OscarTZDTurbo schreef:Dan ben je gewoon gek. Een BX is het gewoon niet waard, ik heb mijn TZD Turbo stationcar met praktisch alle historie erbij voor 800 euro weggedaan geloof ik. Er zijn zat goeie BX´en te koop voor 500 euro, mensen willen er op de een of andere manier altijd de hoofdprijs voor hebben maar dat is echt belachelijk.
Mee eensch. Ik heb mijn BX destijds voor 400 euro gekocht met destijds nog werkende airco notabene. Verder was de auto prima onderhouden, en ik heb ik enkel direct na de aanschaf wat kleine dingetjes gehad die niet eens echt nodig waren om te fiksen maar wel handig (vastzittende kachelkraan). En verder heb ik ook niet de illusie dat ik mijn auto voor meer dan 500 euro kwijt zal raken. Het is en blijft namelijk een BX.
citroenc2 schreef:PrutsyLJ schreef:stan schreef:maar facturen liegen niet en een liefhebber houd dat zeker bij al is het maar voor de hobby!
Dus ik (en velen met mij) zijn geen liefhebber?
![]()
jij krijg toch ook een factuur van de onderdelen
Ik heb verschillende onderdelen verkregen door ruilhandel, en van het gene wat ik nieuw heb gekocht weet ik echt niet meer waar de facturen liggen. Als ik ze nog heb tenminste, ik acht de kans zeer groot dat die al in het eeuwige archief zitten namelijk
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
luitjes ik zie dat er toch redelijk wat fustratie ontstaat jegens de aankoop /verkoop prijs.(vooral mijner zijds)
dit word dus ook een discussie die waarschijnlijk zo’n 4000 pagina’s gaat worden wel jammer hoor dat er dus mensen zijn die:
OscarTZDTurbo Geplaatst: 08 Jul 2007 16:17 Onderwerp:
Dan ben je gewoon gek. Een BX is het gewoon niet waard, ik heb mijn TZD Turbo stationcar met praktisch alle historie erbij voor 800 euro weggedaan geloof ik. Er zijn zat goeie BX´en te koop voor 500 euro, mensen willen er op de een of andere manier altijd de hoofdprijs voor hebben maar dat is echt belachelijk
mijn en nog diverse ander forumers “gek verklaren omdat wij dus mensen zijn die een verkopende partij de waarde van hun auto waarderen en daar ook gewoon geld voor willen betalen met als uitkomst dat er in onze forums ook niet al te veel ellende staat geschreven over kapotte riemen enz enz
in tegenstelling tot div andere lopende forum’s.
de auto’s waar ik en diverse andere mensen over praten zijn de luxere en gewildere uitvoeringen 1.9 tzi, tzd turbo, gti en de gti 16v"s
waar over het algemeen de onderdelen duurder van zijn (waar ook heelveel menings veschillen over zijn trouwens) dat waneer deze van de hand gaan met alle gegevens en rekeningen daar de vraagprijs naar zal zijn.
tevens vind ik dat een km stand ook veel uitmaakt (en niet alleen bij mij want zodra een wagen getaxeerd word reken ze de km stand echt wel mee) waardoor je meer voor een auto zal moeten betalen.of deze nu 1 of 15 jaar oud is het werkt er allemaal aan mee maar ook hier zullen vele van jullie anders over denken.
en als laatste wil ik zeggen dat ik voor heel veel forumers m’n petje afneem dat geld ook voor jou prutsy dat jullie met low buget en ruil onderdelen jullie wagen op de weg houden.
want als ik alles had mee moeten maken met het geen wat jij hebt meegemaakt was ik waarschijnlijk al wel failliet gegaan
Maar ik vertrouwen in gebruikte onderdelen omdat de levensduur een gok is vandaar dat ik nieuwe onderdelen monteer in al mijn auto’s en dat kost geld veel geld en als ik besluit een dergelijke wagen te verkopen dan mag ik er toch wel een beetje waardering qua financieen in terug zien ook al is het dan maar 1/ 5de deel ?
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ik ga daar volledig met je in mee Stan.
@ Oscar TZDturbo: Als jij graag snel van je bx af wil dan zul je niet veel ervoor moeten vragen, en zo koopt er weer iemand een goed onderhouden bx voor een prikje. Dat gaat niet alleen met de BX zo maar ook met andere auto’s, dat een bx het niet waard is gewoon slap gelul.
En wat noem jij de hoofdprijs voor een auto die wel betrouwbaar is itt een auto die jou elk moment kan laten staan terwijl jij naar je werk moet? Dan kun je alsnog gaan investeren en meestal kom je nog op zo’n zelfde bedrag uit ook, wie is er dan nog gek??!
Als je voor 500 euro een goede bx koopt dan noem ik dat gewoon geluk hebben, ik zie echter net als menig ander wel de waarde van een goede en bovendien strakke bx in.
nee,
ik denk de discussie gaat nu echt de verkeerde kant op.
Voor mij persoonelijk is het echt groot verschill, of ik een BXje bij een (Citroen)dealer koop of van een particulier.
Wie bepaald de waarde van zo’n wagen?? Wij weten wel, dat buiten onze groep, niemand begrijpt waar de voordelen bij een BX zitten.
Ik heb meer dan een keer meegemakt, dat ingeruilde BX-en direct op de sloop terecht komen, omdat een dealer denkt, dat hij ze niet meer kwijt word.
Een wagen, zoals die van Stan, heeft wel zijn waarde. Aangezien de tijd en de energie die er ingestoken is (ben ik blij dat mijn schuifdak nog dicht is, tenzij ik rij de wasstraat in) ops:
De kleur van de wagen is schitterend mooi en ook de binnenkant ziet er netjes uit. Ik heb die wagen ook in de citromarkt opgemerkt.
Ik zou ook nooit vergeten, hoe ik probeerde mijn BXje in te ruilen, bij zo’n kut-autohandel!
Die had er een aantal echt slechte auto’s staan, en wilde echt de hoofdprijs voor hebben. Toen ik hem dan mijn BX wilde aanbieden, in ruil voor en andere, ging hij direct uit zijn dak!
Zo’n leuk voorbeeld van zijn mooie auto’s was een Opel Vectra 2.0GT. Die wilde ik eigenlijk hebben. Hij wilde mij vertellen, dat er standaard geen toerenteller in zit?????
Natuurlijk ziet er geen toerenteller in, als je de klokkenwinkel van een automaat in de auto stopt!!
nee nee, de kilometers kloppen wel
wat een idioot!
stan schreef:
tevens vind ik dat een km stand ook veel uitmaakt (en niet alleen bij mij want zodra een wagen getaxeerd word reken ze de km stand echt wel mee) waardoor je meer voor een auto zal moeten betalen.of deze nu 1 of 15 jaar oud is het werkt er allemaal aan mee maar ook hier zullen vele van jullie anders over denken.
Km-stand maakt zeker uit, maar in mijn ogen zegt het helemaal niets over de technische staat van een bx. Ik heb er eentje met een ton op het klokje en alles voelt nog strak, stoelen zijn stevig, geen roest op de hoeken van het dak, de hoedenplank lazert nog niet door de steunen etc.. etc. Dat is voor mij het voordeel van een lage stand. Als je minder hecht aan uiterlijkheden, hoeft een hoge stand helemaal geen punt te zijn. De techniek kan vele malen beter zijn dan eentje met een lage stand. In beide gevallen zal de waarde van de bx beinvloed worden.
stan schreef:
Maar ik vertrouwen in gebruikte onderdelen omdat de levensduur een gok is vandaar dat ik nieuwe onderdelen monteer in al mijn auto’s en dat kost geld veel geld en als ik besluit een dergelijke wagen te verkopen dan mag ik er toch wel een beetje waardering qua financieen in terug zien ook al is het dan maar 1/ 5de deel ?
Ik verkies slechts in enkele gevallen nieuw (thermostaat, remmerij, snaren etc.), want om nu injectiedelen ofzo nieuw aan te schaffen kost je echt klauwen met geld. Tevens is de kwaliteit van nieuwe onderdelen ook niet altijd in te schatten. Vaak ligt het al jaaaaren op een plank te wachten, dan maar beter materiaal van een goed lopende wagen.
Zo
vandaag bij de Hegru gewest.
Daar staat de BX GTI voor €1200 te koop.
Maar zoiets heb ik nog nergens gezien.
Ik had van vooraf niet gebeld (was ook goed zo)
Ik heb de menheer verkoper naar de wagen gevraagd. Idd hij stond er nog te koop.
Hij heeft mij even te wagen laten zien, en weg was hij (koffie drinken)
:
Ok,
wat moet mij dat schelen???
sleutel lag in de wagen, de wagen zelf niet op slot.
Binnenkant ziet er netjes uit (met de kuipstoelen) :)
Buitenkant??
Niet meer moeders mooiste, maar is ook geen nieuwe auto.
maar dan…..........................
Motorkap ontgrendelt en….........................
wat is er met de linke voorkant gebeurd???????????????
Voorbumper staat schuin, Knipperlichten wijken af en ergste van alles.
De voorverlichting staat links hoger dan rechts???????????????????
Mijn bod op speurders.nl was €800
Zijn antwoord per mail: voor 1100 kun je de GTI komen ophalen maar zonder de garantie (1 maand)
Ik heb dan bij hem gebeld, om te achterhalen, wat er recentelijk gedaan is( D-Riem, Veerbollen, enz.)
Van die kant was het allemaal oke, maar niet de schade!!!!!!!!!
Ik vroeg dan vriendelijk, wie er met die auto een aanrijding heeft gehad.
Geen fatsoenelijke antwoord, maar zoiets van “U hebt er geen verstand van”
oh ja , prettig dan!
Ik heb dan vervolgens naar een andere BX gevraagd (geen duidelijke antwoord).
Als hij zich aan klanten stoort, moet hij gewoon een boordje gaan ophangen. Zijn klantonvriendelijke manier is mij al vaker opgevallen!
Wie er denkt, ik ben er verkeerd bezig (ik heb niet zo veel verstand van BX-en), die kan ik op een veelzeggende reactie wijzen. Ik kom net naar huis en de advertentie bij speurder.nl is inmiddels verwijderd!!!!!
Dus bij deze een duidelijke waarschuwing:
Geen BX-en bij hem kopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
teleurgesteld
Peter
ik heb de advertenie gezocht maar kan hem niet vinden, zo zie je maar dat er heel wat ellende tekoop staat ik ben zelf ook vaak voor jan L*L gereden.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Hegru is doorgaans een goed bedrijf, de medewerkers zijn dan wellicht ietswat lomp maar heb er goeie ervaringen mee. Apart dit!
Ijs schreef:Hegru is doorgaans een goed bedrijf, de medewerkers zijn dan wellicht ietswat lomp maar heb er goeie ervaringen mee. Apart dit!
ik had het niet over reparatie enz. Da zijn ze buitengewoon goed. Maar zo een wagen bij een Citroen-Specialist???
Dat kan niet
Hij zij dan nog iets van
“de bumper kan ik richten”
zeker!
Dan is de bumper recht, maar wijkt er nog alles van af??????????
Dat is vragen om problemen!
maar nieuwe APK geen probleem :
BX-newbee schreef:
maar nieuwe APK geen probleem
:
Zei een verkoper in Venlo ook eens toen ik per ongeluk het stukje pijp van de uitlaat afbrak vanwegen de roest
FutureBXChicdriver schreef:BX-newbee schreef:
maar nieuwe APK geen probleem
:
Zei een verkoper in Venlo ook eens toen ik per ongeluk het stukje pijp van de uitlaat afbrak vanwegen de roest
bij wie ben je daar gewest??
stan schreef:ik heb de advertenie gezocht maar kan hem niet vinden, zo zie je maar dat er heel wat ellende tekoop staat ik ben zelf ook vaak voor jan L*L gereden.
moet ik er toch nog een afspraak met je maken voor jou BXje??
BX-newbee schreef:FutureBXChicdriver schreef:BX-newbee schreef:
maar nieuwe APK geen probleem
:
Zei een verkoper in Venlo ook eens toen ik per ongeluk het stukje pijp van de uitlaat afbrak vanwegen de roest
bij wie ben je daar gewest??
Zie nu pas dat je uit Venlo komt
Hier gebeuren rare dingen
Ik:“Maar komt er dan een andere uitlaat op?”
Verkoper:“Nee”
Ik:“Maar met deze uitlaat komt hij toch never nooit door de apk?”
Verkoper:“Dat zijn jouw woorden”
Edit: wilde ook een proefrit maken, maar hij had geen zin om een paar andere auto’s opzij te zetten…was verdomme uit Eindhoven komen rijden!
FutureBXChicdriver schreef:BX-newbee schreef:FutureBXChicdriver schreef:BX-newbee schreef:
maar nieuwe APK geen probleem
:
Zei een verkoper in Venlo ook eens toen ik per ongeluk het stukje pijp van de uitlaat afbrak vanwegen de roest
bij wie ben je daar gewest??
Zie nu pas dat je uit Venlo komt
![]()
Hier gebeuren rare dingen![]()
Ik:“Maar komt er dan een andere uitlaat op?”
Verkoper:“Nee”
Ik:“Maar met deze uitlaat komt hij toch never nooit door de apk?”
Verkoper:“Dat zijn jouw woorden”![]()
Edit: wilde ook een proefrit maken, maar hij had geen zin om een paar andere auto’s opzij te zetten…was verdomme uit Eindhoven komen rijden!
daar ben je idd bij de goede geweest!
Deze vogel ken ik wel. Kan ik iederen van afraden. Op zijn terrein staat er van alles voor Hollywood-Prijzen.
Ik had er ook eens een wagen willen kopen!
nee hoor!
grappige verhaal, niet leuk voor jezelf natuurlijk.
een vriend van hem doet de APK:
BX-newbee schreef:
een vriend van hem doet de APK:
Hoe weet je dat?
Dacht ik idd ook al trouwens!