64 van de 86
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 01 maart 2019 07:10 PM
  [ # 946 ]

Na het technische geneuzel vandaag weer een heel andere weg ingeslagen. Na al die jaren wil ik toch eigenlijk wel eens wat meer over de geschiedenis van mijn auto te weten komen dan waar ik hem gekocht heb, het bijbehorende geneuzel over ‘de nonnen van Turnhout’ en het garageplaatje van de firma Bellekens & Beccu uit diezelfde Vlaamse gemeente. Aangezien de verkoop destijds in consignatie geschiedde en de verkoper niets wilde/mocht loslaten over de vorige eigenaar, lijkt dat een redelijk dood spoor. Waarom niet eens aan de andere kant van de tijdslijn begonnen, bij het dealerplaatje dus.

Via de Facebookpagina Turnhout van Toen heb ik een oproep gedaan naar mensen die nog iets weten over de toenmalige garage. Daarop is al wel wat reactie gekomen, maar nog niet heel veel. Via de website van de plaatselijke heemkundige kring heb ik inmiddels uitgevogeld dat een van de eigenaren van het bedrijf, Raymond Bellekens, in 1963 is omgekomen bij een ongeval. In een register vond ik de namen terug van twee heren Beccu van dezelfde leeftijd als Dhr. Bellekens, de een overleden in 1988, de ander in 1990, beide op respectabele leeftijd. Dhr. Bellekens was niet getrouwd, dus daar zullen geen makkelijk te vinden nazaten van zijn, de Beccu-lijn heb ik nog in onderzoek. Inmiddels de heemkundige kring aangeschreven op zoek naar meer informatie over de garage en natuurlijk die vermaledijde ‘nonnen van Turnhout’ die in mijn auto zouden hebben (zijn?) rondgereden…

Wordt vast en zeker vervolgd.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 01 maart 2019 07:41 PM
  [ # 947 ]

Tof ,...…..

Profiel  
 
Gepost: 01 maart 2019 07:42 PM
  [ # 948 ]

Ergens best wel intrigerend zeg maar Smile

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 01 maart 2019 07:53 PM
  [ # 949 ]

Zeker wel,.... een leuke ontdekkingstocht om mee bezig te zijn lijkt me.


Wie weet wat voor mooie verhalen, anekdotes of foto’s nog naar boven komen.


We gaan het volgen Cool ,...…

Profiel  
 
Gepost: 01 maart 2019 08:01 PM
  [ # 950 ]

En anders verzin ik het gewoon zelf, het ouwe lijk verdient gewoon een goed verhaal Smile

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 01 maart 2019 08:08 PM
  [ # 951 ]

Laughing , Fake news en nepverhalen zijn modern tegenwoordig.

Hmmm, modern staat dan weer niet bij deze oude dame.

 

Profiel  
 
Gepost: 02 maart 2019 09:09 AM
  [ # 952 ]

We houden het nog heel even bij vage feiten en goed giswerk. Volgens een Turnhoutse mijnheer die in de jaren vijftig misdienaar was bij de nonnen van Het Heilig Hart reed men daar in die tijd met een TA. Hij weet niet meer helemaal zeker of het de nonnen waren of de rector, ook over de kleur is hij niet zeker, maar hé, in die tijd was alles ook nog in zwartwit tenslotte.

Profiel  
 
Gepost: 02 maart 2019 09:36 PM
  [ # 953 ]

Het Heilig Hart moet zijn Het Heilig Graf en de garage zou in de Begijnenstraat op nummer 41 zijn geweest. Nu al twee mensen die bevestigen dat deze congregatie met een Traction Avant heeft gereden.

Profiel  
 
Gepost: 02 maart 2019 09:59 PM
  [ # 954 ]

En via het forum van de club een naam gekregen van degene die in 1987 eigenaar was van de auto. Die gaan we bellen natuurlijk.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43047
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 maart 2019 09:46 AM
  [ # 955 ]

Wat een mooie zoektocht is dit. Juist bij klassiekers maakt de geschiedenis van je auto een deel uit van de liefhebberij. Ik heb van m’n Mercedes bijna niet.. de vorige eigenaar had beloofd om alles op te zoeken bij zijn ex-man en dat na te sturen… nou je raad het al… meerdere mails, meerdere beloftes, maar nog steeds niets gekregen. Waar jij met clubs en heemkundigen aan de slag kan heb ik er nu een advocaat op gezet… hmz

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 03 maart 2019 07:56 PM
  [ # 956 ]

Klinkt mijn manier inderdaad toch wat sympathieker, maar soms kun je ook niet anders. Ik ben benieuwd waar ik uiteindelijk uitkom, maar de eerste twee dagen geven in ieder geval hoop.

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2019 10:22 PM
  [ # 957 ]

Nog geen contact gekregen met de voormalig eigenaar uit Nijmegen, maar wel weer twee namen van mensen die veel zouden moeten weten over de geschiedenis van de zusters van ‘t Heilig Graf in Turnhout. The story continues.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 maart 2019 09:20 AM
  [ # 958 ]

leuk zon zoektocht. Bij de trax die ik ooit gerestaureerd heb had ik ook een zoektocht naar vorige eigenaars gedaan.
De Club was daar ook best behulpzaam in. Ik heb toen met verschillende vorige eigenaren gesproken wat op zich best bijzonder was daar de trax al 20 jaar op een oplegger in een loods stond weg te kwijnen.


1 vorige eigenaar herinner ik me nog goed, ik belde hem op een avond nadat ik na veel zoek zn telnr gevonden had, en toen ik vertelde dat ik belde over de trax was zijn eerste reactie; hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar?


Ik vroeg hem wat hij bedoelde, en hij zei , mijn vrouw en ik zijn in die trax getrouwd ! en morgen op de dag af is dat 25 jaar geleden!!!

ik heb later van hem nog trouwfotos met de trax gekregen.


een paar jaar later belde hij mij om te vragen of zn zoon de trax kn lenen voor zijn bruiloft. Dat had ik graag gedaan maar de trax was inmiddels verkocht en de nieuwe eigenaar (Hans F.)had hem gedemonteerd om te spuiten en kreeg hem niet op tijd klaar helaas.

Maar een mooi verhaal was het wel.

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gepost: 09 maart 2019 12:06 PM
  [ # 959 ]

Speuren in de geschiedenis is leuk, maar die hele trekhaak/gasnippelhouder had wel een bedoeling natuurlijk, jawel, er komt lpg in het ouwe lijk. Zelfs lpg is nog makkelijker te vinden dan 98 tegenwoordig en tja, er moet toch iets te sleutelen overblijven? Deze week een begin gemaakt met de inbouw. Helaas gooide mijn rug roet in het eten, anders was het geheel wellicht al afgeweest. Soit, een overzicht tot zover:


Onderframe gemaakt om het hoogteverschil in de kofferbodem op te vangen, zodat de tank tot tegen de achterkant van de achterbank naar voren kan schuiven. Dit frame leunt op de sterkste delen van de bodem, maar is bevestigd aan de opstaande kant van de wielkasten, waar er dubbele plaat zit bij onder andere de schokbrekerpilaar.


Op het onderframe (en de bolling boven de achteras) het daadwerkelijke tankframe gemonteerd. Een beetje uit het midden, zodat er nog een kistje gereedschap of iets dergelijks naast de tank past.


Een likje verf.


60-liter tank op zijn plek.


Verdamper een plekje gegeven onder de motorkap.


Wat zouden we zijn zonder moderne techniek? Mooi doorvoertje maken voor de vulslang en de appendagekastontluchtingsslang.


En tot slot nog een plaatje van de laatste stukjes bedrading. Het elektrisch deel werkt, nu nog het koelwater omleggen via de verdamper en het gas aansluiten op de carburateur. Maar dat is dus voor een volgende keer.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 maart 2019 01:59 PM
  [ # 960 ]

Mooi werk! Heb je al een periode-correcte dakkoffer voor de vakantiebagage gevonden? Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
64 van de 86
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook