Hey Raymond,
Bij mij in de buurt staat nog een 22 trs in vrij goede algehele staat. De wagen staat al een hele tijd te koop. Ik weet dat hij van een citrofiel is en dat er enkel een lekkage is aan de ‘oliekeerring’ (hoop dat ik het juist verwoord, in het vlaams spreken we over de borage, wat dan weer frans is…tsj die belgen toch). In ieder geval wil ik wel voor je vragen wat hij nog moet kosten…Wat is je budget voor een ‘goeie’ donorwagen?
Indien nodig neem ik foto´s…De wagen staat in België in de gemeente Mol (tegen de grens van Nederland en +- 45 km van Eindhoven). Laat maar weten….
Groet
Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!
Hoi,
Aan een 22trs heb ik niet zoveel,dan moet ik een serie 2 neus voor m,n serie 1 break maken,dat vind ik zonde.
Serie 2 onderdelen is wat makkelijker aan te komen,heb ik zelf genoeg.
Ik moet een sloper hebben t/m bouwjaar 82,alles wat erna komt heeft een nwe neus,d.w.z. koplampen met bovensluitingen,en het laatste type motorkap.
In ieder geval bedankt voor het aanbod!.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
gewoon even in frankrijk neuzen
Ik heb nu 4 weken vakantie dus wie weet.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
citroenc2 schreef:gewoon even in frankrijk neuzen
ik vind de prijzen voor okazies over het algemeen hier te hoog.
belgie lijkt me beter.
niet om alles hier te houden, gewoon een eerlijke mening.
Ik denk dat hij onderdelen bedoeld,in frankrijk is de kans groter dat je nog een vroege cx met bruikbaar plaatwerk op de sloop (afbraak) vind.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
ray schreef:Ik denk dat hij onderdelen bedoeld,in frankrijk is de kans groter dat je nog een vroege cx met bruikbaar plaatwerk op de sloop (afbraak) vind.
![]()
Gr Raymond
idd sloopautos worden er zat aangeboden in frnace tegen leuke prijzen

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ray schreef:Ik denk dat hij onderdelen bedoeld,in frankrijk is de kans groter dat je nog een vroege cx met bruikbaar plaatwerk op de sloop (afbraak) vind.
![]()
Gr Raymond
ook duur in vergelijk met omringende landen, die onderdelen hier.
belgie is ook leuk maar meer serie 2 duitsland is veel te duur ned is vaak helemaal duur
citroenc2 schreef:belgie is ook leuk maar meer serie 2 duitsland is veel te duur ned is vaak helemaal duur
Dus wat is de oplossing?
De oplossing.
zonder ommezien meerdere keuringen eisen van de verzekering cq taxatie’s.
in alle gevallen een schadeprijs/herstel eisen.
de restwaarde is bijzaak!
dan de verzekering ervan overtuigen, en de bewuste taxateurs, dat een klassieker betreft, en geen oud lijk….
uiteindelijk , de restwaarde, tegen de herstelwaarde afmeten, en dat aanvechten bij de verzekering…
punt is nog altijd, dat de verzekering JOU !! SCHADELOOS moet stellen…..
punt schadeloos is dus PRIO…..!!!!
als ze domweg van restwaarde uitgaan ben JIJ NIET SCHADELOOS GESTELT…
ergo…. je hebt een hard punt,,rechtbijstand zou kunnen helpen in deze.
chroom niet en neem contact op met je eigen verzekering, deze kan vaak ook bemiddelen…
mvgr wupke :die zo eens een concours GSA recht moest maken, terwijl de verzekering zei,:: QUOTE,,, oud lijk!!...END QOUTE…
70% van de schade uiteindelijk vergoed,,, was idd net an voldoende om hem goed en in concours te herstellen.
De schade is voorlopig vastgesteld op 3750 euro,door een taxateur.
Hij deed wel moeilijk,geen taxatierapport,geen rekeningen bij de auto omdat het allemaal zelf gedaan is .
Deze taxateur is in opdracht van mijn verzekering gekomen zover ik weet.
Volgens mij moet de tegenpartij hier nog mee akkoord gaan,de auto word totallos verklaard,waarbij ik het ‘‘wrak’’ dan kan terugkopen.
Ook moet ik na schadeherstel bij de rdw langs voor controle.
Volgens hem is de cx in een b-staat,dan moet ze toch een bepaalde waarde vertegenwoordigen?.
Ik heb er nog geen echt goed gevoel over,als alles voorspoedig loopt weet ik over 5 dagen meer.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
ray schreef:De schade is voorlopig vastgesteld op 3750 euro,door een taxateur.
Hij deed wel moeilijk,geen taxatierapport,geen rekeningen bij de auto omdat het allemaal zelf gedaan is .
Deze taxateur is in opdracht van mijn verzekering gekomen zover ik weet.
Volgens mij moet de tegenpartij hier nog mee akkoord gaan,de auto word totallos verklaard,waarbij ik het ‘‘wrak’’ dan kan terugkopen.
Ook moet ik na schadeherstel bij de rdw langs voor controle.
Volgens hem is de cx in een b-staat,dan moet ze toch een bepaalde waarde vertegenwoordigen?.
Ik heb er nog geen echt goed gevoel over,als alles voorspoedig loopt weet ik over 5 dagen meer.Gr Raymond
dan geld nu dus de regel !!!
SCHADEVRIJ STELLEN….
dwz jij krijgt je 3750 of een bedrag waarmee je uiteindelijk accoord gaat..
restwaarde enzo tellen dan ook mee.
maar je SCHADELOOS BEDRAG is dus die 3750…....voor monder zou je eigenlijk geen genoegen moeten nemen.
clou is nu,, lange adem.
die verzekering vind het prachtig dat jij in beroep gaat, echter, er staat geen datum klaar waneer zij uit moeten keren.
dwz,,, kan dus 3 jaar duren als het aan hun ligt om jou dat bedrag uit te keren….
succes,, wupke
Als ze met dat bedrag akkoord gaan,en ik moet m,n cx voor een paar honderd euro terugkopen,dan vind ik het best.
Liever het geld snel op de rekening,ik vind toch wel een goedkope donor-cx,voor een voorkop met alle toeters en bellen.
Het lassen gebeurt in eigen beheer,dibert heeft nog wel nwe voorschermen voor een leuke prijs.
Dan moet ik alleen nog een adres hebben van een goede spuiter die ook wel wat in de avond-uurtjes wil doen.
Dan laat ik de hele cx opnieuw spuiten.
Dat is het voorlopige plan.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Ik ben bang dat het plan bijgesteld gaat worden,want het subframe is ook geraakt.
Ik ben inmiddels al een beetje om me heen aan het kijken,aangezien ik onlangs een belastingvrije break erbij gekocht heb mag het ook een berline/prestige zijn.
Gr Raymond
Het was een cx of niks