Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
De situatie is als volgt.
Al jaren ben ik gek van de CX, hier ook al eens wat vaker vragen gepost, maar het komt er eigenlijk nooit van.
Nu gaan we echter onze Twingo weg doen, omdat we heel erg graag weer een mini willen.
Maar een mini en een 2CV zijn allebei auto’s waarmee je dus liever niet teveel door pekel heen rijdt.
Nu is de beste optie een ZX of een Renault 19 of zo.
Maar een CX is natuurlijk ook nog echt fantastisch en een droom van mij.
Ik wil dus nu gaan onderzoeken wat haalbaar is.
Kun je voor een bedrag van zo’n 1500-2000 euro een harde betrouwbare CX vinden. Dat hij er niet perfect uit ziet voor dat bedrag is niet erg.
En wat is de beste optie, ik zit zelf te denken aan een 2.0, eventueel een 2.2 Maar liefst een type 1.
En met goed tectyleren kun je er dan een beetje fatsoenlijk ook mee door de winter rijden?
Kortom, ik zoek dus een CX voor een klein bedrag die er nog redelijk uit ziet, technisch goed is en niet roest. Is dit een illusie en kan ik beter naar een ZX gaan zoeken, of is het haalbaar?
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
mooi man dat je cx en leuk vindt.
ik zou je graag vertellen dat het geen enkel probleem is een cx voor 2000 euro te kopen en probleemloos te rijden.
maar ik mag niet liegen van mn moeder
cx is echt formidabel rijden, maar een beetje tectyl helpt echt niet tegen roest.
sterker nog roest is echt wel een probleem een een roestvrije cx voor 2000 euro is een illusie.
Ik wil ook weer niet al te negatief doen, als je een beetje handig bent en ook nog vrije tijd hebt is het zeker haalbaar cx te rijden.
ik rij zelf 50.000 km per jaar cx (weliswaar in 2 maar dat heeft met winter/zomer te maken)
succes
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Re: CX voor dagelijks gebruik
FLYING DUCKMAN schreef:
Maar een mini en een 2CV zijn allebei auto’s waarmee je dus liever niet teveel door pekel heen rijdt.
Met een CX ook niet.
FLYING DUCKMAN schreef:
Kun je voor een bedrag van zo’n 1500-2000 euro een harde betrouwbare CX vinden. Dat hij er niet perfect uit ziet voor dat bedrag is niet erg.
Jap dat moet lukken. Voor dat bedrag moet ie technisch gewoon goed zijn.
FLYING DUCKMAN schreef:
En wat is de beste optie, ik zit zelf te denken aan een 2.0, eventueel een 2.2 Maar liefst een type 1.
Een Reflex of Athena met Douvrin motor schijnt heel betrouwbaar te zijn, en type1.
FLYING DUCKMAN schreef:
En met goed tectyleren kun je er dan een beetje fatsoenlijk ook mee door de winter rijden?
Als je een goede dinitrol behandeling doet en de boel vaak schoonmaakt moet het te doen zijn. Maar van pekel gaat ie toch roesten, no matter what.
FLYING DUCKMAN schreef:
Kortom, ik zoek dus een CX voor een klein bedrag die er nog redelijk uit ziet, technisch goed is en niet roest. Is dit een illusie en kan ik beter naar een ZX gaan zoeken, of is het haalbaar?
Een CX die niet roest is een illusie en ik denk dat je er rekening mee moet houden dat je CX met een paar jaar weg geroest is. Ik zeg niet dat het gebeurt maar je moet er wel rekening mee houden. Als je gewoon een betrouwbare goede auto wil die niet roest dan kun je beter een ZX kopen, wil je wat meer avontuur en lekkerder rijden met het risisco dat ie wegroest moet je een CX kopen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Precies wat ik inderdaad allemaal al dacht en eigenlijk ook wel wist.
Een CX vind ik echt helemaal fantastisch! Het rijdt zo ontzettend briljant, daar kunnen maar weinig auto’s tegenop wat mij betreft.
Ik denk dat de zoektocht naar een CX die nog hard is en technisch goed al een uitdaging op zich is.
Ik rijdt nu ook heel veel met m’n 2CV en daar is het ook duidelijk dat met de pekel de auto harder achteruit gaat, dat zal bij de CX niet anders zijn inderdaad.
Zelf sleutelen is gelukkig geen probleem. Kwa tijd wordt het steeds minder, maar lol heb ik er wel aan. Het moet echter geen rijdend restauratieproject zijn natuurlijk.
Als zo’n auto hard is zat ik inderdaad ook aan een Dinitrol behandeling te denken, zowiezo voor de mini, misschien ook de eend, maar die tectyleer ik elk jaar weer flink.
De CX is gewoon een droomauto van mij. Ik vind die echt geweldig! En als je een kans krijgt om er een keer een aan te schaffen en mee te kunnen rijden dan graag. MAar ik wil ook graag voorkomen dat zo’n droom een desillusie wordt en die kans bestaat natuurlijk ook!
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
voor die prijs kan je best wat vinden bijv een 20 re uit 89 met pas 90000km
weet niet of je zelf handig ben kwa invoer

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
garagestmarien schreef:als je dan een serie 1 zoekt, waarom dan niet een diesel? even zoeken en je vindt een belastingvrije.
lijkt me zinniger dan een 2 of een 2.2daar ben ik weer met m’n link. nee, ik heb er geen aandelen in.
in nederland is diesel niet zo op een cx type 1helaas meestal zie je hier lpg op een serie 1

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
citroenc2 schreef:garagestmarien schreef:als je dan een serie 1 zoekt, waarom dan niet een diesel? even zoeken en je vindt een belastingvrije.
lijkt me zinniger dan een 2 of een 2.2daar ben ik weer met m’n link. nee, ik heb er geen aandelen in.
in nederland is diesel niet zo op een cx type 1helaas meestal zie je hier lpg op een serie 1
ik wil niet de zoveelste discussie starten, maar dat is toch wat je helemaaaaal niet zoekt, een 2 of 2.2 op lpg. volop diesels in frankrijk.
garagestmarien schreef:citroenc2 schreef:garagestmarien schreef:als je dan een serie 1 zoekt, waarom dan niet een diesel? even zoeken en je vindt een belastingvrije.
ik wil niet de zoveelste discussie starten, maar dat is toch wat je helemaaaaal niet zoekt, een 2 of 2.2 op lpg. volop diesels in frankrijk.
ts zoekt het liefst een serie 1 en dan 2liter of 2200 cx
link van doro heb je ook nix aan ops:

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik heb nog geen idee wat ik zoek, dus dat maakt het makkelijker…of moeilijker
Eerst moet zowiezo onze huidige auto weg voordat ik serieus kan gaan zoeken.
Het gaat me er op dit moment meer om wat haalbaar is.
En eerlijk gezegd twijfel ik er wel aan of iets haalbaar is, maar aan de andere kant, wie goed zoekt zal vast wat vinden!
import uit Frankrijk ben ik nog wel wat huiverig voor, niet omdat het lastig is oid, dat zal best mee vallen, maar het liefst zoek ik dan al een NL auto waar al apk op zit. Ik wil in ieder geval een jaar of tenminste driekwart jaar niet naar de apk hoeven, ik ben net geweest met onze huidige auto, vandaar dat we hem ook nu verkopen met een verse apk…
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
vertel anders je wensen even bijv hoeveel km je rijdt enz enz

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
We rijden nu ongeveer 20.000 km per jaar, soms iets meer soms iets minder.
Wat de verwachting is dat we straks met de mini en de 2CV tussen de 5000-10000 per stuk jaar zullen rijden.
Ligt eraan welke voiture gebruikt wordt voor de vakantie e.d.
De rest van de kms, dus woon werk verkeer voornamelijk, plus winter en wat reisjes snel van oost naar west en weer terug daar zal de CX voor worden gebruikt,
Dus tussen de 5000 en 10.000 km per jaar voor de CX, dus niet extreem veel.
Komt omdat de 2CV zo leuk is met de zomermaanden en zo’n mini is natuurlijk ook erg leuk in de zomermaanden om mee te rijden
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
FLYING DUCKMAN schreef:
Ik rijdt nu ook heel veel met m’n 2CV en daar is het ook duidelijk dat met de pekel de auto harder achteruit gaat, dat zal bij de CX niet anders zijn inderdaad.
Beetje dom van mij maar daar is het denk ik wel mee te vergelijken. Maar bij de 2CV heb je ook bikkels die er altijd mee rijden en die zullen zeggen dat het wel kan. Dus net als bij de 2CV, ja het kan, maar…
En qua uitvoering, als je maar 5-10k per jaar rijd maakt het qua onderhoud ook niks meer uit of je een 2/2.2L of 2.5 GTi Turbo tussenmodel rijdt. Dan blijft het liefhebberij.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Zo zie ik het ook hoor liefhebberij!
Ik ben trouwens zelf ook wel zo’n bikkel dat ik er zomers en ‘s winters wel mee rijdt, maar dat wil ik dus minder gaan doen, vandaar de wens voor een 3e auto.
We hebben ook de overweging gemaakt of we een nieuwere auto zouden kopen of zelfs nieuwe.
Naast de C1 en C2 zagen we een 207 of Clio ook erg zitten, of dare I say it, zo’n nieuwe mini vinden we ook ontzettend gaaf.
Maar als je ziet wat zoiets moet kosten, niet normaal meer gewoon en we vinden het wat zonde geld. En aangezien ik zeker en mijn vrouw langzaamaan ook, erg van auto’s houdt en graag in iets bijzonders rijden, daarom komt de wens van een CX weer naar voren zetten. Maar ook een XM heb ik nog steeds wel in mijn achterhoofd. Een CX gaat mijn voorkeur naar uit, want ze zijn veel mooier en al belastingvrij voor veel modellen, en bij zo’n ‘zware’ auto vind ik dat ook wel de moeite waard
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik weet dat er wel een lijst is met defecten e.d.
MAar er staan gewoon veel 2.5 GTI’s te koop.
Wat kan ik verwachten voor problemen in de prijsklasse waarin ik zoek, op motorisch en versnellingsbak gebied e.d.?
Overgens, welke types hadden ook al weer die TRX banden? En kunnen de velgen altijd vervangen worden voor normale velgen, want die banden zijn echt ontzettend duur!
ow ja en geen zonnedakje! Dat weet ik al
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb mijn GS gekocht om haar dagelijks te gaan gebruiken. Hoe is dat bevallen; fantastisch!!! Werkelijk waar, het was mij elke dag een waar genoegen.
Echter heb ik vele uurtjes in de garage doorgebracht om het allemaal rijdende te houden. Ik moet er niet aan denken wat voor rekeningen ik had gekregen als ik twee linker handjes had gehad.
Daarbij kan ik nu echt zien dat ze achteruit is gegaan. Ik ben van mening dat ik precies op tijd een BX er bij heb gekregen om dagelijks te gebruiken. Want als ik heel eerlijk ben, is het een bereklus waarvoor ik na mijn ervaring niet snel nog een keer voor zal kiezen.
Doe er mee wat je wilt en bedenk dat het geweldig is om een klassieker dagelijks te kunnen sturen. Het kan immers ook een bewuste afweging zijn om hem dagelijks af te rijden om daarna weer iets anders te zoeken. Ik vond mijn GS daar niet geschikt voor.