achterband raakt wielkas
dagrim
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 16-09-2004

Gepost: 16 september 2004 10:37 PM

Mijn rechterachterband raakt de wielkas als hij inveert.
Dit merk ik door een schavend geluid als ik over drempels rijd, bochten naar rechts neem en als er meerdere mensen achterin zitten.

Nu had ik zitten kijken en ik zie een beginnenden “slijt” plek op de wielkas zitten.

Dit probleem is opeens ontstaan. (Er is dus niks aan de auto veranderd voordat dit probleem zich voordeed)
Ik heb de linkervelg verwisseld met de achtervelg ( om er zeker van te zijn dat het niet daaraan ligt), maar dit had hetzelfde resultaat.

Kan het zijn dat de ophanging gaar is? (en zo ja wat precies)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 september 2004 03:14 AM
  [ # 1 ]

Re: achterband raakt wielkas

dagrim schreef:

Mijn rechterachterband raakt de wielkas als hij inveert.
Dit merk ik door een schavend geluid als ik over drempels rijd, bochten naar rechts neem en als er meerdere mensen achterin zitten.

Nu had ik zitten kijken en ik zie een beginnenden “slijt” plek op de wielkas zitten.

Kan het zijn dat de ophanging gaar is? (en zo ja wat precies)

Ik denk ook dat er iets aan de hand is met de ophanging/vering, misschien is de schokdemper gaar Confused:
Ik heb precies hetzelfde gezien bij de Daihatsu Charade van iemand, bleek de schokdemper achter gebroken zijn Shocked

Als het een redelijke nieuwe auto is kun je het beste ermee teruggaan naar de dealer, lijkt mij een garantiegeval. Of anders ermee naar kwikfit of nog beter naar Profile type centre voor een (gratis) inspectie van onder op de brug en/of een eveneens gratis test op de schokdemperbank.

Succes Exclamation

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook