Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gisteren ben ik weer thuis gekomen en heb mijn bonnetjes eens bekeken. Ik heb een foutje gemaakt en kom tot de conclusie, dat de Euro zowel op de heen als op de terugweg een identiek verbruik heeft gehad van 1:17. Hierbij heb ik een kruissnelheid gehanteerd van 110 kilometer per uur. Ook niet slecht voor een ouwe diesel, lijkt mij.
1:22 had ook wel TE mooi geweest.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Tussen de bedrijven door wordt er nog steeds aan het uiterlijk van the Beast gewerkt. Het achterspatbord begint nou eindelijk ergens op te lijken.
Zelfs het deurtje is aangepast en is nu niet meer vlak, maar met de rondingen van het spatbord meegevormd.
Dit bleek nodig nadat het spatbord breder gemaakt is om de draagarmen van de break te kunnen huisvesten.
Het gekke gaatje om je vinger achter het deurtje te haken is nu ook weg. Veel mooier, veel strakker.
Geweldig, zo’n oog voor detail.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Dat wordt met recht een Beast!! Pump up The PK’s.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Heb je ook nog een foto van de deurgrepen? Die wil ik ook wel eens zien.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Die zit er nu even niet in, omdat die deur nu aan de beurt is om netjes gemaakt te worden. Later komt er wel een foto.
Is je man plaatwerker van beroep?,het ziet er superstrak uit!.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

- BX 1.9 TURD, de Euro
Hij zegt zelf altijd dat het het makkelijkste is om te vertellen wat hij niet aan auto’s doet. Het antwoord is dan: Niets. Dus inderdaad plaatwerk is daar ook een onderdeel van en dat heeft zijn voorkeur. Het resultaat is er dan ook naar.
Ziet er echt strak uit
Wat gaat er met de deuren gebeuren, worden die “geshaved” of zoiets ?
Dat ze vlak worden zonder deurgreep-klink
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

- BX 1.9 TURD, de Euro
Achterdeur inderdaad zonder klink. Er komt toch geen achterbank in. En de voordeuren krijgen deurklinken uit een Opel. Die zijn verzonken. Staat een stuk beter.

- Xsara Scootertje.
Opel??!! Zet er dan teminste de verzonken versie van een DS in.
@eXpelliarMus: Tja, als je er een Sjonniebak van maakt, moet je het natuurlijk wel goed doen…
@garagestmarien: jouw man heet toch Sjonnie?

- Xsara Scootertje.
Juist Jaco das een feit, ik heb nietssss gezecht.
garagestmarien schreef:Achterdeur inderdaad zonder klink. Er komt toch geen achterbank in. En de voordeuren krijgen deurklinken uit een Opel. Die zijn verzonken. Staat een stuk beter.
En wanneer is de auto ongeveer af :
Komt ie dan nog een keer naar NL, tijdens een evenement of zoiets :
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

- BX 1.9 TURD, de Euro
@eXpelliarMus: Als je de verzonken klink van een DS inbouwt, zit je nog steeds met een stuk plaatwerk met deuk. Als je begrijpt wat ik bedoel. Beter zou dan de klink van een Xantia zijn. Helaas hebben we alleen een Opel sloper staan. Met recht een Slopel dus. En geen Xantia. Die zouden we trouwens weer rijdend zien te krijgen.
Het ligt in de planning om de auto in Rome te presenteren, maar of we dat gaan halen????