2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Natte Xantia’s
joink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 24 juni 2007 12:18 AM
  [ # 16 ]

Gewoon zelf prutsen. Roest zoveel mogelijk verwijderen. Anti-roest erop en spuiten maar… Zonde van je geld om dit te laten doen door een schadeherstel bedrijf. Gebruik dat geld gewoon voor noodzakelijk onderhoud.
Ik heb de TD niet lang daarna ingeruild voor de HDI, dus kan niets zeggen over het resultaat na 2 jaar.

Profiel  
 
joink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 24 juni 2007 12:20 AM
  [ # 17 ]
bxleek schreef:

...Weet iemand misschien alvast welke soort kit ik het beste kan gaan gebruiken dan?...

Ruitenkit.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 juni 2007 02:27 AM
  [ # 18 ]
bxleek schreef:

Ok alles losgehaald (was goed te doen) en ontdekte dat er al eerder is geprobeerd met Ducktape het lek te verhelpen maar dat is duidelijk niet gelukt. krijg alleen dat plastic schot niet los aan de bovenkant omdat ik er lastig bijkan. Is het de bedoeling dat ie echt helemaal rondom wordt dichtgekit?? dus hermetisch wordt afgesloten??

Ja dus: helemaal dichtkitten! Anders kan je binnen korte of iets langere tijd het verhaal weer herhalen en da’s zonde. Dat schot is met een beetje ‘wrikken’ a.k.a. duwen/trekken ook zo los aan de bovenzijde. Daarna kit verwijderen, beetje schoonmaken / drogen.

Vast zetten, zoals ik dinsdag al schreef:

De zgn. ‘kouwe kit’ op rol die door ruitenvervangers wordt gebruikt is tot nu toe de meest geschikte kit bevonden om de originele kit te vervangen.

B.v. bij Carglass of Autotaalglas vragen, en anders informeren bij de onderdelenhandel.

Het roestprobleem bij de deur/dorpel is helaas een kwaal van de Xantia. Vooral de breaks, maar ook enkele berlines hebben er last van. Het is aan te bevelen om het te (laten) verhelpen als je nog langer wilt rijden. T.a.v. de prijs: Je kan natuurlijk altijd een offerte aanvragen bij een schadebedrijf.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 juni 2007 03:16 PM
  [ # 19 ]

ruitenkit is nogal duur je kan ook naar de bouwmarkt gaan en daar shell kit halen voor het dak Wink

Profiel  
 
bxleek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 15-08-2006

Gepost: 24 juni 2007 03:26 PM
  [ # 20 ]

Om de bovenkant van het witte plastic tussenschot netjes los te krijgen,
Moet ik de grijze strip die aan de onderkant langs het achterrraam loopt verwijderen anders kan ik er echt niet goed bij. Ik heb alles al weggehaald, bekleding staafje van de vergrendeling e.d. Maar die brede plastic afsluitrand wil maar niet los en ik zie ook niet hoe die bevestigd is.
Ik ben bang hem te beschadigen dus wie weet hoe dit moet?

bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 juni 2007 04:19 PM
  [ # 21 ]
bxleek schreef:

Om de bovenkant van het witte plastic tussenschot netjes los te krijgen,
Moet ik de grijze strip die aan de onderkant langs het achterrraam loopt verwijderen anders kan ik er echt niet goed bij. Ik heb alles al weggehaald, bekleding staafje van de vergrendeling e.d. Maar die brede plastic afsluitrand wil maar niet los en ik zie ook niet hoe die bevestigd is.
Ik ben bang hem te beschadigen dus wie weet hoe dit moet?

Ik heb het een paar weken terug gedaan, helaas staat de break heb ik nu niet voor de deur.. volgens mij is het gewoon een kwestie van naar je toe trekken/schuiven. Ik heb een foto gemaakt van de kale klep, daar kun je de bevestiging uit afleiden.
Ik zal ‘m straks proberen te plaatsen hier, imageshack wil me niet binnen laten Sad

Die ruitenkit krijg je overigens voor niet te veel halen (ik was € 5 kwijt voor de fooienpot).

Edit:

Volgens mij zit die strip geklemd om de uitstekende lipjes.

Profiel  
 
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 19 juli 2008 11:22 PM
  [ # 22 ]

Natte kofferbak

Hoi,

Vandaag, ondanks een natte kofferbak, deze Godin van 1997 (57.700 km!!!) gekocht!

Alle rubbers van de achterklep zijn piekfijn in orde, ook de hemelbekleding is niet nat…Carrosserie boven de reserveband is ook oke, maar er zit wel plakband aan 1 zijde onder de bekleding van de kofferbak (daar is het dus ook nat…) Ik zie net overigens dat hiervan foto’s beschikbaar zijn…Top! Hartstikke bedankt. Echter, zijn er ook foto’s van het ‘schotje’ beschikbaar wat opnieuw gekit moet worden? M’n nieuwe dame ziet er nog zo mooi uit en wil dat graag zo houden…

Dus als iemand een foto heeft van het schotje, zie ik dat hier graag terug. Alvast bedankt!

Laughing

Profiel  
 
bxleek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 15-08-2006

Gepost: 20 juli 2008 12:22 AM
  [ # 23 ]

Kijk nou wat een mooie Xantia, gefeliciteerd ermee ik hoop voor je dat de kmstand echt is. (zoniet is het ook niet erg die dingen blijven rijden zolang je er een beetje liefde aan geeft) De mijne staat nu op 330.000.

Boven jouw bericht staat een foto van een achterklep zonder bekleding, als je de bekleding van de jouwe loshaalt (even de schroefjes aan de zijkant en onderkant van de klep losdraaien) zul je zien dat er een grote plastic kap zit over de ruimte waarachter het slotmechanisme zit. Die hele plastic kap is op de bovenstaande fofo verwijderd maar hij past precies in de ruimte die op de foto verzonken is in de klep dus dat hele stuk in het midden de contouren zie je op de foto heel duidelijk.

ik zal morgen een foto maken van de mijne, die legt momenteel open omdat ik een kabel heb getrokken. bij mij kan je goed zien hoe ik hem afdoende heb gekit.

Zit er onder die tape in je kofferbak misschien een vierkant van 4 schroefgaatjes waar vroeger een cd wisselaar heeft gezeten? Die kunnen ook lekken. Dan ff dichtkitten of 4 schroefjes erin en droog is je bak.

bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 20 juli 2008 01:09 AM
  [ # 24 ]

Hier heb je een soort van handleiding om het zelf aan te pakken: http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=9208

Profiel  
 
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 20 juli 2008 09:42 PM
  [ # 25 ]

@BXLEEK: Bedankt voor je antwoord op m’n vraag! Echt heel vriendelijk. Ik zie de foto van de dichtgekitte witte/transparantie plaat graag verschijnen. Maar oh, oh, wat is veel te vinden over dit probleem…

Zie ook hier:
 

Maar dat hebben jullie waarschijnlijk allang gezien.
De kilometerstand van m’n Xant is overigens correct. Gisteren even gebeld met de Citroen-dealer in Hilversum. Die kende de auto. Altijd dealeronderhouden en ingeruild voor een nieuwe C3. Aan de staat van de auto is overigens ook wel te zien dat hij weinig te lijden heeft gehad. Verkeert gewoon in nieuwstaat (exterieur en interieur). Koppeling moet wel vervangen worden, heeft waarschijnlijk een pedaalridder in gereden… Sad

Nogmaals alvast bedankt voor de (hopelijk verhelderende foto). Overigens: ik ga ‘m morgen of overmorgen pas ophalen, dan zal ik er eens induiken…en kan ik antwoord geven op je vraag of er gaatjes in de carrosserie zitten. to be continued…

Profiel  
 
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 28 juli 2008 03:59 PM
  [ # 26 ]

Oké dan, we zijn inmiddels een week verder…Helaas nog geen foto gezien van de ‘witte plaat’, maar ik heb ook niet zelf de tijd gehad om er naar te kijken.

Wel heb ik afgelopen zaterdag de kofferbak helemaal drooggemaakt. Dat kon prima met de warme zon op het dak van de Xant. Klep open en drogen maar! Gelijk een aantal kranten erin gelegd en de bekleding opgerold richting de achterbank: zo kon ik mooi zien wat er die nacht zou gebeuren als het zou gaan regenen…

En ja hoor! Ik werd ‘getrakteerd’ op een bui van jewelste! Gisteren de kofferbak gecheckt…En guess what? De kranten waren door en door nat. Er stond zelfs 4-5 mm water in de bak… Crying or Very sad Opvallend detail: in het midden (precies bij de vergrendeling) stond het meeste water. Aan de zijkant een paar druppeltjes.

Gelijk maar weer eruit gedweild. Vanavond maar eens kijken of ik die witte plaat kan vinden…het zal vast niet moeilijk zijn.

De koppeling is inmiddels besteld (druklager + koppelingsset) en wordt er woensdag ingezet. Dat moet ook wel, want ik vind het niet fijn rijden zo! Ik hou jullie op de hoogte van het waterballet.  Laughing

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 28 juli 2008 07:09 PM
  [ # 27 ]

Waarom heb je de link in mijn vorige posting niet bekeken ? Dat gaat weliswaar ook over de CV-motor in de achterklep, maar dan moet je ook eerst die witte plaat verwijderen. Er staat zelfs een foto van die witte plaat in de kofferklep bij..

Profiel  
 
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 29 juli 2008 11:42 AM
  [ # 28 ]

Je hebt gelijk, ik heb al gekeken, bedankt! Had ik denk ik even over het hoofd gezien. Excuses. Ben gisteravond gelijk begonnen.

En eigenlijk is het zo simpel als maar kan (ik ben geen monteur, maar dit kan ik ook nog wel… Very Happy ).

Die plaat is het eerste wat je ziet…Mijn plaat was waarschijnlijk al een keer gekit want de kit die er aan zat (zoals dat hier op het forum heet: zwarte derrie), droop er bijna vanaf. Het was dus bijna vloeibaar en op sommige stukken liet het helemaal los.

Echter, het zal wel vast aan of de plaat, of de achterklep. Ik ben dus de hele avond bezig geweest om de plaat en de achterklep te ontdoen van de zwarte derrie (met terpentine en een doek). Wat een klus! Heb nu nog zere handen van het poetsen en krabben…

Sad

Maar goed, het resultaat mag er zijn! De achterklep is schoon en de witte plaat zo goed als…Hoop dat ik vanavond verder kan, de auto staat nu bij m’n ouders onder de carport dus geen stress of er een buitje valt of niet.

Gisteren diende zich echter een tweede probleem aan….M’n koppeling is nu echt stuk…Geen gang meer in te krijgen!

Confused

En hij zou morgen gemaakt worden! Shit, nu maar eens kijken hoe ik de auto naar de garage krijg…Als dat maar goed komt…

Ik laat het weten!

Hieronder een foto van m’n vader die bezig is om de zwarte derrie eraf te krijgen:

De rode lijn geeft aan waar de kit moet zitten (of die je juist moet verwijderen)

En als laatste…de gewraakte witte plaat (met wat laatste kitresten) Twisted Evil

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 29 juli 2008 12:19 PM
  [ # 29 ]

Hallo allemaal,

Ik kwam toevallig dit topic tegen en vroeg me af of deze “waterproblemen” alleen voor een break gelden? Ik denk er over om een Berline Hdi uit 2001/2001 te kopen?

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 29 juli 2008 12:53 PM
  [ # 30 ]

Idem voor mij. Heb 2,5 jaar in een Berline gereden van ‘96. Geen druppel binnen gehad…

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook