7 van de 23
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1980 van bx-cannes; APK!
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 20 februari 2010 06:17 PM
  [ # 91 ]

Bien. Vandaag een aile avant droite neuve bij de post. Heelhuids overgekomen uit frankrijk. The search continues voor een aile avant gauche… We komen er wel Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 20 februari 2010 10:10 PM
  [ # 92 ]

Leuk hè die onderdelen bij elkaar sjaggeren. Wink

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 april 2010 05:58 PM
  [ # 93 ]

Doffe ellende onder de kofferbak. De twee kokers zijn gaar, zowel ter plaatse van dat rubber oplegblok, als verder op bij de aansluiting met het vervolg van de koker. Er zitten her en der dubbele stukken plaat waardoor het daar flink kan gaan rotten. Ik heb inmiddels twee andere kokers. Daarvan hoeft alleen het eindje nog gerepareerd te worden. De oude ben ik al aan het demonteren in delen. Lekker flexen. Binnenkort dus de nieuwe erin en kijken of dat allemaal een beetje gaat.


Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 02 april 2010 08:16 PM
  [ # 94 ]

Grondig werk. Zo te zien duurt het nog wel even voordat deze prachtig blauwe (régate ?) weer rijdt.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 april 2010 08:46 PM
  [ # 95 ]

Blue croissiere vgens het kleurcode plaatje. Maar dat is ooit al eens opnieuw gespoten door een fransman.

Maar inderdaad, dit gaat nog wel even duren. Maar de weg van de minste weerstand is niet altijd de leukste, dus dan maar zo Wink

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 03 juni 2010 08:01 PM
  [ # 96 ]

Het vordert gestaag. De nieuwe koker zit erin, en de kofferbodem is weer dicht. De balk achter de bumper was ook gehavend. Daar zit nu ook een nieuwe in. Het past goed, dus binnenkort vastlassen.

Nu vroeg ik me af hoe ik de gelijmde zijruitjes eruit krijg. Iemand die daar ervaring mee heeft? Het hele scherm gaat er binnenkort af want het is een behoorlijk brak ding.

Moet ik die kit met een stenley mes te lijf gaan of zijn er betere methoden?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 04 juni 2010 10:16 AM
  [ # 97 ]

Gaat goed dus! mooizo.

Het beste kun je een trilmes gebruiken maar als 2e optie is er ook een tooltje dat in een ander topic langskwam;  met een mesje onder een hoek speciaal voor het lossnijden van gekitte ruiten.
Een stanleymes is ook een mogelijkheid maar daar wordt je wel moe van.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 juni 2010 10:16 AM
  [ # 98 ]

Ik heb wel ergens zo’n draad liggen die je er doorheen moet wurmen op een plek waar het al loszit. Het is een soort gitaarsnaar en die trek je langs het glas. Dan is het er zo uit.

Schitterend laswerk trouwens wat ik er van gezien heb!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 juni 2010 12:45 PM
  [ # 99 ]

Dat vraagt om foto’s zo’n opmerking excaim  cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 04 juni 2010 08:16 PM
  [ # 100 ]

Mooi werk! Mijn gedoneerde chassisbalken van mijn gesneuvelde TRS pasten dus!
(van de week nog nog lekkende achterremklauw van een 1998 XANTIA vervangen door die van deze 1989 CX….en goedgekeurd. Wist niet dat dit dezelfde klauwen waren trouwens..maar da’s OFF TOPIC natuurlijk weer.

Succes!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 06 juni 2010 01:06 PM
  [ # 101 ]

Ja, de ene koker is compleet getransplanteerd. Die ander was slechts lokaal gaar, dus dat is lokaal opgelost. Ik denk dat dit wel het lastigste was, dus de rest kan dan alleen maar meevallen.

Het laswerk is niet heel denderend hoor. Ik zal eens kijken of ik nog een foto heb.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 28 juli 2010 12:17 AM
  [ # 102 ]

Zo, vanavond even de tol gezet in het achterscherm. Die was gaar dus kon in het geheel eraf. het randje bij het raam moet ik nog even goed uitzoeken hoe ik dat ga doen, net als die aansluiting op de stijl. Zit allemaal tin op, dus ik moet evenm uitzoeken waar de naad nou exact zit.

Verder nog wat plaatjes van de kokers van Puffel, die een nieuw leven krijgen in deze CX. Ik heb zelf maar een paar flensen aan de koker gelast en die zitten weer in de console gelast waar het binnescherm op rust. Zit weer als een huis. Nieuw stuk bodemplaat erop en je ziet er (bijna Wink ) niks meer van.




Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 28 juli 2010 10:26 AM
  [ # 103 ]

Mooi grondig werk !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 28 juli 2010 11:57 PM
  [ # 104 ]

Inderdaad! Respect! Door inzet zoals de jouwe blijven de mooie CX’en gelukkig op de weg!

very good

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 29 juli 2010 12:25 AM
  [ # 105 ]

Bedankt. Maar mooi, mooi… Hij is niet mooi hoor. De honden liepen er met een boog omheen Wink Maargoed, dadelijk is ie wel weer roestvrij, en dat is ook wel eens fijn.

Net nog even het linkerachterscherm eraf gehaald. De onderrand was ook helemaal weggerot. Mooi is om dan aan de achterzijde te zien dat de roest zo’n 10cm hoger zit dan aan de buitenkant zichtbaar was. Reddeloos.

De ruit kreeg ik los door te flossen met ijzerdraad. De draad wordt door de wrijving zo heet dat ie als een mes door boter snijdt. Moet je alleen aan de twee einden de draad om een schroevendraaier wikkelen voor de grip. Werkt als een trein.

Profiel  
 
 
7 van de 23
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook