123 van de 194
« Eerste  < Vorige 121 122 123 124 125 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 juli 2011 08:06 PM
  [ # 1831 ]

heerlijk! Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 juli 2011 08:10 PM
  [ # 1832 ]

En nog effe een pic van de nieuwe hoogteregelaar, en van de aanleiding voor al dit werk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 juli 2011 09:32 PM
  [ # 1833 ]

Wat een werk.

En, zie ik hier de Waterman van eind jaren ‘70? Smile

Citroen!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 31 juli 2011 09:38 PM
  [ # 1834 ]

Èven door gelinkt hoor Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 juli 2011 09:43 PM
  [ # 1835 ]

WOEHAHAHHAHAHAHAAA haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 juli 2011 10:24 PM
  [ # 1836 ]
waterman schreef:

Centrifugaalregelaar:

deze units kan je ook afstellen met het stelboutje. stationair moet hij 20 bar op de uitgang hebben.
er ziten 2 retouren op. Als er geen beweging is mag geen van deze iets lekken…...

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 juli 2011 10:46 PM
  [ # 1837 ]

Ik heb die dingen getest op de manier zoals wij al eerder bespraken en die afregeldruk klopte. Ook geen druppel lekkage uit de retour. Een frisse regelaar dus Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 31 juli 2011 10:53 PM
  [ # 1838 ]

Eerst de cilinder uitbouwen. Daarna de cilinder in de bankschroef en de grote stalen ring losmaken met een flinke waterpomptang of ketting tang.

Zo’n veercilinder hoeft echt niet uit elkaar hoor. Gewoon een ‘hartje’ vouwen van de teflon- en de viltenring en klaar ben je binnen 10 seconden en ogen dicht, echt waar! De vilten ring wel even heel licht bevochten met LMH (zeker niet vol laten zuigen!!). Het voorkomt dat je pluisjes krijg als je hem niet in een keer op de juiste plek hebt weten te frutten.

Nog wel een vraagje: weet iemand het verschil tussen een SM en een DS veercilinder op de onderdeelnummers na? Ik durf ze nu zo niet te mixen omdat de nummers wel verschillen.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 juli 2011 10:58 PM
  [ # 1839 ]
adiante schreef:

Zo’n veercilinder hoeft echt niet uit elkaar hoor. Gewoon een ‘hartje’ vouwen van de teflon- en de viltenring en klaar ben je binnen 10 seconden en ogen dicht, echt waar!.

Dat is wel echt ontzettend beun. Sorry hoor, maar dat begrijp ik echt niet. Doe het goed en netjes, of doe het niet. De cilinder ligt in 3 minuten naast de auto namelijk als je de lekzak en veerstang er onder vandaan hebt. Je loopt echt vreselijk te knoeien daar in het vooronder van de sm als je de cilinder er niet even uit haalt. Daarbij vind die teflonring dat hartjes vouwen heus niet leuk én als je pech hebt sloop je dat ding ook nog eens als je de zuiger wilt terug stoppen zonder eerst de teflonring om dat ding heen te schuiven.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 31 juli 2011 11:01 PM
  [ # 1840 ]

Het resultaat is volstrekt hetzelfde…

Maar wat is het veschil nu met de DS cilinders??

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 juli 2011 11:21 PM
  [ # 1841 ]

hahaha geef mij toch maar de waterman-werkwijze… je doet het goed of niet vindt ik ook.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 31 juli 2011 11:29 PM
  [ # 1842 ]

Waterman bedoelt dat je de veercilinder onder de auto vandaan haalt. Dat lijkt mij ook wel zo verstandig gezien alle vuil en troep onder de auto. Maar echt, het lospeuteren van die cilindermoer? Dat laat ik graag aan mij voorbij gaan en een ieder kan zijn keuze hierin maken!

Weet iemand al een atwoord op mijn vraagje?

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 juli 2011 11:49 PM
  [ # 1843 ]

Dus, je haalt wel de cilinder uit de auto maar je haalt de sluitring niet los terwijl dat 1 seconde extra werk is? Met die ene extra seconde van het loshalen van de sluitmoer weet je dus wél zeker dat je de teflonring niet sloopt en goed op de zuiger krijgt. Ook kan je door het losmaken van de sluitmoer de rubberring die de teflonring aandrukt netjes vervangen…

Ligt het aan mij dat ik niet snap waarom je die ene extra handeling niet uitvoert?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 01 augustus 2011 12:15 AM
  [ # 1844 ]

OK, dan ligt het aan mij! Ik begrijp die commotie allemaal niet. Die teflonring is überhaupt het “probleem” niet. Die komt wel op zijn plek. De viltring is echt heel belangrijk. Die houdt als eerste alle zooi tegen en moet daarom keurig op zijn plaats komen. Dat spreekt voor zich. Hoe je het ook doet, maak je eigen keuze. Ik ben misschien een beetje vreemd en doe het net even anders.

Eehm, iemand nog een verschil met die DS cilinders gevonden?

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 augustus 2011 10:26 AM
  [ # 1845 ]

Ik ga er nog even lekker op door als je het niet erg vind Laughing

De viltring is inderdaad belangrijk om vuil tegen te houden. Maar nog veel belangrijker is de rubberen ring die achter de teflonring zit. Die rubberen O-ring zorgt er namelijk voor dat de teflonring stevig tegen de zuiger wordt aangedrukt. Die rubberen O-ring wordt na verloop van tijd hard en dan drukt hij die teflon ring niet meer goed genoeg tegen de zuiger. Krijg je ook lekkage van dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
123 van de 194
« Eerste  < Vorige 121 122 123 124 125 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook