Aandrijfas 22trs
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2063

Gepost: 20 juni 2007 05:19 PM

Heb de carterpan deksel van mijn 22 TRS vervangen, hoop dat ie nu niet meer lekt. Hiervoor heb ik dus de aandrijfas eruit gehaald.
Nu wil ik die weer terug plaatsen, alleen het plastic ringetje en de rubbere O ring zijn beide naar de knoppen. Maar heb je die nodig? Wel vaker assen eruit gehaald en naar mijn idee doet dat ringetje en O ring bijna niets, of zie ik dan iets over het hoofd Confused:

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 20 juni 2007 06:32 PM
  [ # 1 ]

Welke rubberen o- ring bedoel je? Die grote die om de aandrijfas zit? want zover ik weet is die om je keering van de bak te beschermen.

Dan zit er ook nog een o-ring om de aandrijfas, die er voor dient dat er geen vuil/vocht naar binnendringen. Ik heb het al diverse malen gezien dat aandrijfassen als het ware vastgeroest zitten bij een CX, en dat is geen pretje…

Plastic ringetje zegt me zo niets….er zit nog wel een borgring op, die er voor zorgt dat je aandrijfas op de juiste plek geborgd zit….

ik zou eerlijk gezegd alles wel monteren, want het zit er echt niet voor niets….

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2063

Gepost: 20 juni 2007 06:39 PM
  [ # 2 ]

Gaat om de rechter aandrijf as. ZIt altijd een klein plastic ringetje op het stuk wat je in de bak steekt en een rubber O ringtje. Beide zijn nogal klein en kwetsbaar. Als ik had deed ik het wel op, maar ze zijn nu beide stuk.

Waarom ik het vraag, bij mijn andere cx’n had ik ze altijd wel, maar of dat nou nut had vraag ik me af, de montage wijze is nogal vaag, je kunt ook niet goed zien of het er nu wel of niet goed opzit.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook