4 van de 19
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Smurfenolie.
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 23 juli 2007 12:00 PM
  [ # 46 ]
Lelijke Eend schreef:

Maar een hele hoop gepraat over LHM versus Renard, maar niemand die ook maar iets over de prijs kan zeggen ? Want als Renard niet (veel) duurder is dan LHM, dan wil ik het best wel eens in Criezeltje gieten.

Het is niet veel duurder. Althans, niet een factor 2.

Ik heb er zelf veel mee gereden en geen verschil gemerkt. Maar ja, wat valt er te merken?

Groet,

Ree

ps, vleugels zijn ook ontworpen voor de vliegtuigindustrie, maar dat betekent niet dat ze daardoor beter presteren onder koude omstandigheden, en het betekent al helemaal niet dat we ze daarom op onze auto’s moeten zetten Wink

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 23 juli 2007 12:40 PM
  [ # 47 ]

Het kostte destijds ( 2005) €10 excl. BTW per liter.

Jeroen

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 23 juli 2007 01:00 PM
  [ # 48 ]

Kendall Hyken™ Glacial Blu Hydraulic Fluid is a premiumquality,
antiwear hydraulic fluid developed for use in industrial,
mobile and marine hydraulic systems operating in extremely
cold climates. It is available in one viscosity grade: ISO 15. It
can be used for non-aircraft hydraulic systems calling for MILL-
5606-quality hydraulic fluid.
Hyken™ Glacial Blu Hydraulic Fluid is specially formulated with
high-quality, paraffinic base oils and fortified with select additives
to give a high viscosity index and a very low pour point
for use in subzero weather. It provides excellent wear protection,
oxidation resistance, and rust and corrosion protection. It
is inhibited to minimize deposits and viscosity increase due to
oxidation at high temperatures, resulting in long service life. It
also has excellent low-temperature properties for cold startups
of hydraulic systems.
Hyken™ Glacial Blu Hydraulic Fluid protects critical system
components against rust and corrosion. It is noncorrosive to
bronze or brass. It has excellent water-separating characteristics
to minimize the formation of emulsions and is resistant to
excessive foam buildup that can cause poor system response.
It also is formulated to minimize viscosity loss due to mechanical
shear. These features ensure proper lubrication and operation
of hydraulic system components.
Hyken™ Glacial Blu Hydraulic Fluid meets the performance
requirements of leading pump and hydraulic system manufacturers
such as Cincinnati Machine, Denison, Dynex, Hydreco,
Oilgear, Racine, Sundstrand and Vickers.
Applications
• Hydraulic systems in construction and other mobile equipment
operating in arctic environments
• Industrial, mobile and marine hydraulic systems operating in
cold climates
• Bucket trucks, cherry pickers and tree-trimming equipment
• Hydraulic elevators, hoists and lifts
• Air-line lubricant for air tools and other pneumatic equipment
operating in cold weather
Hyken™ Glacial Blu Hydraulic Fluid
600 N. Dairy Ashford • 2W9000 • Houston, TX 77079
http://www.kendallmotoroil.com
Customer Service
Number:
1-800-368-7128
Technical
Hot line:
1-800-368-1267
E-mail address:
kendallmotoroil@
conocophillips.com
Low-Temperature
Antiwear Hydraulic
Fluid
Hyken™ Glacial Blu Hydraulic Fluid
Typical Properties
ISO Grade 15
Specific Gravity @ 15.6ºC 0.855
Density, lb/gal 7.13
Gravity, ºAPI 34.0
Color, ASTM 0.5
Flash Point (COC), ºC (ºF) 171 (340)
Pour Point, ºC (ºF) -60 (-76)
Viscosity,
cP @ -40ºC 2840
cP @ -18ºC 240
cSt @ 40ºC 14.9
cSt @ 100ºC 4.4
SUS @ 100ºF 81
SUS @ 210ºF 41
Viscosity Index 233
Acid Number, ASTM D974 0.5
Copper Corrosion, ASTM D130 1A
Demulsibility, ASTM D1401, minutes to pass 10
Dielectric Strength, ASTM D877, kv(a) 35
Foam Test, ASTM D892 Pass
FZG Load Test, ASTM D5182, Pass Stage 10
Oxidation Stability, TOST, ASTM D943, hours 4500
Rust Test, ASTM D665 A&B Pass
(a) Note: At the point of manufacture.
03/05
CSB-04 3084392
Outstanding Features
• Excellent service in arctic conditions
• Outstanding wear protection for critical system components
• Good oxidation resistance to minimize sludge and varnish formation
• Excellent rust and corrosion protection
• Noncorrosive to bronze or brass
• Excellent water-separating characteristics; minimizes the formation of
emulsions
• Excellent low-temperature properties for cold startups
• Good shear stability
• Good foam resistance
• High-dielectric strength for use in electrical service equipment (cherry
pickers)(1)
(1) Note: The dielectric strength decreases if the oil becomes contaminated with water.
Due to continual product research and development, the information contained herein
is subject to change without notification.
© 2005 ConocoPhillips Company. Kendall and the Kendall logo are trademarks of ConocoPhillips
Company or one of its subsidiaries.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 23 juli 2007 01:16 PM
  [ # 49 ]

Dus,  het is pertinent NIET voor de vliegtuigindustrie, we gaan dus niet op stijgen als we het in onze Troen gooien…Het is ook niks/nauwelijks duurder dan LHM. Het veert NIET beter, het is alleen beter voor je onderdeeltjes omdat het minder schraal is dan LHM, zeggen ze. Vooral swinters zou bv de stuurbekrachtiging sneller en beter reageren, alhoewel het waarschijnlijk met onze winters tegenwoordig nauwelijk merkbaar zou zijn.  Ik heb het ook in de XM.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 juli 2007 02:56 PM
  [ # 50 ]

het is toch een stuk duurder dan lhm helaas

lhm 5 liter voor 25 euro met btw
smurfen olie 50 euro voor 5 liter volgens bovenstaande zonder btw

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 23 juli 2007 03:36 PM
  [ # 51 ]

Chyparse heeft groene LHM niet van Total (groene ronde flessen) maar van een ander merk (Duits(?))(witte rechthoekige fles)
Wie weet het merk?


Shell heeft ook iets wie weet welke olie? (was het kreazyV8wuppo die dat gebruikte?)

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 juli 2007 03:43 PM
  [ # 52 ]
ieksEmmu schreef:

Chyparse heeft groene LHM niet van Total (groene ronde flessen) maar van een ander merk (Duits(?))(witte rechthoekige fles)
Wie weet het merk?


Shell heeft ook iets wie weet welke olie? (was het kreazyV8wuppo die dat gebruikte?)

Bij de Brezan verkopen ze ook LHM van Brega.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 23 juli 2007 04:05 PM
  [ # 53 ]
ieksEmmu schreef:

Shell heeft ook iets wie weet welke olie? (was het kreazyV8wuppo die dat gebruikte?)

Volgens mij is dat gewone LHM in een shell-fles.

Naast die blauwe is er ook nog gele bananenolie, die bijv. hel1 gebruikt. Wie weet daar meer over?

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 23 juli 2007 04:16 PM
  [ # 54 ]

mmmm… bij mijn weten is HGB ongeveer even duur als LHM, wellicht zelfs goedkoper.
En als je prijzen noemt moet je er ook bij zeggen hoe je aan die prijs komt.
Mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat de Citroën dealer je een liter LHM verkoopt voor €5/ltr incl.BTW en Renard HGB voor €10/ltr excl.BTW.
Appels, peren, citroenen…..

Wil je weten wat het kost?
Gewoon Kendall bellen, die sturen je gewoon een 5ltr flacon op en weet je gelijk hoe duur het is.

Overigens is deze discussie al honderden keren eerder gevoerd op diverse fora… Sad

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 juli 2007 04:26 PM
  [ # 55 ]
2Black schreef:

mmmm… bij mijn weten is HGB ongeveer even duur als LHM, wellicht zelfs goedkoper.
En als je prijzen noemt moet je er ook bij zeggen hoe je aan die prijs komt.
Mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat de Citroën dealer je een liter LHM verkoopt voor €5/ltr incl.BTW en Renard HGB voor €10/ltr excl.BTW.
Appels, peren, citroenen…..

Wil je weten wat het kost?
Gewoon Kendall bellen, die sturen je gewoon een 5ltr flacon op en weet je gelijk hoe duur het is.

Overigens is deze discussie al honderden keren eerder gevoerd op diverse fora… Sad


lhm haal je bij chyparse Wink

de dealer heeft het ook maar de dealer is daar veel te duur mee want die rekent er ruim 9 euro per liter voor maar zoals bekend is heeft de dealer een mooi pand met een mooie kast erin waar de lhm olie moet staan Twisted Evil  Wink

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 23 juli 2007 08:12 PM
  [ # 56 ]
beerpeet schreef:
ieksEmmu schreef:

Shell heeft ook iets wie weet welke olie? (was het kreazyV8wuppo die dat gebruikte?)

Volgens mij is dat gewone LHM in een shell-fles.

Naast die blauwe is er ook nog gele bananenolie, die bijv. hel1 gebruikt. Wie weet daar meer over?

Ik weet wel meer over rode tomatenolie   Cool

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 23 juli 2007 08:25 PM
  [ # 57 ]
Ries schreef:
beerpeet schreef:
ieksEmmu schreef:

Shell heeft ook iets wie weet welke olie? (was het kreazyV8wuppo die dat gebruikte?)

Volgens mij is dat gewone LHM in een shell-fles.

Naast die blauwe is er ook nog gele bananenolie, die bijv. hel1 gebruikt. Wie weet daar meer over?

Ik weet wel meer over rode tomatenolie   Cool

Ook wel ‘s vaag iets over gehoord, ja. Vertel! Laughing

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 juli 2007 09:25 PM
  [ # 58 ]

ik voorzie een aantal problemen met Glacial Blue (smurfenzooi)

lagere viscociteit + lagere temperatuur index betekent dat smurf bij de meeste temperaturen dunner is dan LHM, maar bij erg lage temp juist veel dikker.

De gevolgen:

[list]zwaar pompen bij lage temperatuur
te weinig smering bij hogere temperatuur
te weinig demping bij normaal gebruik
extra weinig demping bij intensief gebruik (sportief rijden)
extra slijtage pomp
extra slijtage plunjers[/list:u]

http://www.candokaraoke.com/tony.html

net als Glacial Blue geldt voor alle vliegtuig-hydraulische oliën dat de standaard (MIL 5606) al meer dan 30jaar niet meer actueel is. Om twee redenen:

Arrow brandgevaar,
Arrow slechte weerstand tegen dynamisch gebruik.

De eerste is bij een auto minder belangrijk, maar de tweede maakt het per definitie ongeschikt voor een veersysteem.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 juli 2007 03:14 AM
  [ # 59 ]
eviltwin schreef:

http://www.candokaraoke.com/tony.html

Dat is een boeiend staatje; het Texaco spul zou bijna interessant zijn ware het niet dat het flash point zo laag ligt. Voor auto-gebruik is dat zeker wel een issue; LHM is al brandgevaarlijk (zie de Xantia), gekker dan dat moet het niet worden.

Alles overziend is LHM helemaal zo gek nog niet, en zit je met smurfenolie niet zo heel slecht tenzij je naar een koud gebied gaat of een extreem koude winter treft. Maar met de tegenwoordige winters zie ik het probleem dan weer niet zo…

Dit onderstreept voor mij wel het eerder opgeworpen argument: met goed onderhoud en verse LHM op zijn tijd gaat zo’n HP systeem gewoon erg lang mee. Het gebruik van smurfenolie op zich zal daar niet veel aan veranderen, mits het niet te koud wordt en tijdig (vaker?) ververst wordt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 24 juli 2007 03:19 AM
  [ # 60 ]

...en gezien het feit dat HGB moeilijker verkrijgbaar is en duurder blijft LHM voorlopig favoriet.

Profiel  
 
 
4 van de 19
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook