1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Michel’s 2e bx sport—> onderhoud en rijden
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 17 juni 2007 02:17 AM

Vanmorgen samen met rick naar een bx sport gaan kijken die te koop stond op autotrack, in hulst. Daar aangekomen zagen we een hele fraaie sport staan. Stukje gereden en wat gebabbeld kwamen we op het onderwerp bx 16v, om het kort te houden, mijn bx 16v heb ik ingeruild op de sport Shocked . Apk was verlopen e.d. en een sport is meer een auto voor mij als een 16v (al heb ik erg veel plezier gehad met deze auto)
Zodoende de bx sport gekocht. Van eerste eigenaar, alles erbij etc.

Morrettes erin, dakspoilertje bovenaan, reflectieplaat voor type 3 lampen.
Ook een elektrisch dakraam en orginele middenarmsteun.

Verder was bijzonder dat er een houten plakset inzit op het dashboard en armsteunen op de deuren. Ik heb dit nog nooit gezien op een type 1.
Verder zit er een motorbeschermplaat onder, ook dit heb ik nog nooit onder een bx gezien Exclamation

Verder zaten er weber carburateurs op ipv de solexen. Heeft iemand dit al meer gezien Confused:  Ik vind persoonlijk dit niet lekker lopen.

Morgen zal ik fotos plaatsen.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 17 juni 2007 02:52 AM
  [ # 1 ]

Klinkt goed, en van eerste eigenaar nog wel!? Ik ben benieuwd naar de foto’s. Is de motorbeschermplaat niet iets voor de scandinavische uitvoeringen? De echte kenners zullen zich snel melden, in ieder geval veel plezier ermee!

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 17 juni 2007 04:00 PM
  [ # 2 ]

Vanmorgen bezig geweest met de sport, de koelfan sloeg niet in dus het thermocontact vervangen, nu doet hij het gelukkig wel.
Verder werkte de claxon niet, dus de schakelaar op het dashboard vervangen.
De motor loopt niet naar mijn zin, eendaags ga ik de bougies en kabels etc vervangen, tevens moeten de carbs nagezien worden, koude start is erg moeizaam.

De fotos zijn in de garage genomen bij mij thuis, zal binnenkort mooie foto’s maken als het weer eens goed is.

 
 
 

Dakspoilertje Cool
 

Velgen in zeer nette staat
 

Het interieur met houtplakset
 
 
 

Km stand die de laatste 2 jaar 10 x te veel aangeeft vandaar dat deze zo hoog is
 

De bodemplaat, heb ik gedemonteerd om het thermocontact te vervangen
 

De weber carburateurs
 

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 juni 2007 04:30 PM
  [ # 3 ]
D. Peters schreef:

Wat is er nou zo bijzonder aan een BX sport? Is toch ‘gewoon’ een 1.9 GTI met een sportieve bodykit?

En is dat hout standaard geleverd? Wat lelijk!  Shocked

Ga je mond es ff rap spoelen Exclamation  Wink

De BX Sport is de eerste echte brute BX naar mijn mening. (De GT was iets eerder maar dat vind ik niet zon geweldenaar als de Sport). De Sport was destijds (en nog steeds) een heel rappe wagen. Een gezinswagen met dubbele carburateurs en 126 pk. We hebben het wel over bijna 25 jaar geleden. Toen was deze auto echt een monster, en kon je er niet omheen vanwege de fraaie en uitdagende uitbouw. Mijns inziens kan je een GTi absoluut niet met de Sport vergelijken. Sowieso is de GTi pas veel later op de markt gekomen en zijn er veel meer verschillen dan die 2 die jij noemt.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 juni 2007 05:12 PM
  [ # 4 ]

Wat een fijne BX Sport is dat, carburateur’s das stoer, dat zal wel reageren als een kat in het nauw. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 17 juni 2007 06:07 PM
  [ # 5 ]

Alleen zijn de Webers niet standaard, daar horen solexen op. Die zijn overigens nog wel te vinden op internet ed..

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 17 juni 2007 08:04 PM
  [ # 6 ]
PrutsyLJ schreef:
D. Peters schreef:

Wat is er nou zo bijzonder aan een BX sport? Is toch ‘gewoon’ een 1.9 GTI met een sportieve bodykit?

En is dat hout standaard geleverd? Wat lelijk!  Shocked

Ga je mond es ff rap spoelen Exclamation  Wink

De BX Sport is de eerste echte brute BX naar mijn mening. (De GT was iets eerder maar dat vind ik niet zon geweldenaar als de Sport). De Sport was destijds (en nog steeds) een heel rappe wagen. Een gezinswagen met dubbele carburateurs en 126 pk. We hebben het wel over bijna 25 jaar geleden. Toen was deze auto echt een monster, en kon je er niet omheen vanwege de fraaie en uitdagende uitbouw. Mijns inziens kan je een GTi absoluut niet met de Sport vergelijken. Sowieso is de GTi pas veel later op de markt gekomen en zijn er veel meer verschillen dan die 2 die jij noemt.

D. Peters, je weet waarvoor de ’ i ’ staat in GTi?  Laughing Een sport gaat de GTi ook wel voorbij mits goed afgesteld. En carb is stiekem toch ook wel leuk, jammer dat die hokken zo snel roesten Crying or Very sad

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 juni 2007 08:54 PM
  [ # 7 ]
D. Peters schreef:

Een sport is dus een sportieve versie van een BX met carburateur Confused:

Waarom zou iemand hier z’n 16v op inruilen? 16v is nieuwer, sneller… of is zo’n sport gewoon een collectors item, nog meer dan een 16v?

nope een sport heeft de cabaratuer is wat leuker rijden maar heeft weer meer minpunten ten op zichte van een 16v

kwa collectors item maakt het niet zoveel uit

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 juni 2007 09:16 PM
  [ # 8 ]
mssl schreef:

Gefeliciteerd met je BX Sport Laughing

@citroenc2, ik denk dat de BX Sport wel meer een collectors item is in de vorm van het ‘‘aantal’’ overgebleven auto’s Wink !

Ik vind dat er toch nog best wat 16V’s rond rijden….maar misschien is dat toeval Laughing

er zijn nog redelijk veel sport en 16v te vinden gelukkig maar een echt collectors item is het helaas nog niet denk ik maar de tijd zal het leren Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 17 juni 2007 09:40 PM
  [ # 9 ]

Een sport is gewoon een hele stoere bak, met iets meer koppel dan een GTi. Hij is ook een stuk eigenzinniger dan een GTi. Vooral het geluid lijkt me monsterlijk, en carbs reageren een stuk direkter dan injectie.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 17 juni 2007 10:41 PM
  [ # 10 ]

Die 16v was met carbs van een bx sport, ik dacht dat het de sz-58-fd was of heb ik het op een verkeerde?

Ik heb mijn 16v ingeruild omdat ik persoonlijk een sport net iets mooier en agressiever vind, niet van vermogen maar van looks. Betreft wel een 16v mk1. Het geluid van een sport is gewoon super en heb dat nog niet met een andere bx gehoord. Verder heeft een sport uiteraard het type 1 dashboard etc.

Kwa roest mag ik bij deze niet klagen, deuren zijn al vervangen en tevens is volgens mij bijna de hele auto gespoten. A stijlen bij het raam zijn perfect.
Bij uitlaatophanging ziet het er netjes uit, evenals het subframe.

Mocht iemand een goeie 16v zoeken, hij staat in hulst, vandaag defenitief afscheid genomen Crying or Very sad .

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 17 juni 2007 10:55 PM
  [ # 11 ]

wel een hele gave auto hoor.

ik denk dat dit de show auto van cituning is geweest ik zal de folders er eens op na slaan.

gefeliciteerd met je aanwinst.

rick zoekt toch een 16v is die van jou niets voor hem?

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 juni 2007 11:06 PM
  [ # 12 ]

Gefeliciteerd Michel!!

Wat een gave Sport.  Cool En dat zomaar in een garagebox in Zeeland.  Wink

Een 16V is grappig, leuk, maar niet veel meer dan dat (vind ik… Rolling Eyes )
Een Sport is bruut, veel sneller reagerend op het gaspedaal en vanaf de 1000 tpm al leuk. Je haren gaan recht overeind staan zodra je bij een Sport de motor aanzet. Bij een 16V begint het pas leuk te worden na de 4.500 tpm.  Rolling Eyes  Confused

En daarnaast blijft de BX Sport de mytische BX uit Flodder.  Cool  Cool

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 17 juni 2007 11:13 PM
  [ # 13 ]

BX sport met turbodiesel, mjam!

Test

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 17 juni 2007 11:44 PM
  [ # 14 ]
stan schreef:

wel een hele gave auto hoor.

ik denk dat dit de show auto van cituning is geweest ik zal de folders er eens op na slaan.

gefeliciteerd met je aanwinst.

rick zoekt toch een 16v is die van jou niets voor hem?

Ik heb eens in de boekjes gekeken, hij is altijd in onderhoud geweest in st niklaas (belgie), 0 beurt in januari 1986, maar kenteken is pas van 25 juni 1986. Vermoedelijk dus dat half jaar in belgie geweest. Vanaf juni 1986 tot nu van dezelfde eigenaar, wie ik volgende week ga bellen voor wat informatie Very Happy . Ook volgens orga nummer 3304 (24 november 1985) en chassisnummer blijkt het een ouder exemplaar te zijn.

Mijn oude 16v is idd wat voor rick, maar hij denkt er zelf misschien anders over. Hij is bang dat de garage er mee gaat trappen, maar daar ben ik niet bang voor, kan wel tegen een stootje Laughing

Je was toch bij de meeting in dirksland toen hij op de brug stond Confused:

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 17 juni 2007 11:48 PM
  [ # 15 ]
XBXG schreef:

Gefeliciteerd Michel!!

Wat een gave Sport.  Cool En dat zomaar in een garagebox in Zeeland.  Wink

Een 16V is grappig, leuk, maar niet veel meer dan dat (vind ik… Rolling Eyes )
Een Sport is bruut, veel sneller reagerend op het gaspedaal en vanaf de 1000 tpm al leuk. Je haren gaan recht overeind staan zodra je bij een Sport de motor aanzet. Bij een 16V begint het pas leuk te worden na de 4.500 tpm.  Rolling Eyes  Confused

En daarnaast blijft de BX Sport de mytische BX uit Flodder.  Cool  Cool

De 16v is idd een erg leuke auto, strakke wegligging, leuk vermogen op toeren, maar ik rijd erg lage toeren dus het karakter van de sport past beter bij de mijne. Alhoewel met die sport uitlaat mijn 16v ookal onder de 4000 aardig trok Exclamation

En nu staan er 2 sports in de garage, mijn rode staat er ook nog steeds, dat is de flodder bx Wink

@thijs turbo diesel zou alleen voor de zuinigheid zijn Wink

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook