4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Alle nieuwtjes over de C6
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 juni 2007 02:48 AM
  [ # 46 ]
PjotrBlom schreef:

AMVAR (V6en) - NON AMVAR (4cil)

Zoek de verschillen

veerpoot met connector bovenop is met AMVAR

Wat mag ik verstaan onder het woord AMVAR??ik weet inmiddels,dat mijn C6 2.2 HDI dit niet zal hebben,maar ik had toch graag geweten wat het was Wink

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 30 juni 2007 02:57 AM
  [ # 47 ]

AMVAR: Amortissement Variable
oftewel, Variable demping

In elke veerpoot zit een ventiel (4 totaal dus) welke de doorlaat naar de veerbol groter of kleiner maakt, oftewel de demping stugger of soepeler maakt (vergelijk het met het opboren van de schokdemper, bij de oude groene bollen, waneer je het gaatje groter uitboorde, werd de demping soepeler)

De computer kan kiezen uit 16 demp karakters, en 2 veer karakters

zie ook:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165323&postdays=0&postorder=asc&start=0

De computer van de 2.2 HDi, zonder AMVAR dus, kan kiezen uit een harde en zachte veer karakteristiek, door middel van de Hydractive-bol uit te schakelen, wanneer dat gebeurt, en de doorlaat van links naar rechts is geblokkeerd, verandert het aantal dempers van 4 (2x veerbol bij veerpoot en 2x in het Hydractive-blok) naar 2 (alleen de dempers in de veerbollen op de veerpoten)

Dus:

AMVAR (6cil) 2 veerkarakters (hard/zacht) en 16 dempkarakters
Géén AMVAR (4cil) 2 veerkarakters (hard/zacht) en 2 demp karakters (stug/soepel)


Pjotr

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 juni 2007 06:07 PM
  [ # 48 ]

klopt helemaal, ik wil er nog wel aan toevoegen dat Hydractive 3+  snel genoeg (50ms) schakelt tussen hard en zacht, om info van de voorwielen te gebruiken voor de achterwielen.

Maar dat AMVAR snel genoeg schakelt (5ms) tussen die 16 standen om in één wielbeweging te reageren.

Dit geeft de computer nog meer controle over wiel en carosserie beweging

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 26 juli 2007 06:22 PM
  [ # 49 ]

ik lees in het lokale sufferdje dat er inmiddels ook een C6 Ligne Business is,
Busines = Lignage + :

navi 30GB HD (3kE)
leer & stoelverwarming (3kE)

voor de prijs van Lignage +2kE

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 27 juli 2007 04:15 PM
  [ # 50 ]

Tja, ze moeten wat om de belangstelling aan te wakkeren.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 06 augustus 2007 08:54 PM
  [ # 51 ]

Een leuke serie foto’s van de 2.2 HDi BVM
link

De bijbehorende test (FR):
link

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 07 augustus 2007 03:00 AM
  [ # 52 ]

Ze hebben wel wat te mauwen over het verbruik…wedden dat die lui gewoon niet beschaafd auto kunnen rijden…

Er staan nu trouwens een 2.2 en 2.7 op Spritmonitor

 

1 op 14 is dus echt mogelijk met een 2.2

En om een of andere reden kochten er vorige maand meer mensen een Peugeot 607 dan een C6 Confused  23 vs 14. Het totaal van de C6 staat nu op 153 tegenover 230 rond deze tijd vorig jaar.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 07 augustus 2007 05:07 PM
  [ # 53 ]

Da’s toch altijd met die journalisten? De consument haalt gewoon de fabrieksopgave, de journalist niet.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 augustus 2007 05:21 PM
  [ # 54 ]

Fabrieksopgave is wel gemeten met één persoon aan boord, en de journalist vermeld duidelijk, dat hij op stap was met 4 personen en hun bagage dus zal dat verbruik wel ergens kunnen kloppen Laughing

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 05:24 PM
  [ # 55 ]
cxfanatic schreef:

Da’s toch altijd met die journalisten? De consument haalt gewoon de fabrieksopgave, de journalist niet.

vaak is de fabrieksopgave wat mooier dan in de praktijk Wink

maar als je een c6 koop let je echt niet op een liter meer of minder Very Happy

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 augustus 2007 05:42 PM
  [ # 56 ]

CHEK!!

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 07 augustus 2007 11:48 PM
  [ # 57 ]
citroenc2 schreef:
cxfanatic schreef:

Da’s toch altijd met die journalisten? De consument haalt gewoon de fabrieksopgave, de journalist niet.

vaak is de fabrieksopgave wat mooier dan in de praktijk Wink

maar als je een c6 koop let je echt niet op een liter meer of minder Very Happy

Da’s dus niet waar. Als je enigszins Het Nieuwe Rijden aanhoudt, dan haal je bij verreweg de meeste auto’s het fabrieksverbruik.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 08 augustus 2007 05:59 PM
  [ # 58 ]

Noir Perla in de Configurator

de zelfde kleur op een p207

eviltwin schreef:

ik lees in het lokale sufferdje dat er inmiddels ook een C6 Ligne Business is.

Die Ligne Business is nu ook opgenomen in de (vernieuwde) configurator .

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 augustus 2007 06:56 PM
  [ # 59 ]
cxfanatic schreef:
citroenc2 schreef:
cxfanatic schreef:

Da’s toch altijd met die journalisten? De consument haalt gewoon de fabrieksopgave, de journalist niet.

vaak is de fabrieksopgave wat mooier dan in de praktijk Wink

maar als je een c6 koop let je echt niet op een liter meer of minder Very Happy

Da’s dus niet waar. Als je enigszins Het Nieuwe Rijden aanhoudt, dan haal je bij verreweg de meeste auto’s het fabrieksverbruik.

het nieuwe rijden is leuk maar ik denk dat 80% van de mensen nog gewoon op de oude manier rijden welke vaak veel beter is

ik heb beiden geleerd en verkies toch de oude versie omdat het een stuk beter rijdt Wink

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 08 augustus 2007 07:39 PM
  [ # 60 ]

ff off topic: Het enige wat je moet onthouden van dat nieuwe rijden is dat je op een gegeven moment een versnelling moet opschakelen en dat je wat langer moet uitrollen ipv laat te remmen. Vooral dat uitrollen is een leuk idee als elke auto anders op de motor remt. Gelukkig ben ik meestal de voorste/enige die dat doet hahaha.

@Pjotrblom: idd matte lakken in de hele configurator. Autofolders (vroegah tenminste) bevatten altijd zo’n mededeling dat de kleur niet geheel overheen komt maar die komen tenminste nog een heel eind in de buurt.

Profiel  
 
 
4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook