Vanmorgen een typisch gevalletje vreemd:
Ik reed van vliegveld Gilze-Rijen naar Baarle-Nassau (winkels open op zondag), toen opeens spontaan de CV er in klapte…
Behalve korte schrik natuurlijk ook grote ogen, want wat gebeurde er nu?
AB hing losjes aan de sleutelbos in het contact, arm lag wel op de deur in het open raam, maar zeker weten zonder contact te maken met de deurpin…
: Wie kan dit verklaren?
:
Verdekt opgestelde radarcontrole met IR-frequentie die toevallig precies overeenkomt met mijn Plip?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
oke dan is idd raar..
Dit herken ik dus ook Ik dacht in eerste instantie dat ik me vergist had toen de cv opeens inklapte tijdens het rijden, maar jij hebt het dus ook.
Wie heeft een oplossing voor dit mysterie?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
losse contactjes?? die ineens weer contact gaan maken????
Ik hoop op een iets spannendere suggestie….

- BX 1.9 TURD, de Euro
nou goed, spannender:
op het traject bij gilze-rijen staan van die detectors die de groene golf berekenen. misschien hebben die er iets mee te maken.
ga eens testrijden bij diverse gradaties van verkeersdrukte en kijk wat er gebeurt.
Misschien was er wel net een zonnevlam, waardoor precies de goede hoeveelheid IR licht in de juiste frequentie werd uitgezonden? Dat weerkaatste dan via een andere auto precies in het bolletje van de cv.
Ik denk eerder dat er een sensortje in een van de deurservo’s stuk is, waardoor de cv spontaan dicht kan vallen. Gebeurt soms ook wel eens als je je deur te hard dicht gooit, dat dan de cv dicht valt. (waarna je wel eens in kan breken )
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Mijn plip functioneert “einwandfrei”, mits goed gericht (bestuurderszijde vanaf verste onderste punt raam, passagierszijde vanaf verste bovenste punt raam). Nog nooit spontane dichtklapper gehad?!
En ik reed niet op het stuk Breda-Dorst-Gilze Rijen-Tilburg, waar inderdaad die meetkasten staan (die overigens doodgewoon aangestuurd worden met lussen in de weg?!), maar op de weg Gilze Rijen-Alphen-Baarle Nassau(/Hertog)...
Ga daar binnenkort nog wel eens naar toe om eens te kijken wat er gebeurt (al zul je zien dat die UFO dan al weer ergens anders hangt! )
@B_iks: ik hoop met je mee op iets spannenders!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Die snelheidscontrole tussen Alphen en Gilze ben ik toevallig ook tegengekomen vandaag. Er stond een witte Opel Zafira. Ik reed op de motor, dus ik had geen last van inklappende CV’s. Ik had wel geluk dat ik net achter een langzaam rijdende automobilist zat. Pffff…
Vliegveld maakt natuurlijk ook gebruik van radar, die grote dingen. Misschien toevallig op de zelfde frequentie…

- BX 1.9 TURD, de Euro
abxsport schreef:Vliegveld maakt natuurlijk ook gebruik van radar, die grote dingen. Misschien toevallig op de zelfde frequentie…
daar wordt nauwelijks nog gevlogen en toch zeker niet op zondag. of was het niet vandaag? ik weet het niet meer, zit al te lang aan de pastis.
Haha!
@Dutch Steph: Mooi dat ik in ieder geval bevestiging krijg dat er snelheidscontrole was (ik had ‘m zelf niet gespot uit schrik van wat mijn CV deed).
Doet mijn vermoeden toch bevestigen dat het daar iets mee te maken heeft gehad (en dat ik er de volgende keer natuurlijk geen last van zal hebben, tenzij er toevallig wéér net een speedtrap is).
@abxsport: Ik was al behoorlijk verwijderd van het vliegveld (uit mijn hoofd zeg ik dat ik Alphen net verlaten had of bijna binnenreed; weet het niet zeker meer)
@garagestmarien: Het vliegveld wordt nog behoorlijk intensief gebruikt, in ieder geval voor opleiding Apache… Maar vandaag was er een grote vlooienmarkt op het vliegveld, dus denk niet dat er vandaag gevlogen werd?! Proost!
@B_iks: the story continues… Lijkt toch een vaag Twilight Zone-verhaal in connectie met die snelheidscontrole (tudududutududutududu! )
abxsport schreef:Vliegveld maakt natuurlijk ook gebruik van radar, die grote dingen. Misschien toevallig op de zelfde frequentie…
Radar zend geen IR straling uit.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Even voor de duidelijkheid IR is licht, InfraRood
@PrutsyLJ: Nee, die politieauto’s staan allemaal met van die grote draaiende schotels op het dak…
Ik zal niet zeggen dat de daadwerkelijke snelheid werd gemeten met IR (zoals sommig snelheidsmeetapparatuur wel doet), maar er kan toch ook altijd nog gebruik worden gemaakt van een richtstraal?
@Jdt: Duh, ik heb ook natuurkunde gehad op de lagere + middelbare school…
Het laat jullie intelligenter overkomen als je gewoon aangeeft dat je er niet in gelooft…?!