84 van de 86
« Eerste  < Vorige 82 83 84 85 86 Volgende > 
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 16 oktober 2022 01:43 PM
  [ # 1246 ]
Profiel  
 
Gepost: 10 november 2022 09:46 PM
  [ # 1247 ]
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 november 2022 09:52 PM
  [ # 1248 ]

Netjes hoor.

Profiel  
 
András
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 19-03-2021

- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 11 november 2022 08:33 AM
  [ # 1249 ]

Vakmanschap

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 november 2022 10:06 AM
  [ # 1250 ]

Dat ziet er strak uit!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2022 09:49 PM
  [ # 1251 ]

Knap werk inderdaad!
Maar die aftapplug (?) lijkt mij moeilijk te verwijderen…
Of kan je het filterhuis dan een stukje los draaien?

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2023 04:14 PM
  [ # 1252 ]

Het filterhuis kan er altijd weer af, Hans, maar die aftapplug voor de koelvloeistof hoop ik niet te vaak nodig te hebben.

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2023 04:21 PM
  [ # 1253 ]

Het gaat allemaal niet zo snel, teveel dingen om me mee bezig te houden, maar nu het seizoen met rasse schreden naderbij komt gisteren dan toch eindelijk maar eens van dit…

... dit gemaakt…

En ja, het oliefilter ligt mooi vrij…


Nu verder afbouwen, dan komen we vanzelf nog wel wat dingetjes tegen. Zoals het op maat maken van een koppelingskabel tussen een auto en een aandrijfaggregaat die er niet in hoort (de op maat gemaakte kabel die er voorheen in zat is tijdens de laatste lange rit gesneuveld en de beenoplossing die onderweg bedacht is ga ik niet terugplaatsen. Dan moet er nog een uitlaat pas gemaakt worden, want het spruitstuk dat ik had is ter ziele en een zelfde heb ik na al die jaren nog steeds niet gevonden. Wel die van een HY, maar zoals je ziet op de foto vergt dat nog wat loodgieterij…

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2023 01:58 PM
  [ # 1254 ]

De eenvoudigste oplossing zou natuurlijk zijn om de voorbocht te vervangen door een pijp die vanaf het spruitstuk recht naar beneden gaat. Dat hadden we destijds in de auto van Ree ook, maar dat liep niet zo geweldig af. Die pijp kwam naar beneden net voorbij het voorwiel, 1 diepe put op een landweggetje en ons spruitstuk was wijlen…

Dat wil ik dus niet en was bij inbouw van deze motor destijds ook de reden om het originele spruitstuk dat bij deze motor hoort te hergebruiken en een eigen voorbocht te bouwen.

Dat spruitstuk is nu geen optie meer en om de pijp nou recht omhoog door de motorkap te steken gaat met ook wat ver…

Gelukkig houd ik wel van een stukje pijpfitten, dus heb ik me donderdag een uurtje bezig gehouden met plakken en knippen…

Twee bochtjes van 90 graden laten nog een klein stukje lucht over. Dat kun je dan mijns inziens oplossen met een van de twee volgende opties…

Niet gesteund door enige kennis van uitlaatbouw vind ik dan zelf de eerste optie het mooist en het meest organisch, dus wordt een derde bochtje doormidden gezaagd en krijg je dit…

Omdat duct tape niet de eigenschap heeft om RVS pijpdelen langdurig onder hoge temperaturen gasdicht met elkaar te verbinden, op vrijdagochtend maar even het MIGmonster opgehaald bij vaders en de middag besteed aan het finetunen van het bochtenwerk…

Voor je het weet heb je dit dan in je bankschroef staan, wachtend op iemand die al die grof gehechte delen wel netjes aan elkaar kan TIGgen. Ook dat is inmiddels gebeurd, maar die foto blijft nog even hangen op mijn telefoon. Wordt vervolgd met andere woorden.

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2023 02:11 PM
  [ # 1255 ]

Dan is er nog de kwestie van een koppelingskabel die bij de laatste rit van Angoulême naar huis in september 2019 sneuvelde op de Boulevard Périférique. Destijds hier in de buurt op maat laten maken, om de verschillen tussen een Traction coque en een ID aandrijfunit op te heffen. Helaas had de lokale beun daar een veel te grove, waarschijnlijk remkabel voor gebruikt en die gaf het na jaren zwaar kreunend zijn werk gedaan te hebben uiteindelijk dus toch op. In Parijs werden we fantastisch geholpen door de ANWB-garage die met veel kunst en vliegwerk een moderne kabel aan wisten te passen zodat ze zou werken in de Trax. Dat deed ze, al was het niet perfect, we kwamen er mee thuis en ik heb er ook hier nog een hele poos mee rondgereden. Het jammere is, dat deze kabel geen enkele stelmogelijkheid heeft, hetgeen voor een goede werking van de koppeling wel van belang is. Mijn ijdele hoop dat een nieuwe TA-kabel misschien aan te passen zou zijn werd snel de kop in gedrukt eenmaal blok en bak weer in de auto hingen. Dus ging Marc maar weer aan het meten om aan de hand van de volgende schetsjes een custom made kabel te bestellen bij een specialist in den lande. Die kabel hangt inmiddels ergens in de post, dus ook dit verhaal krijgt snel een vervolg…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 maart 2023 02:54 PM
  [ # 1256 ]

Waarvoor zit die bout in de uitlaat?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2023 03:00 PM
  [ # 1257 ]

Om er een lambdasonde in te kunnen draaien, Jan. Dat hoort bij een modificatie die later wel weer opgepakt gaat worden.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 maart 2023 12:17 PM
  [ # 1258 ]

Zo’n idee had ik al. Maar dan is dat toch alleen ter controle? Aangezien je een carburateur hebt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2023 12:48 PM
  [ # 1259 ]

Dat klopt. Maar wat niet is, kan nog komen Smile In 2019 hebben we in een weekeinde het hele spul omgebouwd naar benzine en lpg-injectie. Helaas bleek aan het eind van dat weekeinde dat we een bobine hadden die niet door de ECU kon worden aangestuurd en hebben we, met de Le Citron Pressé in aantocht, het hele spul snel weer terug gebouwd naar ‘origineel’, nu ja, laten we zeggen carburateur. Die spullen liggen er natuurlijk nog, dus de kans dat het hele spulletje er nog weer een keer op komt is niet ondenkbaar. Vandaar dat ik het gedeelte met de aansluiting voor de lambdasonde ondanks het minder fraaie laswerk toch maar heb laten zitten.

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 27 maart 2023 02:59 PM
  [ # 1260 ]

Ah, nu snap ik het. Je bedoelt: benzine- en lpginjectie.

Adri

Profiel  
 
 
84 van de 86
« Eerste  < Vorige 82 83 84 85 86 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook