak vanavond de linkerkoplamp eruit gehaald en de luchtmassameter losgehaald.

LMM nogmaals gesmeerd en schoongemaakt. Ik voelde niks “plakken”, wel een klein stukje speling voordat de veer tegendruk geeft. Kan in Vraagbaak niet vinden of dat zo hoort, of dat de veer vanaf de aanslag hoort tegen te werken.

Bobine met steun en al verwijderd. Goh, valt toch een van de draadjes naar de module uit elkaar net achter de stekker (zie plaatje). Weinig kabelruimte over, maar toch weer weten te fixen met nw AMP-stekkertje en blauwe tape om de kleurcodering te behouden.

Alles terugbouwen… starten… rrr rrr rrr roggel rrr rrr roggel roggel rrr rrr roggel roggel roggel (voetje gas bij) vroemmmmm. hmz weer niet Sad

Er zijn van die dagen, dat je een CX wilt die gewoon start zoals het hoort, remt zoals het hoort en niet random iedere 2-100 km even 5 seconden heftig resoneert na montage van een nieuwe baksteun hmz

Tijd voor professionele CX-hulp Wink

Back on-topic na de (interessante!) uitweidingen over injectoren Smile


Na het terugbouwen had ik nog geen proefrit gemaakt, alleen even in de garage laten draaien. Vandaag had ik gewoon zin in een CX-ritje dus ben ik mijn XM-meetdoosje gewoon even af gaan leveren bij een medeforummer in Heeze, net zo makkelijk als morgen vrouwlief naar de TNT/Bruna sturen. Althans, makkelijk… hmz

De CX had zich kennelijk bedacht: bij deellast flappert de toerenteller als een dolle richting rode gebied, terwijl de motor helemaal niet meer toeren maakt. Sterker nog: de motor hikt dan soms. Bij lage belasting gebeurt dit niet, bij grotere belasting (meer dan halfgas zeg maar) ook niet. Even versnellen van 50 naar 60 is dus al tricky, maar gewoon in de garage met het gas spelen levert geen gestotter of hyperventilerende toerentellers op.

Ik ben gewoon in Heeze beland en terug in Eindhoven, maar niet echt met een gerust gevoel natuurlijk hmz. Voelt bij iedere toerentellerstuiter en hik alsof de CX het ieder moment helemaal voor gezien gaat houden.

Wat kan dit zijn:
- welke elektra-aansluiting rond de bobine kan dit veroorzaken (daar heb ik immers aangezeten)?
- of is dit wel typisch valse-lucht en moet ik beginnen met de luchtslangen van/naar de LMM nogmaals vast te zetten)?

Zweef ze, ik stuiter nog maar even door met de 320i en denk ondertussen na over deze nieuwe CX karaktertrek. Een CX-toerenteller wordt trouwens wel mooi bloedrood boven de 6000rpm heb ik nu gezien, dat krijg ik normaal niet in beeld Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 14 april 2011 12:11 AM
  [ # 261 ]

Zo deze karaktertrek lijkt er weer uit. Lijkt, want je moet zoveel verwijderen om bij de verdachte stekkers te komen dat je bij een succesvolle proefrit van 10-20 minuten nog twijfelt wat het nu was/is.

Gezien het stuiteren van de toerenteller dacht ik meer aan elektronika - en als je net stekkers vervangen hebt bij de bobine was dat verdacht. Dus grille, koplamp, harmonica en luchtfilter er weer uit om bij ook de achterste bout van het bobineframe te komen, het blijft een CX natuurlijk.

Daar vond ik na veel prutsen aan stekkertjes:
- vorige week had ik een stekkertje onderin (transistormodule?) 2x vervangen, de 1e was na té hard aanknijpen afgebroken. Het 2e rode AMP-stekkertje bleek ik te breed gekozen. Was nauwelijks merkbaar, want klemde weliswaar niet in breedte maar wel op dikte. Vervangen door smaller rood AMP-stekkertje, tja zou dit het nu geweest zijn?
- bovenop de bobine op de vóórste plus zat een geïsoleerde 2.5mm AMP-stekker waarvan de isolatie wat brokkelig bleek. Tja, in theorie kan die + dan met het metalen bobinehuis verbonden zijn, zit wel erg dicht bij elkaar. Vervangen door nieuwe geïsoleerde blauwe AMP-stekker.

Alles weer monteren en starten: nog steeds gasvoetje nodig maar slaat daarmee wel aan als altijd. Rijden koud: geen gehik, geen geflipte toerenteller. En na zo’n 10-20 minuten warmrijden nog steeds niet. Dus het líjkt weer gefixed dance

Nu volgende week naar Raamsdonksveer voor een koude start zonder gasgeven, feller remmen en de resonantie eruit halen. En dan kan ik de 320i dagelijks gaan stuiteren en de CX voor het zwembadverkeer en de weekends in regulier gebruik deze zomer.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 april 2011 09:42 AM
  [ # 262 ]

Mooi! Het blijft toch een erg kwetsbare plek daar rond de bobine.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 27 april 2011 12:40 AM
  [ # 263 ]

Zo vorige week eens de volgende onderdelen gescoord:

1/2” doppendoos omdat de ramsj-ratel na toch aardig wat trouwe jaren was gesneuveld (en ik de iets te ruimte doppen zat was Wink):

Oliefiltersleutel model “spinner”:

Hiermee eindelijk zelf eens olie kunnen verversen aan de CX, want anders is het zonder brug gruwelijk onmogelijk om bij het oliefilter te komen. Zeker omdat er een korte opzat (LS876, nu LS105 uit het hoofd). 5.3 liter 15W40 erin (deels Total, deels Castrol bijgekocht) en smeren maar weer. Wel meer werk dan bij de GSA of XM’s, maar dit wilde ik toch echt zelf kunnen. Door de liters goed af te meten, weet ik nu ook dat de peilstok niet correct is, zoals ik al vermoedde na een recent LCER-artikel. Na afvullen staat het niveau 1cm bóven het originele MAX-streepje en precies tussen twee duidelijk naderhand ingegraveerde streepjes. hmz Morgen bij Hydraulique eens kijken of dit wel een originele 2400ie peilstok is, of dat wellicht de aanslag in de loop der jaren omhoog geschoven is op de stok.

Verder nog op voorraad gelegd voor als de deurpanelen weer ‘s los moeten:

Nog niet gebruikt, komt vast van pas en nu had ik de verzendkosten toch al aan de broek Smile

Morgen naar Hydraulique voor:
- het resonantieprobleem (wat meer rond vliegwiel/bak lijkt te komen - hoor daar bij lage toeren ook een onbekend geluid)
- het startcircuit
- het remcircuit (de verrekt hoge pedaalkracht, een onbekende in een CX behoort zijn neus tegen de voorruit te stoten Wink)
- wellicht nog een rechterachtergordel (die stottert al jaren extreem irritant bij uitrollen)
- en wellicht dus nog een peilstokkie

Tot de volgende update,
Rogier

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 29 april 2011 10:00 AM
  [ # 264 ]

Grrr die plaatjes van tooltopper willen niet echt geloof ik. Goed, woensdag dagje doorgebracht bij Hydraulique. Weer veel geleerd van George tijdens het mee laten wapperen van mijn twee linkerhanden.

De resonantie - van kwaad tot bijna veel erger
De kiespijn was niet verdwenen onderweg naar de tandarts. Sterker, boven Breda reed ik weer eens over een richel in de weg en ja hoor het resoneren van de hele auto begon weer, incluis “boormachinegeluid”. Alleen: het hield niet meer op na 2-5 seconden hmz. Gauw afrit op, in de vrij: geen verbetering. Weer in 3: idem. Afgeremd, terug naar 2: haaaa geluid weer normaal. En ook in 3 nu weer normaal. PFfffff dit is niet gaaf, met bonzend hart zonder verder gedonder doorgeprutteld naar Raamsdonksveer.

Toen ook George er was daar de CX de brug op. Hij lokaliseerde het rammelgeluid direct als “oeps, in je bak” cry. Even verder kijken leerde dat dit klopte maar ook weer geen bakwisseldrama betekende:
- het lager van de lange, rechter aandrijfas lag er finaal uit
- waardoor de as teveel axiale speling vertoonde en niet ver genoeg in het differentieel stak
- en de as dus bij een hobbel/richel even niet goed pakte, maar meestal wel
- lang doorrijden hiermee zou een kapot diff betekenen, maar ook bijvoorbeeld een as die er volledig uitloopt en vervolgens je motorcarter kapot tikt, zoals een bij een voorbeeld dat George kon laten zien Shocked

Andere as (smalspoor C-matic) lag er toevallig nog, dat scheelde in de tijd. Daarvan alleen buitenste ashoes hoeven vervangen, anders hadden we een lager moeten persen en een binnenste ashoes vervangen. Paar uur (zo Leo nog bellen voor de rekening surrender Wink) later zat de vervangende as erin. Wel een smerige klus met al dat vet overal, maar het werkt Cool

Starten of niet
Het schoonmaken van de klep en ook van de sleepcontactbanen in de luchtmassameter (LMM) mocht niet baten: niet aanslaan bij starten zonder gasgeven. Toen heeft George de stelschroef van de LMM stapje voor stapje afgesteld terwijl ik steeds 1-2 seconden moest starten, totdat de CX zonder hulp in die tijd aansloeg en netjes bleef lopen.

Het was gisterochtend nog niet perfect, maar met 3-5 seconden doorstarten pakte de CX eindelijk weer ‘s zelf op. We lijken op de goede weg bravo

Stoppen of niet
Voorremschijven leken toch weer iets asymmetrisch af te slijten (binnen minder dan buiten, dacht ik). Zou dat de tamme remreactie verklaren, dat maar de helft van de voorremmen meedoet? Maar alle remblokken grijpen aan bij remmen en komen weer
vrij bij loslaten. Boel nogmaals ontlucht daar, zonder echt resultaat nog.

Gisteren thuis de achterremmen geprobeerd vrij te maken. Loopt wel iets lichter nu, maar blokken slepen nog steeds wat, komen niet lekker vrij nog. Maar ja, dat zou hoogstens invloed op verbruik kunnen hebben en niet op felheid van de remkracht, toch?

Thuis ook nog lekker de kofferbakmat aan het uitwassen geweest. Ik had voor de zekerheid zelf Fluide-T meegenomen (is immers ook bij garages schaars aan het worden), heeft zo’n blik gelekt door de plastic zak heen hmz Goed, biotexemmers en een tuinslang doen veel. De mat is nog niet volledig droog merkte ik net, maar ruikt en voelt weer een stuk frisser Wink En ach, de mat was al half vergaan dus wellicht nu tijd voor vervanging wat ik al jaren geleden had moeten doen Smile.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Gepost: 30 april 2011 02:34 PM
  [ # 265 ]
Rogier 1975 schreef:

Gisteren thuis de achterremmen geprobeerd vrij te maken. Loopt wel iets lichter nu, maar blokken slepen nog steeds wat, komen niet lekker vrij nog. Maar ja, dat zou hoogstens invloed op verbruik kunnen hebben en niet op felheid van de remkracht, toch?

Heb je ook de zuigers zelf goed gangbaar gemaakt Rogier?
Zodat die dus soepel in en uit kunnen schuiven?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 30 april 2011 09:35 PM
  [ # 266 ]

Daar twijfel ik dus over Léo, dat soepel heen en weer schuiven
- ja, heb de randjes ervan ingesmeerd met kopervet voor zover je erbij kan als de blokken eruit zijn
- maar is er ook een methode om de hele zuigers goed in te vetten zonder de hele klauw te demonteren? Remmen zonder remblokken erin zorgt dat de zuigers helemaal uitschuiven, natuurlijk. Maar kun je die dan met drukloos systeem (ontluchtingsnippel van die klauw open???) weer onbeschadigd - maar wel ingevet - terugduwen?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 30 april 2011 09:52 PM
  [ # 267 ]

Rogier,

op de remzuigers zelf hoort geen kopervet, snel eraf halen !!!! dit komt ook tussen de afdichtringen van de zuigers dus alleen de schuivende delen van de blokken ff een beetje invetten.

Je kunt de zuigers er voorzichtig uittrekken met een tang emn ik zou de klauw gewoon ff er af halen en ff rustig op tafel leggen en dan de bussen eruit trekken kun je meteen alle zooi achter de zuigers schoon maken.

Succes.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 april 2011 10:04 PM
  [ # 268 ]

NOOIT!! een tang op een remzuiger zetten! Als de zuiger er uit moet: klauw demonteren, klauw scheiden, plank hout pakken, klauw helft met de zuiger naar het hout toe op het hout “slaan” tot de zuiger er uit komt. of luchtdruk op de klauw helft zetten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 30 april 2011 10:41 PM
  [ # 269 ]

Duidelijk Waterman & Mark. Waarmee vetten we een remzuiger dan wel in?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 april 2011 10:45 PM
  [ # 270 ]

Met LHM!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
18 van de 34
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook