14 van de 23
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1980 van bx-cannes; APK!
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 april 2012 11:31 PM
  [ # 196 ]
mcmlxxiv schreef:

Ik wist niet dat dat ook nog op het programma stond, maar e.e.a. was wel stukken makkelijker geweest met het blok eruit. Het zal nu maar zo kunnen zijn dat je je bovenste motorsteun moet losmaken om het blok een beetje te kantelen (om je ringsleutel ertussen te krijgen; maar mss dat dat alleen geldt voor een Douvrin-blok).

 

T.

Woops, het zit er net allemaal weer in Smile. Hmm, ik regel maar zo’n perske denk ik.
Die lagers zijn nog wel fris, dus die kunnen nog even mee.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 april 2012 11:34 PM
  [ # 197 ]
La Léo schreef:

Maar voor een geoefend monteur is het geen punt. Zoals ‘mijn’ Sjors Cool hier:

[.

Wat een powertool, in het echt wat groter dan op de foto!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 03 april 2012 10:55 AM
  [ # 198 ]

De montage van de losse delen. Ik had mijn nieuwe uitlaatspruitstuk binnen, de oude was een hele hap uit. Doordat de radiator en fans eruit waren kon ik er goed bij. Overal nieuwe pakkingen tussen gestoken, en wat kopervet op de draad (of wordt dat zo heet dat het meteen weer wegloopt?).



Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 07 april 2012 09:33 PM
  [ # 199 ]

Nice! werk aan de winkel!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 08 april 2012 01:12 PM
  [ # 200 ]

Wanneer ga je dit doen Peter? ik kom je graag aanmoedigen en op de vingers kijken. Wat een olijk ventje daar op de achtergrond met zijn Scoda trouwens.. smirk

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 08 april 2012 06:54 PM
  [ # 201 ]

Misschien morgenmiddag, anders over 2 weken pas.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 09 april 2012 01:43 AM
  [ # 202 ]

Phhheefff Ik dacht even dat ik mijn blok in de takels zag hangen cheese Zou ik van jouw opgedane kennis en die van MKatgert gebruik kunnen maken om samen met MCM enz en J2K mijn blok weer in de wagen te hangen?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 09 april 2012 10:58 PM
  [ # 203 ]

Ja hoor, no problem. Ik keek alleen nog even naar de draden-jungle, weet je nog hoe dat zat? Maargoed, eerst dat blok erin, die draden komen later wel.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 09 april 2012 11:10 PM
  [ # 204 ]

Vandaag de pers gebruikt om de bovenste fuseekogels erin te persen.

Het ging als een trein. De tool handvast zetten, en eigenlijk staat alles dan meteen gecentreerd. Wel flink wat gelazer om die moer van de oude kogel los te krijgen. Uiteindelijk met hulp van Yke de allebei de kogels op z’n plek. Net toen ik dacht dat het ook wel eens mee kon zitten met zo’n auto, bleek dat een van de kogels niet in het fuseehuis paste. Het was gewoon net iets te dik, waardoor hij met geen mogelijkheid in het fuseehuis wilde.
Gelukkig kon MiGS ons uit de brand helpen door een opstaand randje iets op te vijlen.

Nu nog even een nieuwe o-ring en snap-ring voor de linkeras bestellen, dan kan ik volgende keer de assen er weer in zetten, en de nieuwe handremkabel in het mechaniek monteren.


Uitpersen van de oude kogel



Inpersen van de nieuwe kogel

Laatste stukje persen

Nieuwe shiny kogel in de draagarm clap

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 april 2012 12:37 AM
  [ # 205 ]

Goed bezig,
Nog effe doorbijten en zweven maar!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2012 12:46 AM
  [ # 206 ]

Goed werk! Welk merk kogel heb je gekocht?

Het ene merk past veel makkelijker dan het andere, ook in de tool. Dit laatste komt vaak door de (diameter van de) hoesjes die niet lekker in de tool passen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 10 april 2012 09:03 AM
  [ # 207 ]

Dank!

De ene was van Moog, de ander bij cxbasis gekocht, maar stond geen merk op. Die Moog paste wel goed. Volgende keer ga ik dus eerst de pen even passen in het fuseehuis, voordat ik alles monteer. Nooit gerealiseerd dat het ook wel eens niet helemaal zou kunnen passen.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 22 april 2012 10:05 PM
  [ # 208 ]

Vandaag de assen gemonteerd, en de boel afgemaakt. Alles lijkt het zowaar weer te doen. Ook de diravi gelukkig, want die module kwam in twee stukken van de versnellingsbak… Dus na een paar maanden kon de cx weer eens van de steunen af en even van de plek. Binnenkort maar eens een blik lichtblauwe verf eroverheen en dan moet het maar eens klaar zijn.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 22 april 2012 10:18 PM
  [ # 209 ]

Goed man! Hoelang heeft de totale klus nu geduurd?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 22 april 2012 11:15 PM
  [ # 210 ]

Te lang, maargoed, einde is in zicht!

Profiel  
 
 
14 van de 23
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook