2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
de Citroën C6: een stukje geschiedenisles van Citroën
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 03 mei 2007 02:46 PM
  [ # 16 ]
exroosje schreef:

dat de stoelen iets te hard zitten

Je vergelijkt nu wel een nieuwe auto met een aantal auto’s die al flink wat jaartjes oud zijn en dus ook zachter zijn geworden door langdurige belasting.

Als ik in een nieuwe C5 stap zijn de stoelen ook steviger als mijn 5 jaar oude C5, terwijl het om dezelfde stoelen gaat (ik heb de leren exemplaren vergeleken)!

Is ook waar. Maar toch zijn ‘t meer stoelen waar je op zit dan in, zoals bij de CX, kwestie van persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Iig weet ik wat ik wil hebben, later als ik groot ben Wink

Dank Gert!

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 03 mei 2007 08:58 PM
  [ # 17 ]
erwt schreef:

de grote foto’s doen het weer. Ik moet zeggen dat ik dit keer niet zo heel tevreden ben over de foto’s. Op de een of andere manier wou het niet. Misschien dat ik te veel afgeleid was van de C6.

Hartstikke bedankt voor het testverslag en de foto’s.

De foto´s zijn wel mooi, maar wel een beetje druk. Doordat de C6 een donkere kleur heeft en jij hier veelal kiest voor een drukke en toch wel donkere achtergrond, valt de wagen wat in het niet.
Beter was geweest de auto meer op het open vlak te fotograferen of met een meer neutrale achtergrond. Bijvoorbeeld een vlakke muur of hitech wand of voor een strak (industrieel) gebouw.


Verder mis ik in het verslag een verwijzing naar de Lignage. Bijzonder vind ik dat deze conceptcar qua vormgeving voor een zeer groot gedeelte werkelijkheid is geworden. Daaruit blijkt de toekomstvisie van Citroen.

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 04 mei 2007 12:52 AM
  [ # 18 ]

Ik was een van de eerste testrijder van de C6. Heb de eerste 20 C6-en allemaal gereden. Jammer dat jullie geen V6 diesel hebben gereden, die rijdt nog beter! Echt een wereld van verschil!

C6 rijden is echt geen straf!!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 04 mei 2007 02:09 AM
  [ # 19 ]

op en top deze reportage Cool

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 mei 2007 06:42 PM
  [ # 20 ]

Ik heb in een 2.7 V6 HDI gereden, en ik kan me er wel in vinden.

Dat van die stoelen, ik vind de stoelen heerlijk…

 

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 04 mei 2007 07:43 PM
  [ # 21 ]

Mooie reportage !!

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 07 mei 2007 12:48 PM
  [ # 22 ]

Heel erg interressant die rapportage’s hoe de citrofielen tegen de auto aankijken.

Wat wel is (vind ik) dat wat veer comfort wellicht een beetje veel naar vroeger wordt gekeken. Ik had eerst een BX gti en nu een XM, een wereld van verschil. Met de BX kan je een vaal actievere rijstijl in de bochten er op na houden. De XM is log, zwaar en indirect (vind ik) en ik heb nog nooit in een DS of CX gereden, maar ik verwacht dat die nog meer indirect en week zijn zodat je geen directe rijstijl er op na kan houden.

De XM is voor op de snelweg een uitstekende auto, maar als je op binnen weggetjes rijd heb ik denk ik liever een BX (en dan speciaal een GTI). But, who cares.

Profiel  
 
Dion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 20-09-2005

Gepost: 08 mei 2007 12:50 PM
  [ # 23 ]

Om niet meteen negatief over te komen: erg leuke test. Goed om te lezen hoe een paar Citroen fanaten hier tegenaan kijken.
Ik mis wel opmerkingen en foto’s van het interieur en de bagageruimte.

Eindelijk een waardige opvolger voor mijn geliefde CX, de XM “had” het niet voor mij en de C5 is al helemaal een doorsnee auto.

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 08 mei 2007 01:31 PM
  [ # 24 ]
easternnl schreef:

Heel erg interressant die rapportage’s hoe de citrofielen tegen de auto aankijken.

Wat wel is (vind ik) dat wat veer comfort wellicht een beetje veel naar vroeger wordt gekeken. Ik had eerst een BX gti en nu een XM, een wereld van verschil. Met de BX kan je een vaal actievere rijstijl in de bochten er op na houden. De XM is log, zwaar en indirect (vind ik) en ik heb nog nooit in een DS of CX gereden, maar ik verwacht dat die nog meer indirect en week zijn zodat je geen directe rijstijl er op na kan houden.

De XM is voor op de snelweg een uitstekende auto, maar als je op binnen weggetjes rijd heb ik denk ik liever een BX (en dan speciaal een GTI). But, who cares.

Dan is er iets mis met je Xm.  Idea

De Xmmen waarmee ik gereden hebben waren net zo direct als een AX GT. Zeker niet log, wel zwaar, maar met DiRaVi en een fatsoenlijke motor (V6) en HP remmen merk je daar niks van. Kijk voor de gein ‘s naar de cijfers (slalom etc.) van een Xm vs BX dan zie je hoe veel sneller een Xm is Exclamation

Een CX GTi is iets directer en een C6 zit daar tussenin. Maar de C6 haalt verreweg de beste cijfers (slalom, ISO uitwijk, eland-test) Zowel voor de C6 als Xm als CX alsook Sm en C5, geldt dat als je er nog niet zo mee bekend bent, je het idee hebt dat de auto afstandelijk is en niet direct, maar dat komt vooral omdat bepaalde informatie gefilterd wordt. Je moet andere zintuigen oefenen om de auto te voelen. Maar uiteindelijk zijn vooral de besturing en remmen super direct.

Als je vergelijkingsmateriaal een BX Gti is (120pk/1000kg) dan moet je minstens uitgaan van een CX GTi (138pk/1300kg) Xm V6 5bak(170pk/1500kg) De C6 is er alleen met automaat en dat maakt de verbinding gaspedaal-prestaties wat wollig, zelf schakelen is het devies, via de ‘tiptronic’ bediening. Mijn ervaring is dat daarmee ook iets van het vermogensgat onder 1400tpm van de Diesel wordt weggenomen, wellicht omdat het motor management dan met een andere motorinstelling werkt.

Tenslotte moet je er rekening mee houden dan na de DS het ideaal volgens Citroen een auto is die de wegligging en het comfort heeft van een DS, met de handling van een TA (die relatief sportief was, let wel vergeleken met auto’s uit jaren 30-50, maar ook te hard volgens de ingenieurs van Citroen zelf) De Sm en CX deden dit door iets meer rolstijfheid en een bijzondere besturing, de Xm doet dit met electronica (hydractive)

De C6 heeft EN een bijzondere wielophanging (p407) EN Hydractive (Xm/C5) EN AMVAR (p607) EN een electro-hydraulische stuurbekrachtiging (ok. geen DiRaVi, maar beter snelheidsafhankelijk dan Xm of C5) Het gewicht van de C6 wordt qua weggedrag gecompenseerd door de gigantische wielen, maar niet helemaal qua vermogen (210pk/1900kg = ~BX GTi Idea ) De Diesel C6 is in accelleratie wat sneller dan een benzine maar komt nog steeds niet in de buurt van een Xm V6 of CX GTiT.

Dion schreef:

Ik mis wel opmerkingen en foto’s van het interieur en de bagageruimte.

Aangezien de vergelijkings Xm geen Exclusive was was dat erg oneerlijk geweest. In andere reviews op deze site wordt het uitgebreid besproken, mooiere foto’s dan de promo shots zijn praktisch ondoenlijk.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 20 mei 2007 08:19 PM
  [ # 25 ]

ik heb afgelopen zaterdag een Renault Vel Satis 3.5 24v Initiale (dikste en duurste model) getest. In vergelijking met de C6 is de Vel Satis een stuk kleiner, meer plastic en oogt veel goedkoper. De Vel Satis kan je denk ik beter omschrijven als een grote en wat luxere gezinsauto. De C6 in tegenstelling tot de Vel Satis is toch echt meer een luxe auto. Qua vering is het helemaal niet te vergelijking, elk klein hobbeltje voel je.

Kortom, de Citroen C6 is stukken beter dan de Vel Satis en je krijgt denk ik ook veel meer dan de Vel Satis.

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 20 mei 2007 09:28 PM
  [ # 26 ]

Persoonlijk vind ik de C6 geen vergelijk ten opzichte van oudere exemplaren zoals de DS CX of XM,
Daar in is de ruimte voor de mede passagiers achterin wel in orde en ik bedoel de hoofdruimte is onder de maat.
Ook het aanbod in uitvoeringen is erg kleinschalig, slechts 3 motoren waarvan maar 1 gekoppeld aan een handgeschakelde bak
En over het model, je moet er van houden persoonlijk vind ik het een houten hein.

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 mei 2007 09:32 PM
  [ # 27 ]
eviltwin schreef:

De Xmmen waarmee ik gereden hebben waren net zo direct als een AX GT. quote]

Apart, ik weet dat de XM een goede wegligging heeft voor zo’n grote auto, maar ik weet wel zeker dat je met een AX GT harder de hoek, rotonde of wat dan ook om kan…
Of een GTI moet zoveel beter rijden dan een GT, dat kan ook Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 21 mei 2007 07:41 PM
  [ # 28 ]
roland schreef:

Persoonlijk vind ik de C6 geen vergelijk ten opzichte van oudere exemplaren zoals de DS CX of XM,
Daar in is de ruimte voor de mede passagiers achterin wel in orde en ik bedoel de hoofdruimte is onder de maat.
Ook het aanbod in uitvoeringen is erg kleinschalig, slechts 3 motoren waarvan maar 1 gekoppeld aan een handgeschakelde bak

Shocked  een Xm is achterin kleiner dan een C5. Een CX is zelfs kleiner dan een Xantia! Alleen een CX prestige biedt meer dan een C6. Voorin is de C6 wel wat lager dan een C5. Maar die is dan ook te hoog. Bovedien een C6 kan je met verstelbare achterstoelen krijgen en is veel breder. Dat is ook wat waard.

Het motoraanbod is gewoon net zo groot als een DS, CX of Xm bij introductie. Bij de Xm kregen we ook pas later de V6.24, de Diesels, of de TCT.

@simpele ziel

ik zei dat een Xm net zo direct was als een AX GT, maar een Xm kan natuurlijk veel harder de bocht om, maakt niet uit of het GT of GTi is. Hij haalt gewoon een hogere dwarsversnelling.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 mei 2007 07:52 PM
  [ # 29 ]

Ben het toch niet met je eens.
Althans, de wegligging van mijn vader zijn XM is een dweil in vergelijking met mijn AX.
En rij regelmatig met beide auto’s dezelfde traject, dus ik kan van een vergelijking spreken.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 21 mei 2007 08:53 PM
  [ # 30 ]
Simpele Ziel schreef:

Ben het toch niet met je eens.
Althans, de wegligging van mijn vader zijn XM is een dweil in vergelijking met mijn AX.
En rij regelmatig met beide auto’s dezelfde traject, dus ik kan van een vergelijking spreken.

Als je Xm rijdt als een dweil dan is er iets mis. Een Xm rijdt alles van die tijd eruit: http://www.youtube.com/watch?v=2DN9Rbs8V88
ook een AX GT. Toen ik mijn rijbewijs haalde hadden we een AX GT en een Xm V6 thuis dus ik heb ze vaak genoeg een op een kunnen vergelijken. Ze waren bovendien toen spiksplinternieuw. Dat kan je nu niet meer zeggen van een Xm, laat staan AX.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook