Hoe kan het ook anders.

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Hij zit dicht bij het vuur, hè.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Totaal aantal Berichten: 2511
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Ik ging zojuist boodschappen doen bij de AH in Delft Zuid. Het parkeerdak oprijdend zag ik een donkerblauwe CX type 1, dus ik zet m’n GS er mooi naast. Terug uit de supermarkt komt er opeens een donkergrijze CX langsrijden. Je ziet de bestuurder twijfelen, en hij zet zijn CX uiteindelijk netjes naast mijn GS . Praatje met hem gemaakt, het was een ongeblazen 2500 Diesel uit 88. Mooi rijtje zo, helaas geen foto
Dat doe ik nou ook altijd. Als ik een mooi Citroën zie staan, ernaast parkeren. Toch een soort groet hè.
Toch wel jammer dat je geen foto’s hebt kunnen maken.

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Een break TRE dacht ik met kenteken XH-4*-TH, serie 2. Kwam aanrijden tijdens het Golf KLM open op donderdag.

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En wie was deze snuiterd op de snelweg Grunn >> Drachten die voor mij langs schoot?
Of hij was diep in gedachte verzonken, of hij heeft geen enkel idee wat een HY is, of hij heeft geen enkel idee waar hij zelf in zat, of….
Maar zijn reactie was vergelijkbaar met mijn reactie als ik een Golf, Astra of vergelijkbaar stuk blik tegen kom, namelijk; geen!
patje74 schreef:En wie was deze snuiterd op de snelweg Grunn >> Drachten die voor mij langs schoot?
![]()
Of hij was diep in gedachte verzonken, of hij heeft geen enkel idee wat een HY is, of hij heeft geen enkel idee waar hij zelf in zat, of….
Maar zijn reactie was vergelijkbaar met mijn reactie als ik een Golf, Astra of vergelijkbaar stuk blik tegen kom, namelijk; geen!
Ziet eruit als CX-power met zijn nieuwe rijbewijs:
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jep, dat is ‘m!
Rijd ik, twee weken geleden ongeveer, met mijn Renault 4 (als ik dit mag melden hier), in Oekraine op weg naar Kiev, kom ik een Nederlandse CX tegen op een stuk omleiding!
Ik vond het nogal frappant, aangezien het ongeveer de enige Nederlandse auto is die ik tegenkwam daar en dan meteen een CX…

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
En je daarvoor speciaal aangemeld! Ik ga je zeggen: dan komt die Citroën er vanzelf.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
cxfanatic schreef:En je daarvoor speciaal aangemeld! Ik ga je zeggen: dan komt die Citroën er vanzelf.
Een combinatie is zeker mogelijk! We rijden de R4 naast de CX (en niet andersom ) en ik kan je vertellen dat ondanks het feit dat je het niet kan vergelijken, het absoluut een aparte ervaring is om in een R4 te rijden!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Om nog even off-topic te gaan. Een R4 vind ik een pracht van een Renault. Afgelopen vakantie heb ik er meerdere gespot, je vindt ze echt nog te kust en te keur in Frankrijk.
Wel heel toevallig dat je inderdaad een CX tegenkomt middenin de Oekraïne.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Een R4 is in elk geval super-Frans. Franser kun je het bijna niet krijgen.
Hehe, jah, dat ben ik in die CX. Vaak toeter ik als ik een HY tegenkom. Vind het wel leuke busjes. Gisteren ben ik van Zutphen naar Borculo gereden en terug. Daarna Evert van der Meer thuis gebracht in Roden en van Roden weer naar Surhuisterveen. Daar de CX vol gegooid en naar Rijswijk gereden waar ik nu woon. Dat ik ietsje in gedachte verzonken was, klopt wel.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik sinds kort ook in het bezit ben van een CX 2000 Super uit ‘76.
Deze auto ligt nu helemaal uit elkaar en het is de bedoeling deze weer als nieuw te krijgen. Hierom ben ik ook op zoek gegaan naar een CX forum en het tegemoet komen van een Nederlandse CX op een landweggetje in Oekraine hielp daarbij.
Nou, waarschijnlijk zal ik in de toekomst vragen hebben bij het opknappen van mijn CX.
Groeten, Thijs