dashbordlampje brandstofmeter
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 208

Gepost: 15 mei 2007 11:35 AM

Hoi luitjes,

Mijn brandstofmeter en oliepijlmeter (die overigens niet werkt) zijn sinds vorige week in complete duisternis gehuld. Serie 1 CX 1985.
Vreemde is dat waneer ik op het “stop” lichtje druk, het lampje van de oliepijlmeter wel gaat branden. Heb gisteren de schotel losgehad van boven maar werd er niet wijzer van. Van boven kan je bij diverse lampjes maar niet die van de brandstofmeter / oliepijlmeter.

De vraag; heeft het brandstofmeterje een apart lampje of is dat dezelfde als die van de oliemeter?

Hoe vervang ik die, moet dan het complete tellerhuis eruit?

Profiel  

maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1066

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 15 mei 2007 02:33 PM
  [ # 1 ]

Het oliepeilmetertje heeft een extra lampje dat gaat branden als het metertje ‘meet’ en wanneer je op de stopknop drukt. Daarnaast heeft het metertje een lampje dat gewoon/normaliter brandt en beide metertjes verlicht. Effe het tellerblok uitbouwen dus. Ik geloof dat dit lampje nl tussen de metertjes zit en niet van boven te benaderen is.

Overigens moet je eens kijken naar een zwart kastje (ongeveer 7 x 7 cm) wat ergens boven je pedalen is gemonteerd. Dit kastje regelt de oliepeilmeter. Wellicht is deze kapot. Ik heb dit kastje ooit vervangen (bleek uiteindelijk niet het probleem: er bleek een los contact in het tellerblok te zitten!)

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook