XBXG schreef:Serge, indien je nog een volledige ambulance-uitrusting zoekt + dakventilator: klik!
Dan moet je echter nóg een keer naar Frankrijk afreizen…
![]()
Een vriend van mij is momenteel een rondje sloperijen in F aan het doen als vakantie, dus ik heb hem gevraagd om uit te kijken naar een ventilator. Maar eigenlijk denk ik dat het ook best te doen is om ‘een’ ventilator hier in NL te krijgen die geschikt is.
Lucas Unger schreef:Gave ambu man, nog een staalbumpertype ook. Hij heeft ook zo’n scheidingswand zeker? Viel dat nog mee?
Groet,
L
Nee die scheidingswand zit er niet [meer] in. Er zit nu ook een familiale achterbank in, waarvan ik nog ff moet kijken of die plat kan. Zo ja, dan mag die blijven zitten, zo nee, dan gaat die hele bank eruit en maak ik er een vlakke laadvloer van. Het voordeel van het feit dat het een oldtimer is, is dat ik er geen grijs kenteken op aan hoef te vragen waarvoor je aan allerlei flauwekul moet voldoen, waaronder zo’n metalen plaat achter de voorstoelen waarmee deze alleen maar in de kabouterstand kunnen staan.
@Ernst; die site kende ik idd al, maar toch bedankt voor de link!
Nog ff die V6 in stukken hakken en dan de pret met de CX beginnen!
Animal triste post coitum



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
nee, die kunnen niet plat. de achterste achterbank kan dan weer wel helemaal tot voor opengeklapt worden, maar die zat er niet in geloof ik. daar had je een zesde deur, nietwaar?
Ok, das jammer. Maar laat ik nu toevallig net bij wijze van zitmeubilair voor in de loods de beide achterbanken van een familiale hebben gekocht. Misschien dat ik met wat kleine aanpassingen de neerklapbare bank wel kan plaatsen op de plek waar nu die 3zitter zit, dan kan ik zo nu en dan ook wat mensen meenemen wat binnen mijn werk ook wel eens van toepassing is.
Plan de campagne:
-beide voorschermen vervangen (veel deukjes en om die strak te krijgen moeten de schermen toch gedemonteerd, dus dan las ik er liever meteen goede in)
-achterbumper vervangen (lelijk)
-linker achterportier vervangen (wederom deuk + op die plek roestvorming)
-linker achterscherm strak maken
-rondom wat kleine plekjes strakmaken
-ventilator in dak bouwen
-ruiten demonteren en de achterste 5 ruiten naar bevriend glaskunstenaar brengen, die opaallijntjes erin gaat stralen + nog een kleine persoonlijke touch van mijzelf
-zuigerveren vervangen
-nieuw distributie
-nieuwe waterpomp
-nieuwe koppeling + drukgroep
-overall check van slangen en leidingen en vervangen waar nodig
-aircoventilator aansluiten op de gewone ventilator voor betere koeling van het blok
-rondom nieuwe bollen
-centrale deurvergrendeling inbouwen
-serie 2 lederen of VIP voorstoelen
-dame volledig schuren en weer mooi wit spuiten.
Animal triste post coitum














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:Ok, das jammer. Maar laat ik nu toevallig net bij wijze van zitmeubilair voor in de loods de beide achterbanken van een familiale hebben gekocht. Misschien dat ik met wat kleine aanpassingen de neerklapbare bank wel kan plaatsen op de plek waar nu die 3zitter zit, dan kan ik zo nu en dan ook wat mensen meenemen wat binnen mijn werk ook wel eens van toepassing is.
Plan de campagne:-beide voorschermen vervangen (veel deukjes en om die strak te krijgen moeten de schermen toch gedemonteerd, dus dan las ik er liever meteen goede in)
-achterbumper vervangen (lelijk)
-linker achterportier vervangen (wederom deuk + op die plek roestvorming)
-linker achterscherm strak maken
-rondom wat kleine plekjes strakmaken
-ventilator in dak bouwen
-ruiten demonteren en de achterste 5 ruiten naar bevriend glaskunstenaar brengen, die opaallijntjes erin gaat stralen + nog een kleine persoonlijke touch van mijzelf
-zuigerveren vervangen
-nieuw distributie
-nieuwe waterpomp
-nieuwe koppeling + drukgroep
-overall check van slangen en leidingen en vervangen waar nodig
-rondom nieuwe bollen
-serie 2 lederen of VIP voorstoelen
-dame volledig schuren en weer mooi wit spuiten.
De voorschermen hoef je niet meer te lassen bij het vervangen, tegenwoordig worden die gewoon vastgekit op de koets. Scheelt een hoop gezeik!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoe krijg je die puntlassen bij de deur eigenlijk makkelijk los van de voorschermen? Ik wil die van mij ook wel eens loshebben eigenlijk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
waterman771 schreef:De voorschermen hoef je niet meer te lassen bij het vervangen, tegenwoordig worden die gewoon vastgekit op de koets. Scheelt een hoop gezeik!
Oh, dat klinkt ook niet slecht. Kun je mij vertellen welke kit hiervoor gebruikt wordt?
Animal triste post coitum
T(h)ijs schreef:Hoe krijg je die puntlassen bij de deur eigenlijk makkelijk los van de voorschermen? Ik wil die van mij ook wel eens loshebben eigenlijk.
Volgens een oud Frans CX manual zit ie bij de portier met 4 puntlassen vast. Ik heb nog niet gekeken hoe het zit, maar het lijkt me dat wanneer je de portier demonteerd het geen punt mag zijn.
Animal triste post coitum














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:waterman771 schreef:De voorschermen hoef je niet meer te lassen bij het vervangen, tegenwoordig worden die gewoon vastgekit op de koets. Scheelt een hoop gezeik!
Oh, dat klinkt ook niet slecht. Kun je mij vertellen welke kit hiervoor gebruikt wordt?
Dat kan met iedere fatsoenlijke kit, zoals SikaFlex, Adheseal etc etc
Vraag eens bij een schadebedrijf naar hun ervaringen en welke kit ze gebruiken. Bij moderne auto’s zitten schermen, deurplaten en andere koetsdelen namelijk bijna altijd gelijmd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat zal ik zeker doen. Maar krijg je die plaatdelen ook weer los als het nodig is? Met puntlassen boor je gewoon uit maar met gelijmde delen…..?
Animal triste post coitum



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Serge schreef:Ok, das jammer. Maar laat ik nu toevallig net bij wijze van zitmeubilair voor in de loods de beide achterbanken van een familiale hebben gekocht. Misschien dat ik met wat kleine aanpassingen de neerklapbare bank wel kan plaatsen op de plek waar nu die 3zitter zit, dan kan ik zo nu en dan ook wat mensen meenemen wat binnen mijn werk ook wel eens van toepassing is.
volgens mij zijn de carrosserie van een familiale en een gewone break hetzelfde. alleen bij de gewone break zijn wat extra stukjes plaatwerk net achter de achterdeur gemonteeerd om de rugleuning tegenaan te laten vallen. ook de houders waar de rugleuning in vastklikken, zitten op een andere plaats, maar volgens mij kan je er gewoon een gewone bank in monteren, alle montagegaten zitten er gewoon in.
verder is het dus een auto ‘met wat werk’. succes, je bent voorlopig wel even zoet.
en wat betreft de achterruit, gaat dan de verwarming niet naar de knoppen? of heb je die toch niet nodig.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:Dat zal ik zeker doen. Maar krijg je die plaatdelen ook weer los als het nodig is? Met puntlassen boor je gewoon uit maar met gelijmde delen…..?
ook dat is geen probleem: Je snijd er zo doorheen met een goed mes, plamuurmes, of pianosnaar! Ik heb al een aantal Cx’en van gelijmde schermpjes voorzien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
ook dat is geen probleem: Je snijd er zo doorheen met een goed mes, plamuurmes, of pianosnaar! Ik heb al een aantal Cx’en van gelijmde schermpjes voorzien.
Kostda?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
In dat geval lijkt me dat zeker een mooie oplossing!
Animal triste post coitum














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:waterman771 schreef:
ook dat is geen probleem: Je snijd er zo doorheen met een goed mes, plamuurmes, of pianosnaar! Ik heb al een aantal Cx’en van gelijmde schermpjes voorzien.
Kostda?
geen idee, wat kost een nieuw smalspoor voorscherm?? En dan een paar uur werk, voorbewerken, spuiten etc etc…
Wat ga jij eigenlijk met m’n EX CX doen?? opknappen of aftrappen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
garagestmarien schreef:volgens mij zijn de carrosserie van een familiale en een gewone break hetzelfde. alleen bij de gewone break zijn wat extra stukjes plaatwerk net achter de achterdeur gemonteeerd om de rugleuning tegenaan te laten vallen. ook de houders waar de rugleuning in vastklikken, zitten op een andere plaats, maar volgens mij kan je er gewoon een gewone bank in monteren, alle montagegaten zitten er gewoon in.
verder is het dus een auto ‘met wat werk’. succes, je bent voorlopig wel even zoet.
en wat betreft de achterruit, gaat dan de verwarming niet naar de knoppen? of heb je die toch niet nodig.
Ach tuurlijk, stupid! ik kan er ook een gewone bank in plaatsen die wel plat kan…..
Dat ‘wat werk’ is zeer relatief; ik ben er heilig van overtuigd dat ik enkel ff een nieuw brandstofslangetje hoef te monteren en vervolgens vele probleemloze zalige kilometers kan maken met deze dame. Alleen zal ze met die zuigerveren niet door de roetmeting komen en ziet ze met dat links en rechts wat gekneusd plaatwerk minder mooi uit dan zou kunnen, maar daar rijdt ze niet minder om. Ik denk dat menigeen zou zeggen dat ik ‘wat werk’ nodig heb om zoveel moeite te steken in een auto van ‘82
Animal triste post coitum