Totaal aantal Berichten: 448
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Hieronder nog de oorspronkelijk tekst, die ik nu verander in: “Ik heb me daar toch een leuke CX gekocht!”. Waarschijnlijk wel bekend van MP.
CX 2000, héél vroeg namelijk van februari ‘75 en op wat deurrandjes e.d. na lekker hard. Ze rijdt als een droom, met als enige probleem dat de hele bak, maar met name de achteruit, bij warme motor moeilijk en met het nodige gekraak inschakelt. Da’s een risico, maar gezien de totale staat neem ik dat. Waarschijnlijk ben ik klaar met het opstellen van de koppelingskabel.
Ik ben een blij mens! Tijdens de restauratie van de ID is dit een waardige vervangster! Dat met die aanhanger zie ik dan wel, het laswerk aan mijn Break is nu écht klaar zodat ik ook die voor mijn karretje kan spannen…
Sommigen zullen mij misschien van heiligschennis betichten, maar ik stel de vraag toch maar!
Ik wil mijn ID niet alleen keuringsklaar maken maar ook wat groter onderhoud uitvoeren, en omdat hier verder niks rijklaar is (buiten de Ami, maar daar rijdt mijn partner in) overweeg ik de aankoop van een CX 2000 uit 1975 als “backup”.
Nu wil ik nog wel eens een flinke aanhanger trekken, denk aan ambulance met een eend, zo’n 1100 kilo dus. En dan ook nog uit Frankrijk. Is dat reeel om van zo’n auto te verwachten? Met 102 PK zou je zeggen dat je uit de voeten kan, ik heb het wel met minder gedaan, maar in de praktijk? Uitgangspunt is natuurlijk dat de auto technisch optimaal is. Bovendien heb ik geen haast, weet hoe ik met een aanhanger moet rijden en neem wat ongemakken graag op de koop toe.
Wees eerlijk, een fraai gezicht moet het toch zijn op de snelweg!!
Overigens, valt ergens op het net een staatje met technische gegevens van dit model te vinden? Misschien zoek ik niet goed, maar ik kom niets tegen…
Corrosion sympa!
1100 Kg moet toch wel lukken?