1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
4Stroke RUMEN
Chaliel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 03-05-2006

Gepost: 29 april 2007 06:32 PM

Roumen ANTONOV, known for his automatic gearboxes and his association with Toyota, has developped a retro funcar with the engine of the Daihatsu 1KR-FE engine with MMT gearbox.

The suspensions too are comming from “our” car.

2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006

Site:  http://wrcrally.multiforum.nl/

Profiel  
 
Chaliel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 03-05-2006

Gepost: 29 april 2007 07:29 PM
  [ # 1 ]

 


Kijk eens goed naar de ophanging… daar zie ik nix van m’n C1…?

2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006

Site:  http://wrcrally.multiforum.nl/

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 29 april 2007 08:05 PM
  [ # 2 ]

General Characteristics :
ABS, EPS, Air Condition, Leather Interior, Fibre Composite Body

Engine : Type :  Central Rear, Gasoline
Capacity (cc) :  998
Cylinders :  3
Bore / Stroke (mm) :  71 x 84
Numbers of the Valves :  12
Maximum Power hp (kw) :  68 (50) to 6000 (turbocharged version - 100 hpCool
Maximum Torque Nm / trm :  93 to 3600
Ignition :  EFI INJECT PORT

Dat moet dus ook in je huis-tuin-en-keuken C1 kunnen…

Gr Martijn

Profiel  
 
Chaliel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 03-05-2006

Gepost: 29 april 2007 09:14 PM
  [ # 3 ]

Er rijden al een aantal 1KR-FE blokjes met een turbo…, vraag niet naar de consumptie.

Een licht en laag autootje als de 4stroke (500kg, 131cm) moet goed uit de voeten kunnen met de 68PK van het standaardblokje.

De blokjes van de C1 CUP ontwikkelen iets van 90PK…, dat is kennelijk al heel wat voor het blokje, want het vermogen neemt af na een aantal races…, en dan hebben we het hier over de goedkoopste vorm van autosport.

Voor alledaagswegverkeer is een vermogende machine eerder een frustratie dan een genot.

Met een standaard C1 kun je nog flink “je best doen” zonder direct een bon te krijgen.

Het plezier dat je aan autorijden beleeft hoef je niet per sé te zoeken in het aantal pk’s.

Wat beleef ik een lol aan m’n 2CV!

2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006

Site:  http://wrcrally.multiforum.nl/

Profiel  
 
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 01 mei 2007 04:14 AM
  [ # 4 ]

Vergelijk dit bijvoorbeeld met de Lomax (op 2CV-basis) of de Lotus 7 uit de begintijd (late jaren ‘50).

68 pk moet ruim voldoende zijn voor heel behoorlijke prestaties.

Waar ligt in de Rumen het motorblok?
Is nergens op de foto’s te zien.

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
Chaliel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 03-05-2006

Gepost: 01 mei 2007 10:14 AM
  [ # 5 ]

Het blokje ligt direct achter de stoelen en heeft volgens de mensen die de auto gereden hebben weinig geluidisolatie, zodat het niet om z’n stilte bekend staande blok (men spreekt wel van een half Porscheblok) heel erg goed hoorbaar is.
De plaats van de moter maakt ook direct duidelijk dat het hier geen voorwielaandrijver betreft.

Het retroontwerp is gebaseerd op een Bugatti uit het midden van de jaren dertig.

2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006

Site:  http://wrcrally.multiforum.nl/

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 01 mei 2007 12:14 PM
  [ # 6 ]

ik moet nog foto’s van de andere kanten bekijken maar volgens mij is het een gedrocht!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 01 mei 2007 12:16 PM
  [ # 7 ]

yep, foto’s bekeken, is een raar insekt!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Chaliel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 03-05-2006

Gepost: 01 mei 2007 12:47 PM
  [ # 8 ]

Je geeft hier je persoonlijke mening, daar is absoluut nix op tegen, maar het gaat wat ver om je mening als de waarheid te geven.

Het is geen raar gedrocht, jij vind het een raar gedrocht.

Een ander vind weer iets heel anders.

Of het zinvol is dat ieder over alles z’n eigen mening en opvatting geeft is een heel ander verhaal.

Ik geef slechts informatie door, waarvan iedereen mag vinden wat i wil.

Ik sta zelf niet te juichen bij dit retro design schepsel, maar een ander wellicht wel.

Laat iedereen in z’n waarde.

Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, diversiteit heeft z’n charme.

2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006

Site:  http://wrcrally.multiforum.nl/

Profiel  
 
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 01 mei 2007 01:06 PM
  [ # 9 ]
Chaliel schreef:

Je geeft hier je persoonlijke mening, daar is absoluut nix op tegen, maar het gaat wat ver om je mening als de waarheid te geven.

Het is geen raar gedrocht, jij vind het een raar gedrocht.

Een ander vind weer iets heel anders.

Of het zinvol is dat ieder over alles z’n eigen mening en opvatting geeft is een heel ander verhaal.

Ik geef slechts informatie door, waarvan iedereen mag vinden wat i wil.

Ik sta zelf niet te juichen bij dit retro design schepsel, maar een ander wellicht wel.

Laat iedereen in z’n waarde.

Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, diversiteit heeft z’n charme.

Je bent altijd heel goed geinformeerd en dat is leuk.

Deze auto rangschik ik een beetje onder de categorie kitcars hoewel hij dat niet echt is.
Bugatti ontwierp ook buitenbeentjes.
Ik vind deze auto wel wat hebben, en ben wel benieuwd naar de prijs.

Wat voor de Aygo/C1/107 interessant is, is de versie met mechanische compressor die het vermogen van 68 naar 100 pk tilt.
Bij een gewicht van 500 kg hoef je het piekvermogen niet voortdurend aan te spreken en dan zal zo’n opgevoerde motor echt wel een behoorlijke tijd meegaan.
Zet je de compressormotor in de Citybug, dan heb je behoorlijk wat in reserve, als je ermee kan omgaan om de levensduur te behouden.

Gezien de door de politiek opgelegde beperkingen aan de CO2-uitstoot kan men niet anders dan motoren bouwen met een kleinere cilinderinhoud en een relatief hoog vermogen. Een lichte auto heeft voldoende aan een kleinere motor. Ook uit dat oogpunt vind ik dit soort ontwerpen interessant.

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 01 mei 2007 02:47 PM
  [ # 10 ]

ik heb niet de indruk dat ik je niet in je waarde gelaten hebt, verdere diskussie over algemene kwaliteit van ontwerpen lijkt me hier niet op zijn plaats, maar het staat los van elkaar: iets wat je mooi vindt kan een gedrocht zijn. afwijken van de norm en de regels kan iets aantrekkelijks opleveren, of prikkelends.
oeps, nou ga ik er toch op in.
als laatste toch nog even: dit vergelijken met een ontwerp van bugatti is als het vergelijken van een witte gevel met rood, blauw, en geel met het rietveldhuis.
tja

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 mei 2007 02:50 PM
  [ # 11 ]
hel1 schreef:

ik moet nog foto’s van de andere kanten bekijken maar volgens mij is het een gedrocht!

Er staat hier toch heel duidelijk te lezen dat Hel1 het VOLGENS HAAR een gedrocht vind? Er staat NIET het IS een gedrocht. ( wat natuurlijk wel zo is..)

Ik denk dat Hel1 hier dus op keurige wijze haar PERSOONLIJKE mening heeft geventileerd Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2007 03:12 PM
  [ # 12 ]

Surprisedfftopic
Dat denk ik ook CharlieL. Beetje vriendelijker mag best.

En nu weer ONTOPIC!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 01 mei 2007 03:36 PM
  [ # 13 ]

jammer dat de deurtjes niet meer naar achter scharnieren, das pas retro…

verder vind iek t maar een Disney autootje…

Profiel  
 
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 01 mei 2007 03:50 PM
  [ # 14 ]
ieksEmmu schreef:

jammer dat de deurtjes niet meer naar achter scharnieren, das pas retro…

verder vind iek t maar een Disney autootje…

Het ontwerp heeft iets weg van de dichte versie van de Morgan.

Maar ook lijkt het een beetje op de door Jem Marsh ooit in zeer klein aantal in de jaren ‘60 vervaardigde dichte race-versie van de Lotus 7.

Het is een echte retro-look.

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
Chaliel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 03-05-2006

Gepost: 01 mei 2007 04:09 PM
  [ # 15 ]

1:
Nee hoor Hel1, ik voel me in het geheel niet gekrenkt, maar het schoot me wel even in het verkeerde keelgat dat het commentaar niet meer inhoud bevatte dan jouw persoonlijke opvattingen over mooi en lelijk.

Daar heb je het volste recht toe en ik ben het niet geheel me je oneens, maar wat draagt mijn of jouw persoonlijke mening bij aan informatie?


2:
De ontwerper Mr Roumen Antonov zelf noemt als inspiratiebron een Bugatti uit de jaren dertig.

3:
Iets van 55000 euro voor deze retro creatie…, daar heb je een hoop andere autoos voor.
Afhankelijk van de uitvoering 5 of 6 C1tjes…

2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006

Site:  http://wrcrally.multiforum.nl/

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook