12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
   
Diesel Verstuivers vervangen
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 november 2007 08:57 PM
  [ # 166 ]

En nieuwe koperen afdichtingsringen en brandplaatjes Wink

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 30 november 2007 09:17 PM
  [ # 167 ]

Ga het niet zelf doen tzt (hey Sohail Wink ) dus alleen onderdelen. Ruim 200 is te overzien, eindejaars uitkering gaat toch op aan de Voltage…

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 november 2007 11:58 PM
  [ # 168 ]

Ik zou eerst die lekkende waterpomp fixen als ik jouw was.

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 01 december 2007 02:21 AM
  [ # 169 ]

Hier trouwens nog wat foto’s van mijn klusje:

4 gereviseerde Bosch verstuivers 175bar. 1 ervan heeft een sensor.

vanwege de sensor heb ik een speciale opengewerkte dop nodig:

de motor vermoed nog niks van de komende helse pijnen. ik fluit een onschuldig liedje.

we mogen PSA wel dankbaar zijn voor die ingesmolten moeren. Anders was ik veel te snel klaar geweest. Gelukkig had ik nog een ijzerzaag.

luchslangen los. een beetje olie hoort erbij (hoop ik)

2 kiezen getrokken. 2 te gaan. De retourslangetjes moet ik doorsnijden. muurvast.
de koperen ringen kon ik loswrikken door er schuin een flinke schroevendraaier in te drukken. De brandplaatjes hadden een klein tikje nodig en een pincet.
Dat alles onder de olie zit komt door de klepdeksel die niet goed vastzat.
Zat trouwens geen roet oid in de schroefdraad!

nieuwe erindraaien met 90Nm

Precies onder de verstuiver zie je het puntje van een gloeibougie!

Euh en dan is er nog dit ding….......ja, ja ja. Ik wed dat die van jou dit frutseltje niet heeft

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 01 december 2007 12:42 PM
  [ # 170 ]
bixie schreef:

we mogen PSA wel dankbaar zijn voor die ingesmolten moeren. Anders was ik veel te snel klaar geweest. Gelukkig had ik nog een ijzerzaag

Dat kennen we maar al te goed Sad

Leuk gedaan, mooi duidelijk. Hoe lang ben je er nou uiteindelijk mee bezig geweest? En qua kosten? Lijkt me een investering die aan alle kanten zichzelf terugverdient

Heb zelf inmiddels regelingen in de pijplijn om die van mij te vervangen (en ja, eerst gaat de waterpomp op de een of andere manier). Denk dat Sohail met het openen van dit topic heel wat tevreden dieselrijders heeft gecreëerd en een aantal dieseltjes een boel km’s erbij heeft gegeven. Hulde!

very good

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 01 december 2007 03:18 PM
  [ # 171 ]

Het duurde de hele middag om uit te figulieren wat er allemaal los moest, alles los te schroeven, zagen tikken en wringen en er 2 nieuwe in te draaien. De volgende dag ben ik ook heel lang bezig geweest omdat de naaldliftsensor kaduuk bleek te wezen van de nieuwe verstuiver.
Dus 1 oude teruggeschroeft en nieuwe moeten bestellen. De kreeg ik een week later binnen en toen nog een uurtje om alles weer los te maken en die nieuwe erin te doen.
Als ik het nog een keer zou doen zou ik denk ik met een uur of 2 klaar zijn. (want nu weet ik de weg)

Ik doe nu ongeveer 0.7 kilometer langer met een litertje diesel dus heb ik ze over pakkembeet 80.000km terugverdiend. Als de prijzen verder stijgen eerder. En natuurlijk zouden die oude ook steeds slechter worden.
Verder natuurlijk ook iets meer koppel en stiller lopen.
Ik ben ze nog aan het inrijden en met koud weer verbruik je meer dus ik ben benieuwd naar volgend jaar zomer.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 december 2007 04:06 PM
  [ # 172 ]
david.tb schreef:

Leuk gedaan, mooi duidelijk. Hoe lang ben je er nou uiteindelijk mee bezig geweest? En qua kosten? Lijkt me een investering die aan alle kanten zichzelf terugverdient

Bij een TD ben je inderdaad wat langer bezig, bij mijn 1.9D is het wat minder, bij jouw diesel is het nog minder werk omdat je geen kunststofinlaat collector heb die eraf moet. Zou wel mooi zijn als je die ergens met spruitstuk en luchtbuis kon scoren, zou meer vermogen opleveren, maar ja dat spul is nog zeldzamer dan een 1.9D vinden.

david.tb schreef:

Heb zelf inmiddels regelingen in de pijplijn om die van mij te vervangen (en ja, eerst gaat de waterpomp op de een of andere manier). Denk dat Sohail met het openen van dit topic heel wat tevreden dieselrijders heeft gecreëerd en een aantal dieseltjes een boel km’s erbij heeft gegeven. Hulde!

very good

Hahaha, mijn werkgever zou het toch een schande vinden als ik met slechte verstuivers rondreed Laughing

PS: Ik heb hier nog een paar verstuivers in de aanbieding, kosten slechts €1500 per stuk, wegen 5kg per stuk, prima als alternatief voor een honkbalknuppel Laughing

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 01 december 2007 09:32 PM
  [ # 173 ]
ZX1.4i schreef:

PS: Ik heb hier nog een paar verstuivers in de aanbieding, kosten slechts €1500 per stuk, wegen 5kg per stuk, prima als alternatief voor een honkbalknuppel Laughing

Maar dan gaat ‘ie ook als de brandweer Wink

Maar serieus, denk dat je een boel dieselrijders hier op het forum wakker hebt geschud en de kostbare zeldzame blokjes voor een vroegtijdig einde hebt behoed. Bij mij iig wèl, die wordt binnen nu en heel snel voorzien van verse verstuivertjes.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 december 2007 12:58 AM
  [ # 174 ]

Wat voor grote motoren goed is, is ook goed voor kleine motoren dacht ik toen ik het idee in mijn hoofd haalde. Bij de grote motoren worden verstuivers veel vaker vervangen, gezien de prijs en levensduur van een grote motor is een rondje verstuivers de normaalste zaak van de wereld. Die kosten heb je er zo uit in de brandstofbesparing als je bedenkt dat een hoofdmotor + hulpmotoren in een uur meer diesel verstoken dan wat jouw auto in heel zijn leven zal verstoken. Wat nog belangrijker is de levensduur, je wil absoluut geen schade hebben door een explosie omdat een slechte verstuiver een gat in de zuiger heeft gebrand, als je na gaat dat de levertijd voor een nieuwe motor erg lang is op het moment.

Wat die grote verstuiver betreft, die gaat in een beestje zoals deze W9L32 (9 cylinder lijn motor, 32cm boring Wartsila motor).

Dit is het bijbehorende turbootje.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 02 december 2007 01:45 AM
  [ # 175 ]

9 literkes maar? De MAN Diesels en cohorten van >400pk brachten 13 liter in 6 pitten waar ik in heb mogen cruisen, ik ga er echter vanuit dat jij daar blokken hebt liggen die huizenhoog zijn met verstuivers die een gemiddelde vlaggemast tot nites reduceren. Show ‘s wat pittigs uit de scheepsbouw, 16 cilinder scheepsdiesels!

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 december 2007 02:50 AM
  [ # 176 ]

Ik zeg geen 9 liter, maar 9 Cylinders, kan toch geen 9L inhoud hebben als je ziet hoe groot die motor en bijbehorende turbo is. Effe opgezocht, deze heeft een vermogen van 6120PK (680pk/cylinder), deze motor is er ook in 12V, 16V en 18V uitvoering, dus 12, 16 of 18 cylinders in V opstelling.

Voor meer info, zie Link

PS: Wil je niet meer vloeken, MAN speelgoed ConfusedWink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 december 2007 03:11 AM
  [ # 177 ]
ZX1.4i schreef:

PS: Wil je niet meer vloeken, MAN speelgoed ConfusedWink

mickey mouse prul motoren…..

beetje leuk speelgoed?


weegt een lullige 600,000 kilootjes,, ach ja, kan er een onsje langs zitten,mag dat Confused:

en zo word hij wel eens opgestelt..


beetje goochelen met de trannie’s en er hangt een lullige 100,000 PK op de propas te hengsten.

9 ltr motoren vind je hier

da’s 1 van de kleinere MX motoren, welke in de lichte vrachtauto’s gaan, met name de CF en de LF van Daf.

CF

de LF

in de XF 105 zitten motoren oplopend van 9 ltr 11 ltr 12,9 LTR.

leuke foto’s en goede info over de opbouw + de bijbehorende vermogens vind je hier>   

mvgr wupke: en ga nu niet weer van die mickeymouse taal bezigen he Wink

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 03 december 2007 03:40 AM
  [ # 178 ]

Dat bedoel ik met scheepsdiesels! Huizenhoge motoren, dat is mooi werk, zeg ik toch, die heb je daar ook!

Las 9 liter ipv 9 cylinders, maf trouwens, ‘9’ cilinders? Waarom?

Enneuh… MAN speelgoed? Laat dat een zekere 62-jarige chauffeur bij de Distrifresh niet horen, de MAN Diesel die we bij hem neerzetten draaide 3 jaar zijn rondjes, 2 jaar langer dan de verhuur cycles, enkel omdat hij NIET uit zijn MAN Diesel wilde Shocked

Persoonlijk ga ik voor een FH12 overigens. Maar de wereld van dieselblokken begint bij 0,250ccm3 en eindigt bij…. Wie zal het zeggen, en allemaal hebben ze verstuivers nodig, ook mijn eigen 1.9-tje Laughing

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 december 2007 03:02 PM
  [ # 179 ]
david.tb schreef:

Las 9 liter ipv 9 cylinders, maf trouwens, ‘9’ cilinders? Waarom?

Die 9L betekend 9 cylinders in lijn motor, en waarom? kwestie van vermogen, formaat, prijs etc.
De 8L32 zou wel te weinig vermogen hebben, de 12V is weer groter en duurder, dus kiest een klant voor een 9L32.

Het grootste containerschip heeft een 2-takt 14-cylinder lijnmotor van ons, levert effe 100.000pk Cool

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 03 december 2007 06:51 PM
  [ # 180 ]

En nog steeds een acceleratie om te huilen Rolling Eyes

Wink

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
 
12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook