3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Bodem beschermen tegen roest
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 augustus 2007 01:20 PM
  [ # 31 ]
Serge schreef:

Bij CX-basis in Duitsland kun je overigens als particulier die wax van Mike Sander -winnaar in die Duitse test- wel kopen.

Ik heb een mailtje gestuurd of ik even langs mag komen om te kijken.

Ze behandelen al hun CX-en hiermee.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 09 augustus 2007 01:29 PM
  [ # 32 ]
kreazyV8wuppo schreef:
gerardeux schreef:
Serge schreef:

Bij CX-basis in Duitsland kun je overigens als particulier die wax van Mike Sander -winnaar in die Duitse test- wel kopen. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen bij de ambulance.

Dat is interessant inderdaad. Het spul is van zichzelf wel een dik vet en geen wax. Bedenk dat je het tot 100 graden moet verwarmen voor het door de spuit kan en dat je slang verstopt als het teveel afkoelt. Verder is het natuurlijk vast wel ok zoals uit die test blijkt.

mooi,, en wat doe je nu als er na een jaartje ofso roest onderdoor komt?
afkrabben?

mvgr wupke:gewoon schuren primer/menie/lak en blanke lak erop..evt afdekken met een dun laagje wax….geen vette moeilijk verweiderbare soep erop dus… Wink


Ff bij de les Wup; dit spul is voor ‘in’ de balken. Ik denk dat het binnen een aantal maanden weggespoelt is als je het op je bodemplaat smeert.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 augustus 2007 01:41 PM
  [ # 33 ]

Moet ik wel zeggen dat ik geen flauw idee heb wat ik rechts op dit plaatje van hun website zie…

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 09 augustus 2007 01:50 PM
  [ # 34 ]

Volgens mij schrapen ze daar het vet uit een blik, waarna ze het zullen verhitten en vervolgens opbrengen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 augustus 2007 02:25 PM
  [ # 35 ]

Gelukkig maar, ik was een beetje bang dat ze op de bodem van auto bezig waren Wink

Daar lijkt het op de linker foto trouwens wel op Confused

Maar nu zie ik het blik ook.

gREEt

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 09 augustus 2007 02:38 PM
  [ # 36 ]

Tja…. laat eens weten wat je bezoekje bij CX-basis heeft opgeleverd aan info. Ik zal zelf bij Francemobile eens wat info vergaren bij ze. Als ik overtuigd ben, dan kan ik het meteen meenemen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 augustus 2007 03:26 PM
  [ # 37 ]

Mijn insteek is dat als ik overtuigd ben dat ze de binnenkant van mijn balken mogen doen. Ga ik volgend jaar de buitenkant zelf doen.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 augustus 2007 04:02 PM
  [ # 38 ]
Ree schreef:

Ik heb een mailtje gestuurd of ik even langs mag komen om te kijken.

Jochen Heusel schreef:

hello,
we do anti-corrosion-treatment for all cars. WE work with products from Mike Sander and FluidFilm and we have good experience with those products. The costs depends on the work we have (cleaning bottom etc.), but for ± EUR 500,00 you’ll have a good protection of the bottom, the rest of the parts (doors etc) we have to check it.

If you want to visit us, please contact me.

kind regards
Jochen Heusel

Ik ga dus snel een keer langs, morgen konden ze helaas niet… Ben benieuwd wat ze voor dat geld doen, ik heb het idee dat zowel de holle delen als de bodem behandeld wordt.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 augustus 2007 12:42 AM
  [ # 39 ]

hmmm, ze hebben het veel te druk, ze hebben gevraagd of ik tot half september kan wachten. Weet niet of mijn HY dan nog buiten staat Confused

Nieuws blijft dus nog even uit…

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 augustus 2007 12:30 PM
  [ # 40 ]

Ze zullen wel bezig zijn met de Francemobile, die is volgende week al.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 18 september 2007 11:37 PM
  [ # 41 ]

Zoals al aangegeven komt “mike sanders” goed uit de diverse (duitse) tests. Ik zelf gebruik het materiaal al enkele jaren en het is werkelijk een goed produkt. Het enige probleem is de verwerkbaarheid. De was is bij circa 15 graden ongeveer boter en naar mate de temperatuur stijgt wordt de verwerkbaarheid beter.  Om het aan te brengen met een spuit moet het verhit worden tot circa 90 graden (een oude frituurpan bewijst dan goede diensten). Zeker in de holle ruimten (kokerbalken en de deurstijlen) zijn moeilijk behandelbaar.  Daar het materiaal goede kruip-eigenschappen heeft, is de filosofie van mike sanders dat ook bij een niet egale verspreiding van het vet, deze toch door de kruipeigenschappen gelijkmatig zal gaan verdelen.
Voor de delen waar je goed bij kunt komen, zoals binnenkanten van deuren, schermen ed daar gebruik ik de kwast met een hete luchtföhn.
Ook voor het vastzetten van bouten ed is het goed bruikbaar.  Je moet wel voorzichtig zijn bij het gebruik in de nabijheid van bekleding, het is daar lastig uit te verwijderen.

Het verwijderen van overtollig vet van plaatwerk ed. gaat moeiteloos met wasbenzine (en wellicht met thinner).

Het materiaal was ook altijd verkrijgbaar in nederland (een adres in bennebroek) Daar ik het al enige jaren niet meer besteld heb, weet ik niet of de betreffende garagehouder het nog verkoopt. Overigens kun je het ook via internet rechtstreeks bij mike sanders bestellen.

Mocht je behoefte hebben aan meer info dan zie ik wel een reactie op het forum tegemoet.

teveel citroenen

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 september 2007 05:52 PM
  [ # 42 ]

Interessante info, merci!

Ik ga morgen met de HY bij CX basis langs. Kijken hoe ze werken en wat ze met de HY zouden willen doen en wat dat gaat kosten.

Als ik voor iemand een bestelling kan meenemen gaat het waarschijnlijk wel lukken als je voor vanavond reageert op het forum, PB of per mail.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 22 september 2007 12:43 AM
  [ # 43 ]

Caprotech RX adressen: www.caprotech.nl  Very Happy
Zelf met RX5/RX7/RX10 onder mijn GSA bezig geweest, idd na eerst (K*Tklus) de oude lagen weggehaald te hebben, rotte plekken kaalgehaald/uitgeslepen/dichtgelast (laten doen, Herm Kroon in Valkenswaard). Dan RX5 als primer/nadenbehandeling, en met blokkwast niet te dikke laag RX10. RX7 is voor de holle ruimtes.

Gezien de smerigheid en bijzondere onhandigheid van de klus zonder brug heb ik hierna uitgeroepen trots op het resultaat te zijn, maar noooooit meer zo te doen Wink  Trots vooral nadat Van Bemmelen had gevraagd waar ik die behandeling zo netjes had laten doen Cool

Nu deze behandeling (na zelf al blootleggen van paar slechte plekken) aan Citroville overgelaten voor de CX. Gaat hen met zo’n vloeistofspuit toch iets makkelijker af geloof ik. En schoonspuiten en goed drogen in verwarmde garage, met brug, hmmm betere werk Exclamation [/url]

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 september 2007 10:14 PM
  [ # 44 ]

Ik ben dus langs geweest, en daar zijn ze niet echt gelukkig van geworden. Ze waren duidelijk niet bekend met de HY, het was voor hun een grote tegenvaller dat er bijna geen holle delen te vinden waren die ze konden behandelen.

Overal zit dus het originele tectiel. Op 90 procent van het oppervlak zat het zo goed vast dat ze adviseerde om het lekker te laten zitten. De overige 10 procent zal met veel pijn en moeite los te halen zijn.

Onder die 10 procent zaten dus een paar plekjes waar echt roest is, maar verder niets door. Voor hun zou het echter veel te arbeidsintensief zijn om er voor een redelijk bedrag iets te kunnen betekenen.

Dus ik ga dit jaar de plekjes waar roest zit zo veel mogelijk afkrabben en in de owatrol zetten voordat de bus de stalling in gaat (na Historie op Assen). Volgend jaar de overige 10 procent los werken en dan behandelen met iets wat hier geadviseerd is. Het zal dus een combinatie van het originele tectiel en een ander product gaan worden, maar er zit niets anders op.

Gaat dus toch “zelf doen” worden Wink

Groet,

Ree

ps, het is zeker de moeite waard om even langs te rijden wanneer je in de buurt bent want er staan een aantal hele mooie CX-en voor de deur. Zo’n 30 in totaal…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 oktober 2007 12:10 AM
  [ # 45 ]

Nou, het viel al met al reuze mee.

Ik ben zo’n 3 uur onder de bus aan het krabben geweest. Alles bij elkaar misschien 20 plekjes waar het tectiel niet meer volledig met de bodem samengesmolten was. Vaak heel klein, soms wat groter, één plekje dat “slecht” te noemen is maar dat is niet dragend.

Dus plekjes kaal gemaakt, daaarna twee keer in de Owatrol omdat voor mijn gevoel Owatrol beter samen gaat met tectiel dan de andere genoemde producten. Daarna het bussie in de stalling gezet met nieuwe motorlolie, koelvloeistof, DOT4 en bakolie. Alles bij elkaar zo’n 5 uurtjes werk. Hmmm,  waterpomp vergeten te smeren herrinner ik me nu…

Ik denk dat ik voortaan ieder jaar er onder kruip om te kijken of ik een nieuw plekje kan vinden en de oude weer te owatrollen. Verder laten zoals het is.

Het enige dat nog niet in orde is, zijn de holle ruimtes in de bodem. Ik kon niet goed voelen of er tectiel in zit, maar wel dat ze vol zaten met rommel. Volgens mij omdat rond de gaten in de balken het tectiel is losgelaten. Dit zal dus schoongemaakt (uitgezogen?) moeten worden en opgevuld met het een en ander (Sanders vet oid). Zelf heb ik daar de spullen niet voor, dus dat wordt volgend jaar rondkijken. Achteraf had ik dat door CX basis kunnen laten doen maar die waren met niet enthausiast genoeg.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook