2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De SM van pbuijsman
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 juli 2007 11:50 AM
  [ # 16 ]

cx compressors gaan bijna nooit stuk ik ga die van mijn diesel overbouwen op de sm….  en een nieuwe droger laten steken een vriend van me heeft alles in huis om er nieuwe gas op te doen ps koelt die r134a even goed dan de oude r12 gas?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 juli 2007 12:54 PM
  [ # 17 ]
bxsport schreef:

cx compressors gaan bijna nooit stuk ik ga die van mijn diesel overbouwen op de sm….  en een nieuwe droger laten steken een vriend van me heeft alles in huis om er nieuwe gas op te doen ps koelt die r134a even goed dan de oude r12 gas?

NEEN!!!!tenzij je gans uw koelcircuit aanpast met materiaal geschikt voor een r134a gas!! en hierbij moet je dan niet met een CX compresor aandraven maar met ene die fabrieks af ontworpen is voor r134a gas! Pas dan, bekom je een deftig resultaat met het r134a gas
Let wel, dit is mijn beroep,ik doe dit dagelijks!! Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43056
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 juli 2007 01:49 PM
  [ # 18 ]
Blooper1963 schreef:
bxsport schreef:

cx compressors gaan bijna nooit stuk ik ga die van mijn diesel overbouwen op de sm….  en een nieuwe droger laten steken een vriend van me heeft alles in huis om er nieuwe gas op te doen ps koelt die r134a even goed dan de oude r12 gas?

NEEN!!!!tenzij je gans uw koelcircuit aanpast met materiaal geschikt voor een r134a gas!! en hierbij moet je dan niet met een CX compresor aandraven maar met ene die fabrieks af ontworpen is voor r134a gas! Pas dan, bekom je een deftig resultaat met het r134a gas
Let wel, dit is mijn beroep,ik doe dit dagelijks!! Wink


Bloop, alle respect voor uw kennis ( het is uw vak….) maar ik heb enkel een cx pomp gemonteerd, en een nieuwe droger. Ook heb ik die olie vervangen voor de speciale Ester olie voor R134a. en een nieuwe pakking op de pomp gezet. Verder heb ik niets gedaan, op het vervangen van de vulnippels na dan hé. En, het werkt al 70.000 km!!! De airco staat ALTIJD aan, en soms zelfs uren op vol vermogen. Ze lekt niet en wordt zeer koud!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 juli 2007 02:13 PM
  [ # 19 ]
waterman771 schreef:
Blooper1963 schreef:
bxsport schreef:

cx compressors gaan bijna nooit stuk ik ga die van mijn diesel overbouwen op de sm….  en een nieuwe droger laten steken een vriend van me heeft alles in huis om er nieuwe gas op te doen ps koelt die r134a even goed dan de oude r12 gas?

NEEN!!!!tenzij je gans uw koelcircuit aanpast met materiaal geschikt voor een r134a gas!! en hierbij moet je dan niet met een CX compresor aandraven maar met ene die fabrieks af ontworpen is voor r134a gas! Pas dan, bekom je een deftig resultaat met het r134a gas
Let wel, dit is mijn beroep,ik doe dit dagelijks!! Wink


Bloop, alle respect voor uw kennis ( het is uw vak….) maar ik heb enkel een cx pomp gemonteerd, en een nieuwe droger. Ook heb ik die olie vervangen voor de speciale Ester olie voor R134a. en een nieuwe pakking op de pomp gezet. Verder heb ik niets gedaan, op het vervangen van de vulnippels na dan hé. En, het werkt al 70.000 km!!! De airco staat ALTIJD aan, en soms zelfs uren op vol vermogen. Ze lekt niet en wordt zeer koud!!

ja ,akkoord, maar met het vroegere R12 duurde het allemaal zo lang niet,als met dit gas,wat op gebied van koelen, niet hetzelfde effect heeft in een pomp die op zich werd ontwikkeld voor R12!
Dus zal je pomp veel langer draaien dan op R12! een goedkopere optie is het vervanggas voor R12 gebruiken en dan ben je een heel eind goedkoper af!! dit gas is R413A en mag gemengd worden met de olie voor R12:wink:

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 22 juli 2007 03:27 PM
  [ # 20 ]

De Sandencompressor voor R12 is vrijwel hetzelfde als die voor R134A. Lees maar na op de site. Ik gebruik ook al jaren een 20 jaar oude compressor op 134A in mijn CX en het koelt voortreffelijk.De uittredende temperatuur meet ik in het luchtrooster en ik heb een constante temp van 8 tot 14 gr afhankelijk van de buitentemperatuur. Ik heb alleen het idee dat mijn airco-boer de druk iets hoger heeft gedaan. Alle verhalen ten spijt: ik ga niet gauw iets anders doen. het enige jammere vind ik dat de temp van de uittredende lucht niet in te stellen is.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 22 juli 2007 08:07 PM
  [ # 21 ]
PBuijsman schreef:

Ik had mijn radiateur ook laten vergroten, maar hij past er echt niet meer tussen. De motoren van de fans komen tegen de baksteun. Toch heb ik het bij anderen wel gezien. Ik ga nu andere fans kopen, ongeveer dezelfde als waarmee Walter aan het stoeien is. Verder komt er een Sanden (CX) airco compressor op. Die heb ik al, de steun is bijna klaar. Maar dat is het laatste, eerst de koeling en een lange proefrit!

Piet , je ventilators staan toch niet onderste boven ??

Heb er ooit een foto van gezien maar kan hem niet terug vinden .
( sta meer dan 3800 berichten achter )

Bij mij lukte het wel met een drie rijen en afstandsbusjes .

Indien nodig heb ik al wel één montageplaat klaar Wink

Goed dat hij het nu al doet , nu wordt wachten echt wel lastig hé Laughing

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 22 juli 2007 08:23 PM
  [ # 22 ]

Walter,
ik heb net 2 andere ventilatoren besteld. Ongeveer wat jij op die montageplaat hebt. Ik heb gekozen voor een doorsnede van 310 mm; want op jouw tekening zag ik dat 315 mm er precies 2x tussen past. De inbouwdiepte is dan maar 52 mm. Ik denk ook dat het allemaal een stuk lichter is en de capaciteit groter. Dus volgende week wat knutselen.

Piet

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43056
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 juli 2007 09:42 PM
  [ # 23 ]
PBuijsman schreef:

De Sandencompressor voor R12 is vrijwel hetzelfde als die voor R134A. Lees maar na op de site. Ik gebruik ook al jaren een 20 jaar oude compressor op 134A in mijn CX en het koelt voortreffelijk.De uittredende temperatuur meet ik in het luchtrooster en ik heb een constante temp van 8 tot 14 gr afhankelijk van de buitentemperatuur. Ik heb alleen het idee dat mijn airco-boer de druk iets hoger heeft gedaan. Alle verhalen ten spijt: ik ga niet gauw iets anders doen. het enige jammere vind ik dat de temp van de uittredende lucht niet in te stellen is.

Kijken jongens! dit zou zo maar eens heel veel gekloot kunnen schelen bij het ombouwen:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YORK-TO-SANDEN-CONVERSION-PLATE_W0QQitemZ180140675416QQihZ008QQcategoryZ33543QQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 22 juli 2007 10:09 PM
  [ # 24 ]
PBuijsman schreef:

Walter,
ik heb net 2 andere ventilatoren besteld. Ongeveer wat jij op die montageplaat hebt. Ik heb gekozen voor een doorsnede van 310 mm; want op jouw tekening zag ik dat 315 mm er precies 2x tussen past. De inbouwdiepte is dan maar 52 mm. Ik denk ook dat het allemaal een stuk lichter is en de capaciteit groter. Dus volgende week wat knutselen.

Piet

Piet , mijn twee ventilators zijn maar 28 cm en deze passen er maar net op .

Ik heb er nu ook één voor de radiator staan , maar dat is niet genoeg .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 juli 2007 11:28 PM
  [ # 25 ]
waterman771 schreef:
PBuijsman schreef:

De Sandencompressor voor R12 is vrijwel hetzelfde als die voor R134A. Lees maar na op de site. Ik gebruik ook al jaren een 20 jaar oude compressor op 134A in mijn CX en het koelt voortreffelijk.De uittredende temperatuur meet ik in het luchtrooster en ik heb een constante temp van 8 tot 14 gr afhankelijk van de buitentemperatuur. Ik heb alleen het idee dat mijn airco-boer de druk iets hoger heeft gedaan. Alle verhalen ten spijt: ik ga niet gauw iets anders doen. het enige jammere vind ik dat de temp van de uittredende lucht niet in te stellen is.

Kijken jongens! dit zou zo maar eens heel veel gekloot kunnen schelen bij het ombouwen:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YORK-TO-SANDEN-CONVERSION-PLATE_W0QQitemZ180140675416QQihZ008QQcategoryZ33543QQrdZ1QQcmdZViewItem

heb al een mail gestuurd om te bestellen!!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 juli 2007 09:55 AM
  [ # 26 ]

is dat niet simpel zelf te maken?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 juli 2007 12:14 PM
  [ # 27 ]
Blooper1963 schreef:
waterman771 schreef:
PBuijsman schreef:

De Sandencompressor voor R12 is vrijwel hetzelfde als die voor R134A. Lees maar na op de site. Ik gebruik ook al jaren een 20 jaar oude compressor op 134A in mijn CX en het koelt voortreffelijk.De uittredende temperatuur meet ik in het luchtrooster en ik heb een constante temp van 8 tot 14 gr afhankelijk van de buitentemperatuur. Ik heb alleen het idee dat mijn airco-boer de druk iets hoger heeft gedaan. Alle verhalen ten spijt: ik ga niet gauw iets anders doen. het enige jammere vind ik dat de temp van de uittredende lucht niet in te stellen is.

Kijken jongens! dit zou zo maar eens heel veel gekloot kunnen schelen bij het ombouwen:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YORK-TO-SANDEN-CONVERSION-PLATE_W0QQitemZ180140675416QQihZ008QQcategoryZ33543QQrdZ1QQcmdZViewItem

heb al een mail gestuurd om te bestellen!!

UPDATE:

Ik ga boven genoemd artikel niet bestellen,maar wel het volgende artikkel Wink

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43056
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 juli 2007 12:26 PM
  [ # 28 ]

Perfecte oplossing Bloop. En nu de Dollar zo goedkoop is, is ‘t ook nog best betaalbaar! Mooi hoor!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juli 2007 12:30 PM
  [ # 29 ]

Heej Blooper, Wat ga je betalen voor shipping ?

Kan je dit niet in belgie kopen? En wat zou IK nodig hebben extra bij deze pomp? Ik heb de york ( uit de auto gebouwd)..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43056
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 juli 2007 12:32 PM
  [ # 30 ]
bogaard77 schreef:

En wat zou IK nodig hebben extra bij deze pomp? Ik heb de york ( uit de auto gebouwd)..

Niets, hooguit een nieuwe droger met drukcontact en als je pech hebt 2 nieuwe slangen. Dagje werk en je hebt weer airco in je SM. Slangen kun je goedkoop laten maken bij autotemp, vullen van de airco is ook geen probleem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook