











Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ik zal hem binnenkort nog even officieel voorstellen, maar ik heb vorige week een CX uit ‘80 erbij gekocht.
Nu gebeurt er ietrs vreemds bij de richtingaanwijzer. Rechtsaf is geen probleem. Je hoort duidelijk een relais tikken en op het dashbord gaat een groen indicator lampje knipperen, en natuurlijk beide knipperlichten voor en achter doen het.
Linksaf is een ander verhaal. De eerste knipper is een duidelijke tik van het relais, in combinatie met een groen indicatorlampje op het dashbord. De tweede knipper en die erna volgen zijn echter nauwlijks hoorbaar in het relais, het groene indicatorlampje doet niks, en alleen linksachter doet het knipperlicht het. Linksvoor doet niks.
Alarmlichten aan geeft wel 4 keer een knipperlicht.
Ik heb vanmorgen die behuizing van de richtingaanwijzer even opengeschroefd, maar ik zie geen rare dingen.
Ik weet dat zoiets lastig is te beoordelen zo, maar heeft iemand iets dergelijks meegemaakt? Of weet wat ik nog kan checken/doormeten?

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb (bijna) hetzelfde.
Naar links geen probleem, naar rechts doet het lampje op het dashboard het alleen bij de eerste tik. Tikken van het relais verder wel normaal, en ook de knipperlichten doen het gewoon. Zal dus wel ergens een draadje loszitten ofzo. De schakelaar is op een gegeven moment ook op, geloof ik. Denk niet dat je daar dan echt wat aan ziet.
Ik help je dus niet echt verder, maa ben wel benieuwd naar de oplossing.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ik wil even een en ander doormeten bij dat knipperlicht, maar hoe krijg ik die hele unit uit de bumper? ik kan nergens op het forum vinden hoe dit eruit moet. ik kan het naar achter duwen, maar zie zo 123 niet hoe die unit eruit kan.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De unit zit aan beide zijden met nokjes achter twee uitsteeksels van de bumper vast. Als je voor de auto gaat zitten kun je zien wat ik bedoel. Door aan één kant te duwen komt het ene nokje los. Het andere nokje komt los door ofwel een beetje heen en weer te schuiven/duwen met de unit, of door een beetje te helpen met een schroevendraaier (unit iets naar achter duwen en met de schroevendraaier het uitsteeksel van de bumper van de unit af duwen zodat het andere nokje ook vrij komt).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
zo, avondje pielen, maar hij doet het weer.
ik had eerst de hele dashboard console maar opengeschroefd. weinig te zien. toen die lamp unit eruit getrokken. het bleek namelijk dat het lampje ook bij alarmlicht niet brandde, in tegenstelling tot wat ik eerder meldde.
lampje was goed, massa idem. toen maar weer terug naar de console. het was toch raar dat wel het achterlicht knipperde, maar niet het voorlicht. het knipperrelais, of wat het ook is, werkte dan kennelijk wel. nouja, beetje lopen duwen aan stekkers achterop de knipperunit, en hij deed het weer.
losse stekker dus kennelijk.















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Moet je ff de contactjes bij het licht schuren en met WD-40 inspuiten, dan ben je er weer voor lange tijd van verlost.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
oja goede tip. als het dash weer opengaat zal ik dat even meteen doen.
nog zoiets, na de hele avond klussen wilde de cx dus niet meer starten. Ik heb het apparaat net een week, dus ik sta nergens van te kijken, maar dit was toch wel apart. Ik vermoedde dat ik misschien de accu wat had leeggetrokken met al het getest van de electronica. Daarom dus maar de accu aan de lader gehangen vannacht. Vanmorgen geen vebetering!
Ik zat nog wat te kijken naar de draden jungle in de buurt van de accu, waar ik bezig was geweest. Valt mijn oog ineens op een stuk ducktape om een kabeltje, dat naar mijn idee richting startmotor gaat. Toen ik ernaar keek, viel het zowat uit elkaar van ellende. Het euvel was gevonden. Een of andere gedateerde connector, helemaal leurs, een tie-wrap zou het bij elkaar moeten hebben gehouden, maar was eraf gegleden en de tape was het laatste redmiddel denk ik.
nouja, die heb ik dus maar even vervangen, en starten-lopen.!















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik bedoelde in principe de contactjes in de lichtbak, omdat die vrij vochtig wordt door zijn plaatsing in de bumper.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
mag ik in plaats van wd40 ouwerwetse vaseline aanbevelen?