hoi is het mogelijk om xm stoelen in een bx te bouwen en een achterbank kwa bevestiging breedte electronica etc als ik aan de auto moet lassen beugels maken is geen probleem of de stoelrailzen alleen ik kan niet stofferen en banken smaller maken dus zou het miss mogelijk zijn
groeten rik

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
`heey die stoelen van een CX GTI staat best gaaf in mijn Bx GT
mischien een idee
(die zitzakken zitten voor geen meter namelijk
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: xm stoelen in bx
rik jongeneelen schreef:hoi is het mogelijk om xm stoelen in een bx te bouwen en een achterbank kwa bevestiging breedte electronica etc als ik aan de auto moet lassen beugels maken is geen probleem of de stoelrailzen alleen ik kan niet stofferen en banken smaller maken dus zou het miss mogelijk zijn
groeten rik
Om je een hoop werk te besparen zou je ook de BX TZI/TZD stoelen kunnen halen op een sloop (of Marktplaats), die zitten vorstelijk
Zijn kantelbaar (dus in hoogte verstelbaar)...zitten beter dan de standaard stoelen van een 1.4.
Bram schreef:rik jongeneelen schreef:hoi is het mogelijk om xm stoelen in een bx te bouwen en een achterbank kwa bevestiging breedte electronica etc als ik aan de auto moet lassen beugels maken is geen probleem of de stoelrailzen alleen ik kan niet stofferen en banken smaller maken dus zou het miss mogelijk zijn
groeten rik
Om je een hoop werk te besparen zou je ook de BX TZI/TZD stoelen kunnen halen op een sloop (of Marktplaats), die zitten vorstelijk
![]()
Zijn kantelbaar (dus in hoogte verstelbaar)...zitten beter dan de standaard stoelen van een 1.4.
Het magazijn van de BX club heeft ladingen GTi stoelen….
Test

- C5 Break 2.0-16V
Bram schreef:rik jongeneelen schreef:hoi is het mogelijk om xm stoelen in een bx te bouwen en een achterbank kwa bevestiging breedte electronica etc als ik aan de auto moet lassen beugels maken is geen probleem of de stoelrailzen alleen ik kan niet stofferen en banken smaller maken dus zou het miss mogelijk zijn
groeten rik
![]()
Het voordeel van de CX stoel in een BX vond ik dat de hele stoel naar beneden gaat. Hierdoor kon ik echt voortreffelijk in mijn BX sport zitten. Het kantelen van de stoel is wel lekker als je lang bent maar mijn lengte 1.85 had ik al steun onder mijn benen alleen ik zat voor mijn gevoel te hoog.

Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Kortom, op een CX-stoel zit je dichter bij de bodemplaat? Hoe zit het dan met de bevestigingspunten? Moet daar nog wat worden aangepast, of is het plug&play;? En kun je nog fatsoenlijk bij de verstelknop(pen)? Ik vind het wel een interessante optie…
ik heb nog XM stoelen liggen..
winnetou schreef:Kortom, op een CX-stoel zit je dichter bij de bodemplaat? Hoe zit het dan met de bevestigingspunten? Moet daar nog wat worden aangepast, of is het plug&play;? En kun je nog fatsoenlijk bij de verstelknop(pen)? Ik vind het wel een interessante optie…
als het goed is maar weet het niet zeker zijn de railsen het zelfde kwa afstaand
peteryed zijn broer had toch bx met cx stoelen? (wyedema)..

- C5 Break 2.0-16V
Dat mocht hij willen. Nee hoor dat was mijn Sport. Je kan ze zo overbouwen. Het past gewoon op de rails. Je hoeft niks te verbouwen. Let wel op dat je een bestuurderstoel kan achterhalen. Deze is in hoogte verstelbaar. Verder de bediening is geen enkel probleem. Er staat me wel iets bij over de gordel aansluiting. Deze zit bij een BX op de stoel en een CX niet volgens mij

Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Even een oud topic omhoog gooien, want die zie ik ergens ook nog wel zitten; als ik een setje CX GTI stoelen weet te bemachtigen kun je deze zo op de BX rails schroeven?
Zijn er nog punten waar je op moet letten, zoals de genoemde gordel? En zit er verschil in CX stoelen?
Je had afgelopen zaterdag ook ff in m’n break kunnen kijken voor die XM-stoel?

- BX 16V MK2
Ik weet wel hoe een XM stoel zit en dat is voor mij niet (navenant) beter dan de GTI stoel. de CX (GTI?) stoel waar ik ooit een stuk in gezeten heb echter

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Poekoek schreef:En zit er verschil in CX stoelen?
Zeker, de stoelen op de foto in dit topic zijn VIP-zetels uit een CX GTI, Turbo, of TRD van de serie 2. Die waren ook in leder verkrijgbaar, vooral in het zwart.
Wil je echt zachte stoelen dan moet je iets zoals in de CX hier hebben, serie 1 stoelen dus. Die zitten wel erg zacht maar geven toch veel steun. En waren in veel verschillende materialen verkrijgbaar, van bruin ribbelstof tot beige leder.
En dan zijn er ook nog CX Prestige stoelen, uit de verlengde CX dus. Ik heb daar zelf weinig ervaring mee.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

- BX 16V MK2
Het waren die in een TRD Turbo 2, dus dezelfde als op de foto. Die zou ik dan ook willen hebben, mocht het uberhaupt ooit gebeuren. Wat doen zulke setjes voorstoelen met dat vissegraat stofje?