18 van de 23
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1980 van bx-cannes; APK!
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 28 oktober 2012 11:26 AM
  [ # 256 ]

Goed gedaan van die zijruitjes,maar heb jij die plastic houdertjes ook meteen meegeplakt.Die houdertjes waar naderhand die chromen cq.zwarte lijstjes opgeklikt worden.

Ik zie ze namelijk niet zitten!!

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 28 oktober 2012 11:26 AM
  [ # 257 ]

Dubbele post

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 28 oktober 2012 11:37 AM
  [ # 258 ]

Nee die lijsten plak ik dadelijk gewoon tegen het glas. Er komen een kunstof blokjes in de lijst geplakt, zodat ik aan de achterzijde een vlak krijg wat ik op het glas van verlijmen. De posities waar de blokjes komen ga ik op het glas met primer bewerken zodat het goed verlijmt. Die clips leken mij te complex.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 04 november 2012 05:57 PM
  [ # 259 ]

De pees zit er weer in. Ik heb een tool gemaakt van een spaak waardoor het raamrubber open werd gesperd. Door de pees ter plaatse erin te drukken kon ik de pees monteren. Wel wat gelazer in de hoekjes want daar vloog de tool uit de bocht. Halverwege weer oppakken is dan lastig.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 november 2012 06:33 PM
  [ # 260 ]

Mooi dat het gelukt is,
Dat je met lage snelheid nog uit de bocht kunt vliegen Laughing

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 28 november 2012 11:40 PM
  [ # 261 ]

Tegenvaller. Was net even bij de CX, zie ik dat de ruit is ingescheurd. Heb ik iets niet goed gedaan of is het gewoon pech? De scheur zit bij de bijrijder, aan de onderzijde. Zit niet in het niet zicht, maar die zal ik toch wel moeten vervangen op korte termijn… Sad

Profiel  
 
Gepost: 29 november 2012 12:10 AM
  [ # 262 ]

Ik doe die pees er altijd eerst in en dán pas de ruit met rubber + pees weer monteren. Achteraf die pees erin proppen is een crime (maar ja, dat weet je nu dus ook, dus helaas komt deze tip te laat)

@Frank: wat jij bedoelt is vermoedelijk iets om een ruit (gekit) los te snijden?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 november 2012 12:19 AM
  [ # 263 ]

Das mooi balen confused
Paste de ruit wel mooi?
Want als zo’n ruit lang staat ( verkeerd weg gezet)
Kan deze vervormen.
Succes met de nieuwe

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 29 november 2012 12:21 AM
  [ # 264 ]

Dat zal wel meevallen, als het aan de passing ligt verdenk ik eerder het ingelaste stuk links in de ruitsponning..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 november 2012 12:34 AM
  [ # 265 ]
F.SvM schreef:

Want als zo’n ruit lang staat ( verkeerd weg gezet)
Kan deze vervormen.
VgF

Klopt. Heel veel mensen weten niet dat glas eigenlijk een onderkoelde vloeistof is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 29 november 2012 12:43 AM
  [ # 266 ]

Het is gelaagd glas, vervormt dat werkelijk in die mate? Dat zal het rubber meestal wel opvangen toch?
Je moest eens weten onder welke omstandigheden ik soms ruiten aantref en die breken geen van alle.

De suggestie die Evan doet, lijkt me aannemelijker in dit geval. Wink
Overigens mag je meestal gewoon rondrijden met een barst in de ruit. De APK-regel is volgens mij, dat je zittend op de passagiersstoel een A4 papier voor je gezicht moet kunnen houden op armlengte afstand en in dat gebied mogen dan geen barsten zitten.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 november 2012 12:44 AM
  [ # 267 ]

Ik dacht ruitenwisservlak.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 november 2012 12:49 AM
  [ # 268 ]

Als je de ruit op zijn kant neer zet kan die heel veel verbuigen.
Daarom worden ze altijd vlak neergelegd ,en dan moet je hem zo ondervangen dat hij niet op de ” hoeken ” ligt.
Dus NOOIT op zijn kant weg zetten.
Met een dag heb je er last van.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 30 november 2012 02:29 PM
  [ # 269 ]

De ruit heeft denk ik een jaar op de voorstoelen gestaan, bolle kant tegen de leuning aan. Ik had niet het idee dat ie niet goed paste. Hij is ook pas stuk gegaan sinds die pees erin zit. Nouja, we zien wel even hoe het zich ontwikkelt.

M’n nieuw LV voorscherm heb ik ook binnen. Timmer Groningen had een voorraadje staan. Die gaat er dit weekend ook op, en dan kan ik met de 2 voordeuren verder.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 30 november 2012 06:45 PM
  [ # 270 ]

Nou, dan schiet het lekker op. Mocht het nodig zijn, help ik je graag weer met de ruit.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
 
18 van de 23
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook