De leidingen en fusee hangen er in en morgenmiddag zal ze dan eindelijk haar eerste jaar apk krijgen!
Animal triste post coitum
garagestmarien schreef:Bedenk wel, dat die olie die jullie bij die diesel kappen je uitlaat mettertijd verstoppen met aangekoekte roet. Met alle akelige gevolgen van dien.
Als je het even in verhouding bekijkt. 3 kwart liter in de tank gooien lijkt een hoop. Maar ik rij daar 900 km mee. Menig diesel (en de motor waar ik die olie bijgooide zeker) verstookt meer olie. Bovendien was het niet permanent. Na 1x die olie erbij had ik nooit meer last.
Mocht het permanent nodig zijn dan lijkt me 2 takt olie beter.
De Dame blanche heeft apk!!
Een half jaar na invoer kan ik de blauwhemden weer recht in de ogen kijken
Maar daarmee is de dame natuurlijk nog niet klaar, want cosmetisch zijn er nog wel wat aandachtspunten en op het gebied van conservering moet er ook nog wel het 1 en ander gedaan worden. Plan voor de komende tijd:
-met epoxy en glasvezel het gat van de paddestoel + andere kleine gaatjes in het dak dichten.
-portier RV vervangen door een tiptop donor die ik heb staan.
-neerklapbare achterbank inbouwen (het bevestigingsframe staat inmiddels al nieuw in de lak).
-nieuwe matten voor voor en onder de achterbank.
-de ambu-kastjes over de achterschermen in de kofferbak verwijderen, daarachter de wielkasten conserveren, de kastjes opnieuw in de lak en monteren.
-dak aan de binnenzijde voorzien van een laagje tapijt oid tbv geluidsdemping.
-bodem conserveren met Owatrol en loodmenie
-Mike Sander in de balken (als het maar geen zeikerd is..)
-degelijke constructie maken met male en female multiconnector, hard gesoldeerd op de print van de achterlichten
-rondom al het plaatwerk strak maken, conserveren en tot slot de complete kar spuiten in de kleurcombi zoals een aantal pagina’s terug op een foto te zien is.
Als dit allemaal gedaan is, dan zal ik jullie mijn nieuwe project verklappen

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gefeliciteerd !!

Totaal aantal Berichten: 6336
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Dit keer geen hoofdpijn…
Emiel

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd! Je maakt mij nu wel erg nieuwsgierig naar je nieuwe project trouwens. Hoe lang denk je dat ik hierover aan je kop moet gaan lopen zeuren?

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Goed nieuws! a job well done tot nu toe

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat heb je dan toch weer mooi voor elkaar. Gefeliciteerd!
Merci allemaal voor de felicitaties!!
patje74 schreef:Gefeliciteerd! Je maakt mij nu wel erg nieuwsgierig naar je nieuwe project trouwens. Hoe lang denk je dat ik hierover aan je kop moet gaan lopen zeuren?
Voor elk uur dat je mee komt helpen de bodem kaal te krabben van de ambu krijg je een hint!

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Gefeliciteerd!
Voelt goed hè?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
PROFICIAT!!!
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Serge schreef:Merci allemaal voor de felicitaties!!
patje74 schreef:Gefeliciteerd! Je maakt mij nu wel erg nieuwsgierig naar je nieuwe project trouwens. Hoe lang denk je dat ik hierover aan je kop moet gaan lopen zeuren?
Voor elk uur dat je mee komt helpen de bodem kaal te krabben van de ambu krijg je een hint!
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Serge schreef:Voor elk uur dat je mee komt helpen de bodem kaal te krabben van de ambu krijg je een hint!
Hee vriend, ik heb zelf nog een halve GS-bodem te gaan! (Maar voorlopig wacht die even op de komst van een brug.)
ernst23 schreef:Gefeliciteerd!
Voelt goed hè?
Dat voelt zeker goed! Helemaal omdat dit letterlijk ff de kroon is op de afronding van de ‘techniek’ van de dame.
@Patje; je kunt me altijd nog proberen dronken te voeren, dan lul ik ook snel m’n mond voorbij. Ketel 1 graag