3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
CX temperatuursklok aansluiten
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 augustus 2007 11:40 PM
  [ # 31 ]
makman schreef:

hallo

ik heb ook een keer van een sloop cx zo’n watermetertje kunnen bemachtigen en bij Ton uit Finsterwolde een nieuwe watertemperatuursensor, die met veel moeite nog door Ton netjes in het waterpompgat is aangebracht.

Ik heb net voor de zoveelste keer de meter even aangesloten, ook volgens bovenstaand schema. De meter blijft echter zo dood als een pier (slaat niet naar rechts). Heel in het begin (maanden geleden) deed de meter het af en toe even om er daarna defintief mee op te houden. Ik kon hier geen logica in ontdekken.

Weet iemand hoe ik nu de meter of de sensor kan doormeten of deze stuk is. (de sensor draai ik natuurlijk liever niet meer eruit).

gr.Peter Surprisedops:

Sensor kan je uitmeten met een multimeter!! Op OHM’s stand zetten en dan de zwarte pen aan de massa leggen en de rode pen aan de draadbevestiging van de sensor,motor starten en laten warm draaien,en zien of de weerstand omlaag gaat.  Wink

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 03 augustus 2007 01:18 AM
  [ # 32 ]
bogaard77 schreef:
Pascal schreef:

Dit is toch eenvoudig door te meten lijkt me?!

Ik heb dus dezelfde klok,alleen nog geen sensor.
Bij de automaterialenzaak gepoogd deze te verkrijgen,maar nul op het request gekregen: niet meer leverbaar.
Dus zat ook ik aan een andere oplossing te denken: een modernere sensor (kleiner) te monteren door een gaatje te boren en te tappen in de dop/plug (zodoende hoeft deze er niet uit).
Zit ik natuurlijk alleen met de waarde/weerstand…: is dit een ‘gewone’ P100 sensor?
Wie kan/wil me dit even doormeten/verifiëren met de originele DS/CX sensor?
Oh,bij de weg: welk model CX (daar de meeste onderdelen hiervoor nog wèl te bestellen zijn) is gelijk wat deze sensor betreft; alleen de 2000/2200?
Merci bien.

Te koop bij chyparse. Ik dacht dat alle CXen de zelfde hadden.

Yep,dezelfde sensor vind je ook terug in R25 van Renault.
Doch zou ik er nie op besparen, en een nieuwe kopen.
Want die sensoren gaan wel degelijk stuk. Mijne sensor was degelijk wel kapot, heb er een nieuwe ingestoken en het werkt prima!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 03 augustus 2007 11:19 PM
  [ # 33 ]

bedankt voor de tip. Ik denk dat de sensor goed is. Koud/lauw gaf de multimeter vandaag ca. 900 aan,warm ca. 325.

Dan is blijkbaar toch de temp.meter stuk. Vooral ook omdat deze meter ook bij aansluiten altijd in het midden blijft staan en ook niet naar rechts gaat als je er stroom op zet.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 08 augustus 2007 11:21 PM
  [ # 34 ]

@Dom: bedankt,vandaag lag de sensor op de deurmat!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 augustus 2007 11:28 PM
  [ # 35 ]
Pascal schreef:

@Dom: bedankt,vandaag lag de sensor op de deurmat!

Geen dank!! GGD Very Happy

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 30 mei 2008 01:15 AM
  [ # 36 ]

Ik heb ook zo’n metertje ingebouwd. Zo ziet het eruit.
Werkt perfekt.

http://www.mijnalbum.nl/Album=LLGAYN64

Andries

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 30 mei 2008 01:29 AM
  [ # 37 ]

Mooi ingebouwd, zo’n metertje ipv een tijdklok. En wanneer ‘ie vol in het rood staat weet je meteen hoe laat het is Laughing

Profiel  
 
EKL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-2011

Gepost: 07 juni 2015 09:58 AM
  [ # 38 ]

Twee weken geleden ook een metertje gevonden op La Monde de La ds Smile voor € 15,-.

Temperatuur sensor is ook gelukt eerst lukte het niet Sad en begon de dop al wat overheen te draaien.

Toen maar de koelvloiestof een gedeelte eruit geheveld en even de brander erop en toen kwam de sensor goed los en nieuwe sensor geplaatst draad naar binnen getrokken.

Heb het temeperatuur klokje nu even aangesloten op de bedrading van het het oude klokje om te testen of het werkt.

Alles werkt perfect alleen temperatuur klokje zit nu niet op de geschakelde plus.

Heeft iemand advies voor mij waar ik de geschakelde plus het beste kan afhalen ?

Dit is me niet duidelijk met al die stekkers achter het klokhuis.

Alvast bedankt !

Grt Erwin Klokgieters

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 07 juni 2015 09:31 PM
  [ # 39 ]

Water/luchtsschuif vd IE : kijk langs de linker bol naar beneden, dan zie je daar in de lengte op het blok een aluminium ding zitten met waterleidingen van de pomp en een luchtaansluiting naar het inlaatspruitstuk linksvoor in de buurt van de stelschroef.

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 07 juni 2015 09:35 PM
  [ # 40 ]

Deze dingen functioneren blijkbaar vaak noga slecht. Nieuwe zijn, indien verkrijgbaar, duur.
Gisteren op de opendag geweest van de DS club, daar adviseerde iemand mij een electrische luchtklep van de airco van een CX er tussen te plaatsen. Ongeveer zelfde diameter. Kan je de luchttoevoer afsluiten als hij blijft hangen, of zelfs helemaal niet meer gebruiken : knop aan bij koude start, uitzetten als hij warm wordt. Niet zo origineel, maar geen te hoog toeren meer stationair.
Weet iemand daar meer van ?

Profiel  
 
TomVanH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 04-04-2022

Gepost: 07 april 2022 06:09 PM
  [ # 41 ]

Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus even voorstellen: Ik ben Tom, 48 en woon in Belgie. Ik heb al jaren een DSuper van 1973.  Omdat ik soms een probleem heb met koeling heb ik net zo’n extra temperatuurmetertje gekocht als op de foto bij # 19 uit deze topic.
Voor ik die installeer wil ik wel eerst weten of het metertje wel naar behoren werkt. Daarom heb ik hem eerst getest in een opstelling op de keukentafel. Ik merk echter dat de wijzer goed naar links gaat bij het onder stroom zetten, maar daarna slechts ongeveer een derde uitslaat naar rechts als ik kokend water uit een waterkoker in de tas heb gegoten zodat de ‘neus’ van de sensor onder water stond. Dat ding zou dan helemaal naar rechts moeten uitslaan, niet?  Nu kom ik net voorbij het gestreepte deel aan het begin van het witte middengedeelte. Volgens mij was alles goed aangesloten en ik denk dat ik de goeie sensor gekocht heb, namelijk deze “Temperature sensor for the optional temperature display of the cooling water in the dashboard from 1970. 1D 5 413 327 L” van citroends.net
Heeft er iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Kan zo’n metertje ‘half’ werken? Wat zijn ongeveer de overeenkomstige temperaturen op die schematische schaal? Heeft iemand dat ooit gemeten?
PS: op de foto’s heb ik het binnenwerk al uit de meter gehaald…

Afbeelding Bijlagen
20220404_183207.jpg20220404_183029.jpg20220404_183330.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 april 2022 06:21 PM
  [ # 42 ]

De meter is van een CX, de sensor die je kocht hoort echter bij een DS, je moet de sensor hebben die bij de meter hoort, die moet dan van een cx wezen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
TomVanH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 04-04-2022

Gepost: 07 april 2022 07:33 PM
  [ # 43 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police


Bedankt voor je snelle antwoord! Dat kan veel verklaren. Ik heb het even nagekeken en dat blijkt deze dan te zijn voor een CX GTI blijkbaar:
https://oldtimer-shop.eu/product/citroen-fiat-peugeot-renault-temperature-sensor
Die zit blijkbaar op veel modellen van die tijd en is nog vlot verkrijgbaar. Is die dan effectief anders dan die van een DS? bij # 3 van deze topic schrijft GeralDSuper dat de sensors dezelfde zijn. Bij nader inzien hebben ze ook hetzelfde onderdeelnummer (5413327). Dus toch hetzelfde?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 april 2022 07:36 PM
  [ # 44 ]

Wacht eens, je hebt gelijk. Ik zit nog eens naar de test opstelling te kijken, maar heb je die wel helemaal goed?
Plus op de meter, min via de sensor. Verder geen extra massa op het metertje. Dat zou moeten werken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
TomVanH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 04-04-2022

Gepost: 07 april 2022 07:54 PM
  [ # 45 ]

Je kan het inderdaad niet goed zien op de foto, maar dit was de achterkant voor ik hem uit elkaar gooide: ik heb op de linkeraansluiting op de foto de + van de batterij gezet, op de middenste hangt de - van de batterij en rechts gaat naar de +pool van de sensor. Rond de schroefdraad van de sensor heb ik een draad geplooid die ook naar de - van de batterij ging. Klinkt dat logisch?

Afbeelding Bijlagen
20220404_174718.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook