32 van de 68
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : To charge or not to charge ?
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 06 februari 2012 11:36 PM
  [ # 466 ]

Die oude dames willen wel alles voor je doen…...  als ze maar af en toe gekieteld worden Laughing

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 10 februari 2012 12:26 PM
  [ # 467 ]

4 o-ringen later blijkt mijn bloc hydraulique lekvrij te zijn.
Ik hoop dat mijn motorsteun er ff tegen kan.

Soms is de oplossing toch zoooooo simple cheese

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 10 februari 2012 12:34 PM
  [ # 468 ]

Mijn voorste deelbare bollen zijn ook op druk gebracht. Na net geen 4 jaar en 20k km later, was de druk nog 40bar ( nieuw 59bar ).
Ik voelde wel dat de wagen wat stugger werd. De volgende keer laten bijvullen om de 2jaar.

Sinds kort heb ik ook een ‘tok tok’ geluid rechts, alsk over oneffenheden rijd. De kleinste oneffenheden hoor ik het best.
Het vreemde is dat het geluid sterk gelijkt naar een versleten fusee kogel, maar heel het wiellagerblok is 7jaar terug vervangen geweest. De spoorstang is ook versleten rechts, mijn wiel slijt op zijn buitenkant meer af.
Ik hoop dit te localiseren binnen een paar weken.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 februari 2012 03:10 PM
  [ # 469 ]
Mr. Smith schreef:

4 o-ringen later blijkt mijn bloc hydraulique lekvrij te zijn.
Ik hoop dat mijn motorsteun er ff tegen kan.

Soms is de oplossing toch zoooooo simple cheese

is toch plezant hé, tmoet niet altijd moeilijk zijn Wink

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 februari 2012 05:24 PM
  [ # 470 ]

Vandaag begonnen met inspecteren van tripoide huis rechts.
Onderweg nog enkele verrassingen tegengekomen zoals een lekke lekzak en uitgemergelde stootrubbers van de veerpoot.

Ik dacht te beschikken over die rubbers, maar die zijn voor vanachter. ( Diameter voor is groter )
De veercilinder gaat uit elkaar, die wordt gereviseerd volgsn WPHB
In de tripoide pot voel ik een paar uithollingen met een randje.
Voor de rest, lekker vettig boeltje

Zijn er nog zaken die ik nog moet ‘meenemen’ ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 februari 2012 05:44 PM
  [ # 471 ]

kogels van de stabilisatorstang effe controleren. Vaak breken de veertjes die erin zitten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 februari 2012 06:35 PM
  [ # 472 ]

Bogaard, bedankt.
Hoe begin ik eraan ?
Waar zitten die kogels ? Ik heb je topic gelezen maar ik weet niet hoe je bij dat veertje kwam.

Sorry maar ben hier totaal niet me bekend Sad

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 15 februari 2012 07:17 PM
  [ # 473 ]

Mogelijk kan onderstaande pagina op mijn site je verder helpen..

http://www.SPAM/@ds/fr_1oktober2010.html

Succes.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 februari 2012 10:32 PM
  [ # 474 ]

bedankt SPAM, kga ook eens een kijkje nemen in onderdelenboek. Ik zie dat er een splitpen is, ik vermoed dat achter het deksel de kogel zit ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 15 februari 2012 11:41 PM
  [ # 475 ]

Ter aanvulling en vermaak Smile

http://www.SPAM/@ds/@ds_5april.html

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 februari 2012 12:56 PM
  [ # 476 ]

Die kogels zitten boven en onder het vertikale verstelstangetjes

In mijn topic “La Deesse de bogarde” staat een foto van het gereedschapje dat ik gemaakt heb om die dopjes met externe schroefdraad heb eruit te draaien.

Begin met schoonmaken en friemel de splitpennetjes eruit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 februari 2012 09:04 PM
  [ # 477 ]

Thanks Bogaard.
Vandaag enkele onderdelen wezen op te halen zodat ik morgen aan de slag kan.
Ik heb inmiddels heel de zone proper gemaakt en ontvet.
Over het ‘dopje met externe schroefdraad’ :
Hoe vast moet ik het draaien ?

Verder heb ik op het forum gelezen over de nieuwe aandrijfassen ( een CX gemodificeerde aandrijfas voor DS )

Hoe goed zijn die asssen nu ? hebben ze hun nut bewezen ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 februari 2012 10:42 AM
  [ # 478 ]

Dat dopje moet handvast. en dan terug tot je het splitpennetje erin kan doen. Zoals je kan zien zit aan de buitenkant een aantal gaatjes om de splitpen erin te doen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 17 februari 2012 11:08 PM
  [ # 479 ]

Vandaag een productieve dag ; ik heb de veertjes eruit gekregen voor zowel onder als boven. Voor bovenste veertje heb ik ook een tooltje gemaakt ( cfr Bogaard ). Foto’s zal ik hierover morgen posten.

Wat een gepruts eigenlijk om 2 donkey veertjes Grrrr
Ik zag er eigenlijk ferm tegenop deze klus, maar het schoot goed op vandaag. Zelfs bovenste veertje ging er van de eerste keer goed in, geen gepriemel met de splitpen, het was van de eerste raak!
Veertjes waren allebei nog heel, onderste vertoonde wel slijtage sporen.

Bij het bekijken van SPAM’s didactisch materiaal viel mij wel op dat het veertje er anders op zat.
In de onderdelenboek lijkt ook het veertje met de kleine diameter tegen het potje te zitten.

Hierbij het plaatje van SPAM : kan iemand zeggen hoe het veertje er eigenlijk op moet ?
Grote of kleine diameter tegen het potje ( of tegen kogelplaatje )

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 17 februari 2012 11:49 PM
  [ # 480 ]

Dit was de volgorde zoals een en ander zichtbaar werd bij de demontage, ik heb alles weer terug geplaatst zoals het aangetroffen was.

Het veertje in het Handwerkboek kan mogelijk ook een “Escher”-effect hebben Wink

Succes.

Profiel  
 
 
32 van de 68
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook