22 van de 23
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 Volgende > 
   
CX 2500D 1980 van bx-cannes; APK!
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 juli 2023 12:37 PM
  [ # 316 ]
bx-cannes schreef:

Hoop dat de kruipolie z’n werk heeft gedaan.

Wat gebruik je, IMAL?

En heet stoken hoeft niet, dus geen acetyleen&zuurstof; nodig, ik doe het altijd gewoon met een propaanbrander.
Wordt daarmee warm genoeg.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 01 augustus 2023 11:27 PM
  [ # 317 ]

Het is gelukt.

Afgeknipt, eerst te ver en daarna kort op de wartel. Dopje 8 en een hefboom en toen ging het los. Wel een gedoe al met al, de wartel komt niet lekker los omdat de leiding plat is geknepen.

De lange leiding naar achter vervangen die vanaf de veiligheids klep kwam. Daarna de korte over de achter brug richting rechter achterrem. Als laatste een korte van het K-stuk naar hoogteregelaar.

Uitlaat is gelukt, wat cement ertussen na alle klemmen en pas vlakken schoon gemaakt te hebben.

Universeel ruimte sproeier gemonteerd, maar die sproeit zo hard dat het achter de auto terecht komt. De sproei nozzles staan zo laag mogelijk. Misschien zit er wat vuil in.

Achterbank zit ook weer vast, was even zoeken hoe dat ook alweer zat. Niet vanuit de kofferbak maar eerst de zitting eruit en dan die klemmen vastgezet.

Allen nog de stuurstang en alles even spoelen en ontluchten, en dan her-keuren.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9864
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 augustus 2023 12:36 PM
  [ # 318 ]

Als je sproeit bij 100 km/h zal het wel op je ruit komen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 augustus 2023 03:37 PM
  [ # 319 ]

Ja dat zou wel eens kunnen. Kijk wel even wat de keurmeester ervan zegt.

Overigens, die clips op de achter brug zijn wat uitgeleurd. Die leidingen springen weer los. Is het acceptabel als ik om de subframe buis een lange tie-wrap doe waarbij de leidingen in de klemmetjes blijven zitten? Het is plastic op cunifer dus denk niet dat het gaat schuren oid.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 augustus 2023 02:56 PM
  [ # 320 ]

Stuurstang zit er ook in. Heb bij een specialist een vervangende stuurstang gehaald. Moest iets van 270mm zijn maar die zijn moeilijk te vinden?
Beetje gedoe met dat borg plaatje maar hij zit er weer in. Geen speling meer.

Volgende week naar de keuring!

Ik testte nog even m’n alarmlichten. Die doen ineens niks, terwijl de knippers afzonderlijk wel werken.
In het elektrisch schema zie ik dat alles door dezelfde relais wordt aangestuurd, en gebruikt maakt van dezelfde draden. Is de knop van alarmlichten dan de boosdoener?

Afbeelding Bijlagen
E6B741BE-4BFC-47D4-A15B-E476D15093F2.jpegD20ACCCF-D5A7-4221-B2E3-3011ACE90691.jpeg0048E2D7-56FF-4CB6-A724-5FA50A91325B.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 12 augustus 2023 12:48 PM
  [ # 321 ]

Kom toch niet helemaal uit dat alarmlichten probleem. Heb de linker control unit opengemaakt. Alarmlicht schakelaar zelf werkt gewoon.

Heb het schema nog even gecheckt. Wat ik niet kan volgen is waar of wat nummer 3 is. Want 1 is de handmatige schakelaar voor alarmlichten. 2 is de schakelaar voor links/rechts. 4 is de knipper unit. 4 werkt, want individueel links of rechts knipperen werkt gewoon (2 doet het dus ook). 1 heb ik doorgemeten, die werkt ook. Maar wat is 3 en waar zit het? Want dat zou volgens mij het probleem moeten zijn.

Of klopt t überhaupt niet?

Afbeelding Bijlagen
D28D7085-4158-44BF-AA28-96C070392BF1.jpeg1153AE0E-9F23-4619-8195-8876367C2CE9.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 augustus 2023 01:24 PM
  [ # 322 ]

1 en 3 zijn samen het gedeelte van de schakelaar 73, die zorgen voor de alarmlichten.
Je ziet ook een verbindingslijntje tussen het contact bij 1 en de 3 contacten bij 3.
Die 4 contacten schakelen dus gelijktijdig bij het aanzetten van de alarmlichten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Dwalf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 07-03-2020

- BX DIGIT
Gepost: 12 augustus 2023 01:26 PM
  [ # 323 ]

Schakelaar 3 is verbonden met 1. Dit betekend dat deze mee schakelen met dat contact. De contacten van 3 dienen om de lampen in te schakelen.

Maar eerst: Hoe werkt de knipperunit eigenlijk? Er staat je 12V op de knipperunit wanneer je het autocontact aan hebt. Door dan links of rechts te schakelen gaat de knipperunit dan werken (links of rechts pinken). Eigenlijk schakel je de knipperunit dan naar de aarding met lampen tussen.

De alarmlichtschakelaar zet de 12V van de accu op de knipperunit (en niet door het contactslot), en schakelt alle lampcircuits aan.

Zo heb ik het toch begrepen vanop de schema’s. Ik heb enkele serie1 circuits in de handboek bekeken, en deze werken allemaal zo voor zover ik zag.

Om jouw probleem misschien op te lossen: kijk eens of er 12V staat op de kabel (gemarkeerd N in het schema) die binnenkomt op 1 (zwarte kabel). Als deze geen 12V heeft (zelfs met contact uit), is er daar kabelbreuk.
De Mv (mauve kabel) heeft de ‘geschakelde’ 12V via het contactslot dat nog wel werkt.

CX 25 GTI turbo fotoalbum: https://flic.kr/s/aHBqjABVYV

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 12 augustus 2023 02:19 PM
  [ # 324 ]

Maar de alarmlicht schakelaar heeft maar 2 draden. Op het schema staan er drie? Een van de plus via contact, zodat je knippers alleen werken als je contact aan staat. Dus de positie als de alarm licht schakelaar uit staat. En zodra je alarmlicht inschakelt, zou hij een constante plus pakken. Aldus het schema.

Ik zal de deksel nog even van de dash afhalen, misschien zie ik dan meer en kan ik de draden volgen?

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 12 augustus 2023 07:24 PM
  [ # 325 ]

Ok, blunder. Zat naar de verkeerde schakelaar te kijken. Het was de mistlamp switch.

Heb alles opengehaald. Kon niet begrijpen waar die 2 draden dan heen gingen en hoe ze weer in relatie stonden tot de knipper unit. Kon ook geen constante plus ontdekken. Volgens het boek is het remlicht en waarschuwingslicht op dezelfde constante plus. De remlichten deden het wel. Onbegrijpelijk.

Anyway, ik heb de unit nog even bestudeert en zie ineens die ietwat verstopte alarmlicht knop onderop.

Afbeelding Bijlagen
DF67A4D3-7C15-4128-89CA-FA1B0B4A77D1.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43046
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 augustus 2023 11:48 AM
  [ # 326 ]

Jouw probleem wordt meestal veroorzaakt door een kapotte alarmlichtenschakelaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 augustus 2023 01:19 PM
  [ # 327 ]

Ik heb er nog wel een liggen die je effe kan proberen om het uit te sluiten. Woon je nog steeds in Rijswijk?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 13 augustus 2023 01:29 PM
  [ # 328 ]

Alles werkt weer. Ik had een complete brain fart. Heb al zo lang niet in de cx gereden dat ik alleen globaal wist dat de alarmlichten knop links onder de module zat. Maar daar heb ik dus 2 knoppen. De ander is van mistlicht, die ik dus aanzag voor alarmlicht. Alles werkt uiteindelijk gewoon…
Anyway, weet nu wel alles van het knipper en alarmlicht schema…

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 16 augustus 2023 08:22 PM
  [ # 329 ]

Hoera, APK tot augustus 2025. Alle reparaties goed bevonden door de keurmeester!

Hele opluchting na al die jaren van matige voortgang.
Flink wat lopen lassen, nieuwe voor en achter schermen, andere kofferbak klep, andere versnellingsbak, nieuwe voorruit, nieuwe bollen, nieuwe HD leidingen, nieuwe fusee kogels boven en onder.

Zal vast wel eea stukgaan als ik eindelijk weer de weg op mag, maar we gaan het zien!

Afbeelding Bijlagen
ABDC8069-3AF0-42B6-B706-21290CF39D47.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 augustus 2023 08:39 PM
  [ # 330 ]

Gefeliciteerd! Ik ga hem vast wel eens zien op de weg!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
22 van de 23
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook