3 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1980 van bx-cannes; APK!
stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 22-05-2007

Gepost: 30 juli 2007 01:47 AM
  [ # 31 ]

Ik vind hem wel wat hebben, zo ‘dans son jus’!!!

Ik zou zeggen zo houden, enkel zien dat hij niet (teveel) verder roest!!!

Vind hem echt heel tof smt023

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 30 juli 2007 02:10 AM
  [ # 32 ]

Eigenlijk moet je ‘m zo in de mat-blanke lak zetten!

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 30 juli 2007 12:38 PM
  [ # 33 ]

Zat de trekhaak nog goed vast? Ik heb gehoord bij Tres Beau dat hij ooit heeft meegemaakt dat die 3 boutjes aan weerszijden niet vastzaten, maar dat de boutkoppen gewoon erop waren gelast Shocked
Hij gaat er dus blijkbaar weer onder? Maar goed: De plaatjes op de goede plek krijgen en de bouten erin krijgen is een crime, maar de aanhouder wint!

bx-cannes schreef:

je zat in een lokaal mistgordijn ofzo?  Laughing

Nog even flink aan de klus geweest dit weekend, de foto’s zet ik later deze week hier in dit draadje. Ik heb de trekhaak eronderuit gehaald, die was een doorn in het oog met alle roest dat erop zat. Ik heb hem kaal geschuurd, in de zinkspray gezet, en daarna in de zwarte verf.  Ook de dorpels even bijgewerkt want die waren een beetje smoezelig (net als de rest van de auto overigens). Verder heb ik tectyl, of wat het ook was, van de draagbalken afgeschraapt. Dat begon los te laten her en der en er kwam wat vliegroest op te zitten. En flink in de weer geweest met de Fertan natuurlijk, want deze bak roest waar je bij staat.
[/img]

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 30 juli 2007 12:43 PM
  [ # 34 ]

Kijk aan, en alsie lekker rijd dan boeit dat uiterlijk toch minder Wink ( althans dat probeer ik mezelf voor te houden, haha Razz )

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 30 juli 2007 08:25 PM
  [ # 35 ]
ernst23 schreef:

Zat de trekhaak nog goed vast? Ik heb gehoord bij Tres Beau dat hij ooit heeft meegemaakt dat die 3 boutjes aan weerszijden niet vastzaten, maar dat de boutkoppen gewoon erop waren gelast Shocked
Hij gaat er dus blijkbaar weer onder? Maar goed: De plaatjes op de goede plek krijgen en de bouten erin krijgen is een crime, maar de aanhouder wint!

het zal wel goed vast, maar bij het loshalen brak aan elke zijde 1 van de bouten. het restant zit er nog in, maar houdt op die manier wel mooi het plaatje met de taps op zijn plek! Very Happy

zolang ik geen paardentrailers trek, denk ik dat ik hem met 2 bouten vast zet. die restanten van de bout ga ik er never meer uit krijgen vrees ik. ik gebruik die haak alleen voor een fietsendragertje eigelijk.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 30 juli 2007 09:15 PM
  [ # 36 ]

Hier vast wat foto’s van het trekhaak avontuur:


Zo zag het er uit. Behoorlijke roest plakaten.

Loslatende verf en aardig wat roest.


De montageplaat onder de bumper, ook goed roestig!

Met deze staalborstel op de boormachine kwam alles goed los.

Na het ontroesten heb de hele trekhaak met Fertan roestomvormer behandeld. Met een lakrollertje alles een beetje verspreid en de hele haak 24 uur laten inwerken.

Met ammonia de overtollige Fertan afgenomen en de boel ontvet. Hele apparaat ingespoten met zinkspray.

Ook de montageplaat kaal geschuurd, zo ver als dat gaat. Fertan erop, zinkspray, en alvast wat zwarte verf. De trekhaak staat nog te drogen.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 30 juli 2007 10:36 PM
  [ # 37 ]
bx-cannes schreef:

zolang ik geen paardentrailers trek, denk ik dat ik hem met 2 bouten vast zet. die restanten van de bout ga ik er never meer uit krijgen vrees ik. ik gebruik die haak alleen voor een fietsendragertje eigelijk.

Natuurlijk krijg je die er wel uit, niet in een stuk, maar das ook niet boeiend. Gewoon een tik met centerpunt in het midden van het restant, m deels uitboren en de rest met een goede maat draadtap uitsnijden, kun je er zo nieuwe boutjes inzetten. Voor de volledigheid wel even in het kopervet.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 31 juli 2007 12:14 AM
  [ # 38 ]
Evan schreef:

Natuurlijk krijg je die er wel uit, niet in een stuk, maar das ook niet boeiend. Gewoon een tik met centerpunt in het midden van het restant, m deels uitboren en de rest met een goede maat draadtap uitsnijden, kun je er zo nieuwe boutjes inzetten. Voor de volledigheid wel even in het kopervet.

oja, kzal eens kijken of me dat lukt.

Hier nog wat foto’s van de dorpels. Die waren wat verweerd. Heb het even afgeplakt en bijgewerkt.



Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 31 juli 2007 12:24 AM
  [ # 39 ]

Hier nog een aantal van de draagbalken (ski’s?). Die zagen er niet al te best uit. De tectyl liet los en er zat wat beginnend roest op. Nergens echt erg, en zeker nog niet door oid. Ik heb de tectyl afgestoken met een plamuur mes. Ik neem aan dat waar het niet los wilde, dat het nog goed zit. Het is ook wat hal werk natuurlijk, want de binnenkant, waar ale leidingen lopen, heb ik verder nog niet gedaan. Andere keer misschien, en met een brug.
Heb de balken na ontroesten weer met een lakroller met Fertan behandeld. Daarna ontvet en met zinkspray ingespoten. Volgende week dan wat nieuwe tectyl erop.

Volgens mij is de auto ook ooit eens opgekrikt op zo’n ski ofzo. De linker heeft echt wat weg van een flauwe parabool namelijk.

Hoe langer je onder zo’n wagen ligt, hoe meer je ziet. Het lijkt niet op te houden…







Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 31 juli 2007 12:35 AM
  [ # 40 ]

Heb ik ook zo opgelost. Valt niet mee om precies het midden uit te boren, de uitgeboorde gaatjes zijn toch wat ruimer dan de niet uitgeboorde…..

Je kunt misschien anders ook een of twee nieuwe platen maken en boren en tappen. Wel grappig dat mijn trekhaak precies andersom zit; tenminste het stuk waar de kogel opzit. Mijn kogel (kogel met schroefdraad) zat los en ik kreeg hem niet meer los of vast. Heb hem toen eraf geslepen en een nieuwe erop gezet. Als je aanhanger niet recht staat kun je proberen een kogel te zoeken die wel past. Je hebt ze in allerlei verschillende hoogtes:

of

(alleen de kogel dan)

Verder heb ik hem ook afgeschuurd, in de menie gezet en gespoten en heb ik allemaal nieuwe bouten gebruikt.

Evan schreef:
bx-cannes schreef:

zolang ik geen paardentrailers trek, denk ik dat ik hem met 2 bouten vast zet. die restanten van de bout ga ik er never meer uit krijgen vrees ik. ik gebruik die haak alleen voor een fietsendragertje eigelijk.

Natuurlijk krijg je die er wel uit, niet in een stuk, maar das ook niet boeiend. Gewoon een tik met centerpunt in het midden van het restant, m deels uitboren en de rest met een goede maat draadtap uitsnijden, kun je er zo nieuwe boutjes inzetten. Voor de volledigheid wel even in het kopervet.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 29 oktober 2007 10:34 PM
  [ # 41 ]

hoera! een verse APK tot december 2008! very good

4 nieuwe banden erop laten zetten, want daar werd het wel tijd voor. Nieuwe stuurkogels en de cx laten uitlijnen. De accu zat er wat gammel in, dus met een extra alu profiel zit dat ding weer goed vast. Ook het koplamp glas heb ik even helemaal losgehad, schoongemaakt en weer vast gekit. Hij begon al los te laten bovenaan.

Anyway, ik kan er weer even tegenaan!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 oktober 2007 10:47 PM
  [ # 42 ]

Goed werk! Gefeliciteerd.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 29 oktober 2007 10:48 PM
  [ # 43 ]

goed bezig Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 29 oktober 2007 10:50 PM
  [ # 44 ]

Mooi werk, Smile

 

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 29 oktober 2007 11:04 PM
  [ # 45 ]

Goed bezig zeg. Heb je toevallig nog recente foto’s van je carrosseriewerk van de laatste tijd? Heb hem al een tijdje niet meer in de buurt zien staan namelijk Wink

Profiel  
 
 
3 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook