2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C35 & olie
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 25 maart 2008 01:22 AM
  [ # 16 ]

als het morgen geen Kl*ten weer is za ik wel eventjes kijken.

de code zit rechtsonderaan (voorkant midden of achterkant??)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 25 maart 2008 01:27 AM
  [ # 17 ]

Super. Hij staat een paar centimeter boven het carter, passagiers kant, iets voor je oliepijlstok.

Profiel  
 
scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 25 maart 2008 05:13 PM
  [ # 18 ]

Ik gebruik in mijn 2.5 dieselblok de afgelopen bijna 50.000 kilometer altijd 15W40 half synthetisch. Dat bevalt prima, olie gebruik ca. 1 liter op 3000 km. Altijd éénmaal per jaar wisselen. Zou eigenlijk voor de winter moeten gebeuren, maar het wordt meestal in hetvoorjaar gedaan.
Watergebruik heb ik ook gehad. De eerste keer bij mijn eerste C35, omdat de radiateurdop slecht was. Dat opknappen was simpel een nieuwe dop.
bij mijn Huidige Diesel was het probleem erger, een klein scheurtje in de inlaatpoort van de voorste cilinder. Dat dat de oorzaak was, kwam ik pas met afpersen achter. De motor wou daarna niet meer ronddraaien, koelvloeistof op de zuigers. Omdat de “aangezogen” koelvloeistof direct in de verbrandingsruimte kwam kon je niets zien van rook of iets dergelijks.
De remedie was de kop demonteren en naar een revisiebedrijf brengen. Daar is de kop uiteindelijk op 4 plaatsen inwendig gelast. Daarna geen problemen meer.
Voor diegenen die het nog niet hebben gedaan, het monteren van een koelvloeistof temperatuurmeter was in ieder geval bij mij geen overbodige luxe. Daardoor viel de oplopende temperatuur meteen op (normale temeratuur ca. 80 graden) en kon ik koelvloeistof bijvullen voordat de temperatuur te hoog opliep. Ben toen uit Frankrijk terug gereden met bijvullen in Cambray en Luik. Uiteraard wel zelfstandig thuis gekomen met het beestje.

Groetjes, TonieScherpenhuysen

C35 FOREVER

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 25 maart 2008 08:23 PM
  [ # 19 ]

Ik heb op mijn 2,5 C35 diesel blok gekeken en daar staat : 95548492 op.

op mijn 2,2 C35 heb ik niet gekeken want daaromder lag precies een plas water. dus dat wil ik een aandere keer voor je doen als je ook die zou willen weten.

Greetz,

Mike Evers


ps. ik denk dat we de kerstboom moeten zetten. zeker als je nu op de camping gaat staan Laughing

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 26 maart 2008 01:09 AM
  [ # 20 ]

thanks,

Nu is het helemaal zeker (vor mij dan) de getallen komen overeen dus ik neem aan dat het een 2.5LD is…

Zet die kerstboom maar op ik vertrek donderdag voor een week naar Berlijn Laughing . 7 man, een complete band backline, slaapzooi en wat te drinken voor onderweg Cool eens kijken of men busje nog een beetje power heeft!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook