Kachel S2
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 13 juli 2007 01:07 AM

Hallo Allemaal,

Ik heb nog even gezocht op dit forum naar storingen met kachels bij de serie 2. Ben net terug uit Frankrijk, heb daar 5000 km gereden zonder problemen. De kachel nooit aangehad. Vandaag voor het eerst de kachel aan, niks dus! Alleen de ventilator in de hoogste stand (is regelaar heb ik ergens gelezen) Verder wordt het heel even iets warm, daarna steeds weer koeler. Zou de kachelradiator verstopt zitten? Hij is volgens mij niet lek omdat ik geen KV verlies. Wel is de vloerbedekking rechtsvoor lekker vies, lijkt wel een oude lekkage. mijn voorruit beslaat flink nu met dit weer. Als vervanging van de kachel de enigste remedie is, heeft iemand nog foto’s die goed laten zien hoe je het ding kan verwijderen zonder het dashboard te slopen? Rolling Eyes

Alvast Bedankt!

Alex

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 13 juli 2007 01:11 AM
  [ # 1 ]

Dat klinkt wel als een lekke kachelradiateur. Er zijn grofweg 2 opties,

de officiele manier, hele dashboard uitbouwen, of de meest gebruikte manier je zaagt een gat in je dashboard om op deze manier de radiateur te vervangen. Er zijn een aantal mensen hier die daar ervaring mee hebben.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 13 juli 2007 04:05 PM
  [ # 2 ]
T(h)ijs schreef:

de officiele manier, hele dashboard uitbouwen, of de meest gebruikte manier je zaagt een gat in je dashboard om op deze manier de radiateur te vervangen. Er zijn een aantal mensen hier die daar ervaring mee hebben.

Heb al een afspraak gemaakt met Ad Brouwer, hij doet het ook op deze manier in slechts 2 uurtjes!  Laughing

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 13 juli 2007 04:26 PM
  [ # 3 ]

Ah kijk aan Smile Dan is het goed te doen, i.e. te betalen Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 13 juli 2007 07:18 PM
  [ # 4 ]

Klopt, is niet zo’n grote klus. Alleen beslaan kan aan het vochtige weer of aan een vochtige auto liggen. Dan hoeft de kachelradiateur nog niet direct lek te zijn. Stinkt het in de auto (zoete kvs lucht) met de ventilator aan? Dan zal het de kacheldradiateur iig wel zijn.

Ontwasemen met koude lucht werkt niet zo geweldig. Bij mij is de kacheldradiateur niet lek, maar warm wordt de kachel niet. Hoogstens lauwwarm, dus toch maar een keer de kacheldradiateur vervangen. Hij zal wel verstopt zijn.

super.alexander schreef:
T(h)ijs schreef:

Heb al een afspraak gemaakt met Ad Brouwer, hij doet het ook op deze manier in slechts 2 uurtjes!  Laughing

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 13 juli 2007 09:57 PM
  [ # 5 ]

Nee, de auto ruikt niet als je de verwarming aanzet. Ik denk ook dat de verwarmingsradiator gewoon verstopt zit. Binnenkort weet ik meer! Confused

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 14 juli 2007 03:24 AM
  [ # 6 ]

Er kan ook nog wat mis zijn met de elektronica. Bij de familiale werkte de klep wel, maar het kan zijn dat die niet sluit en dan krijg je ook koude lucht binnen. Daar zou je eens naar kunnen (laten) kijken. Maar goed, je hebt al een afspraak met Ad Brouwer. Ken hem niet, maar heb goede dingen gehoord over hem.

super.alexander schreef:

Nee, de auto ruikt niet als je de verwarming aanzet. Ik denk ook dat de verwarmingsradiator gewoon verstopt zit. Binnenkort weet ik meer! Confused

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 14 juli 2007 01:15 PM
  [ # 7 ]
ernst23 schreef:

Er kan ook nog wat mis zijn met de elektronica. Bij de familiale werkte de klep wel, maar het kan zijn dat die niet sluit en dan krijg je ook koude lucht binnen. Daar zou je eens naar kunnen (laten) kijken. Maar goed, je hebt al een afspraak met Ad Brouwer. Ken hem niet, maar heb goede dingen gehoord over hem.

super.alexander schreef:

Dat over die klep is mij al verteld door Ad, die kunnen wel eens vast zitten. De mijne nagekeken maar werkt perfect, dus denk toch dat de kachel zelf defect is.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook