v-snaren waterpomp cx
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 840

- CX GTI turbo 2
Gepost: 13 juni 2007 02:53 AM

Hoi,
Ik had al ruim een jaar last van een slippende v-snaar bij het optrekken als ik de airco inschakelde. Spannen hielp zo goed als niets. Nu ontdekte ik bij nog eens goed kijken dat 2 verschillende bosch snaren de waterpomp aandreven. Ze zijn weliswaar beiden van de maat 825 x 10, maar de ene heeft achter de maat de aanduiding ‘la’ staan en ‘255’, terwijl de andere ‘251’ achter de maat heeft staan. Het verschil is merkbaar aan de getande zijde: de een is hier breder dan de andere. Aan de bovenzijde zijn beiden 10 mm. Kortom: de hoek van de ‘V’ is blijkbaar verschillend. Gevolg hiervan is dat in feite maar 1 snaar functioneerde. Weet iemand welk type nou het goede is? Op de Bosch site vind ik alleen als maat 825 x 10, maar daar voldoen beide dus aan. Ra ra.
Groet, Freek

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 juni 2007 10:49 AM
  [ # 1 ]

er zijn heel wat verschillende snaren te krijgen voor nog meer verschillende doeleinden. er zijn er met ‘holle’ V’s, ‘rechte’ V’s, met een bolle ‘kop’, rechte kop, holle kop.

het zou wat makkelijker zoeken als ik wist welk type auto je hebt.
tenzij iemand gewoon uit z’n/haar hoofd weet wat je nodig hebt.
de ‘la’ zou inderdaad met de zijkanten te maken kunnen hebben die anders zijn.

die snaren van jou zijn wel allebei ‘A’ snaren zoals in de eerste pagina’s van de pdf file terug te vinden is?

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 840

- CX GTI turbo 2
Gepost: 13 juni 2007 12:19 PM
  [ # 2 ]

helemaal vergeten: het gaat om een gti turbo2 uit 86.
De waterpomp wordt dus aangedreven door een dubbele snaar. Vervolgens drijft de waterpomp weer met andere snarende dynamo en de compressor aan.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook