52 van de 68
« Eerste  < Vorige 50 51 52 53 54 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : To charge or not to charge ?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43063
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 oktober 2015 12:53 PM
  [ # 766 ]

Het afdichten dien je met vlakafdichting te doen en niet met een of andere siliconenmeukpakking uit een tube ofzo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 30 oktober 2015 01:24 PM
  [ # 767 ]
waterman schreef:

Het afdichten dien je met vlakafdichting te doen en niet met een of andere siliconenmeukpakking uit een tube ofzo.

Duidelijk!
Ik dacht aan loctite spul speciaal voor vlakke delen af te dichten zonder papier

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 30 oktober 2015 06:39 PM
  [ # 768 ]

raad van bestuur heeft dan toch maar besloten om de sensor onderaan de vlampijp te monteren

dan nog eventjes bezig geweest met de spruitstukken, alles uitgeboord en opnieuw getapt mét zéééér goede snijolie ( TSL )  Laughing

citrotech spullen zijn op de post, nog eventjes wachten om de motorsteun aan te pakken

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 30 oktober 2015 06:58 PM
  [ # 769 ]

vreugde is van korte duur, spruitstuk past niet op de kop Grrrr

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 31 oktober 2015 01:01 AM
  [ # 770 ]

Tip: de vlampijp monteren nadat je de het spruitstuk op de kop hebt gemonteerd. Been there😊

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 31 oktober 2015 04:12 AM
  [ # 771 ]

En bovendien: spruitstuk en vlampijp pas aandraaien nadat alles ongeveer op z’n plek zit.
Vraagje: waarom deze locatie voor de sensor?

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 31 oktober 2015 10:21 AM
  [ # 772 ]

OK, bedankt voor de tips.
Spruitstuk ging niet zonder slag of stoot op de vlampijp, ik wil absoluut vermijden dat er spanning op spruitstuk komt te staan.
Dat kan niet de bedoeling zijn.

Plaats voor de sensor ; ik wil een locatie uitkiezen waar alle gassen samenkomen. En het ziet er naar uit dat ik de sensor moet verplaatsen aan de andere kant, het past net niet met de carter. Op de aanwezige moer draai ik een plug.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 november 2015 05:37 PM
  [ # 773 ]

madam heeft weer nieuw motor en bakolie, heel de uitlaat hangt eronder en ze spint weer van ouds
ze lekt nog een beetje aan de brillenklem achter de pot. De sensor past goed als je het aan de rechterzijde monteert.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 november 2015 05:40 PM
  [ # 774 ]

inmiddels de motorsteunrubbers ook binnengekregen vandaag. Maar dit snap ik niet zo goed, oud en nieuw naast elkaar :

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 03 november 2015 10:06 AM
  [ # 775 ]

Hee dasraar; nieuw is platter dan wat eruit kwam zo te zien. Betekent in ieder geval dat je steun niet versleten was. Bij mij waren de bolletjes helemaal weg.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 10 november 2015 12:30 PM
  [ # 776 ]

Vraagje mbt de uitlaat

heeft het zin om spruitstuk en vlampijp te isoleren met zo n isolatie tape ?
voor - en nadelen ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 10 november 2015 02:59 PM
  [ # 777 ]

Bij Dirk Sassen zie je dat er 2 maten bovenrubbers zijn voor de motorsteun:

maar zonder uitleg waarom en welke de juiste is.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 november 2015 12:33 PM
  [ # 778 ]

Die motorsteunen zijn echt een ramp.
Ik heb vernomen dat er C35 motorsteunen in omloop zijn gebracht. Dat zou de 2 verschillende bovenrubbers kunnen verklaren.
Anyway, ik ga mijn motorsteunen zelf reviseren.
Op de auto zijn beide motorsteunen ingezakt na dikke 10k km.

De saga continues..De diff lagers aangepakt.

De tapeinden op de ouderwetse manier met 2 moeren eruit gedraaid en terug op de nieuwe diff stukken gedraaid. Wel borgen met Loctite, en dat blijkt een succes. Ik moet de tapeinden los stoken om ze los te schroeven. Het werkt dus echt!

En passant, de omgeving geinspecteerd en hier en wat nog kleine lekkage, behalve op stuurhuis na.
Deze lekt best veel aan de harmonica rubbers en onderaan het middenstuk, waar de 2 plaatdelen samengehouden wordt. Ook het rondsel laat wat druppels los.

Het volgende, de diff stukken aantrekken op koppel en de remschijven lekker uitklokken.
Ik ben benieuwd.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 23 december 2015 01:54 PM
  [ # 779 ]

Groot onderhoud is inmiddels bijna klaar Laughing
De remschijven zijn uitgeklokt op 0.10mm, check! Onder bloc hydraulique enkele LHM druppels gevonden, het lekte vervolgens langs schutbord motorruimte naar beneden alsook via de leidingen. Uiteindelijk de O-ringen vervangen van alles ; bloc hydraulique, de remservo(!) en de leidingbundel van bloc hydraulique naar bak. Je wilt niet weten wat voor k*tjobke dit was.
De linker motorsteun was wat ingezakt en heb deze terug hoger versteld, check!
De waterdarmen vervangen door originele rubbers met ABA klemmen.
Benzine slang 5x8mm en gemonteerd op de diff stukken en overloop carbu.
Dezelfde darm kun je ook aansluiten onderkant radiator.
Kleppen gesteld, check!
Onsteking controle, check!

Starten en lopen! De uitlaat is volledig dicht en geplof is weg uit de uitlaat.
Nu de boel nog goed ontluchten en de benzinetank monteren.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 23 december 2015 02:38 PM
  [ # 780 ]
Mr. Smith schreef:

ik denk eraan een lambda sensor in de vlampijp te monteren.
Wat voor lambda sensor mag da zijn ?

Smal band is inderdaad prima keuze. Heb de carb van mijn DS cabriolet ook getuned mbv een smalband op lambda=1. Breedband is voor moderne lean burn motoren ( armer dan lambda=1).
Als je tzt aan het tunen begint, dan heb ik daar nog een PPT over.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
52 van de 68
« Eerste  < Vorige 50 51 52 53 54 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook