2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Verlengde XM-limousines
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 31 juli 2007 01:41 PM
  [ # 16 ]
ieksEmmu schreef:

ben toch benieuwd wie er nu mee rijdt…


Die auto plus eigenaar ben ik een half jaartje geleden tegengekomen bij Beau Wouda in Leerdam, toen ik samen met een vriend een ‘82er Prestige uit elkaar aan het trekken was tbv zijn eigen Prestige. De details van dat gesprek staat mijn korsakov niet toe, maar het was iig wel een liefhebber. Hij bezat ook nog een CX Prestige, een DS Pallas en een Traction Avant. Overigens heb ik die verlenging toen eens goed bekeken en ik moet zeggen dat die kar tamelijk ruk in elkaar is gezet; de lasnaden zijn nog zeer goed zichtbaar, bij alle rubbers die verlengd moesten worden hebben ze er simpelweg een stukje tussen geplaatst (met alle gevolgen vandien) en de deurbekleding van de verlengde portier is werkelijk om te janken zo amateuristisch. Los daarvan schijnt het dak in de buurt van de verlenging ook een serieuze lekkage te hebben die maar niet gevonden kan worden. Ik vond het wel een mooie toevoeging die verlenging, maar wel wat cheap in elkaar gezet.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 31 juli 2007 01:50 PM
  [ # 17 ]

die cheapness klopt zeker, maar goed dat het een zwarte was dan valt t iets minder op… tijdens mn proefritje donderde de achterzijruit ook half in de deur…
Maar soepel dat dat blokje snorde voor zn 300 kkm bleh

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 31 juli 2007 03:04 PM
  [ # 18 ]

Dan heb ik toch nog een andere gezien want die was groen. Afwerking vond ik toen idd ook r*k. Lelijke naden op het dak die ook nogeens aan het roesten waren vanwege slecht laswerk. Binnebekleding was ook slordig. Wel lekker ruim, al heeft een standaard Xm daar al niet echt gebrek aan.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 31 juli 2007 03:49 PM
  [ # 19 ]

een jongen in Delft had een groene (Vert Triton(?) beetje grijsgroen dacht ik, iig niet Vert Poseidon)) Boonacker, een V6 serie I, de staat was zoals jij omschrijft… is ca 3 jaar geleden dat ik die bak gezien heb.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 31 juli 2007 08:54 PM
  [ # 20 ]

Over die Boonacker stond een tijd geleden ook iets in de Ambiance Extreme. Was dacht ik idd in minder goede staat. Wel gaaf om zoiets in bezit te hebben, althans de Boonacker versie. Versies met extra deuren zijn niet zo heel erg fraai…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 31 juli 2007 09:36 PM
  [ # 21 ]

Een eigenaar van een grote supermarktketen die altijd met een CX prestige reed heeft in ‘92 de dealer waar ik destijds werkte opdracht gegeven een XM V6 excl te laten verlengen. Die auto mocht toen ook geen Citroën meer heten van de fabriek, als merk stond er “Boonacker” op het kenteken. Deze auto was een tint donkerder dan lichtgrijs, zeg maar BX chic-grijs.

In 1996 is er nog een besteld, ter vervanging van de eerste. Deze auto heette geen Boonacker meer daar dat bedrijf inmiddels ten onder was gegaan en voortgezet werd onder de naam CBT. Deze XM was bruin-grijs was kleur, had nog de PRV motor en heeft slechts 4 jaar dienst mogen doen als directie-auto. Toen kwam er een 750IL…

De eerste boonacker is ingeruild toen de tweede geleverd werd. Hij is toen verkocht aan een mevrouw die de tweede helft 60 gepasseerd was…  Zij heeft er redelijk wat problemen mee gehad, o.a. een versnellingsbakrevisie. Uiteindelijk werd hij te groot, en heeft zij hem met een kapotte startmotor ingeruild op een Picasso automaat. En toen heb ik ‘m kunnen kopen…. Ik had echter toen al een Xm V6, en helaas liet inderdaad de kwaliteit van de firma Boonacker op langere termijn wel iets te wensen over. Dat (en het feit dat mijn vriendin het niet zo’n succes vond Wink ) heeft mij toen doen besluiten de Boonacker weer weg te doen. Hij is toen gekocht door Nico, een liefhebber die een hele collectie Citroenen heeft, o.a. ook de 97-FZ-DN die ook in dit topic staat. Een aantal van zijn auto’s heeft in Citro-expert gestaan.

De tweede Boonacker werd NIET ingeruild door de BMW dealer die de 750IL leverde. Te weinig inruil, of misschien wílde hij hem niet hebben…? Wie zal het zeggen. Uiteindelijk is hij in consignatieverkoop gegaan bij de dealer die hem geleverd heeft. Hij heeft daar ‘n jaar gestaan, niemand die er naar keek. Hij is toen verkocht aan een kennis van die dealer, en die rijdt er nu nog steeds mee. De man wel een liefhebber te noemen, hij heeft een aantal erg leuke auto’s gehad, o.a. een 504 break, een CX 2.4i aut break en nu staat er nog een (paarse!) CX 25i Pallas aut. op de oprit.
Ook deze boonacker heeft de nodige problemen (gehad) met de ombouw. Lasnaden die opbollen, lak die springt… Onlangs heeft de eigenaar de auto deels laten spuiten. Daarnaast heeft de manenige tijd geleden zelf de motor compleet uit elkaar gehad ivm de nodige problemen.


Overigens is het rijden met zo’n auto heel zo anders niet als het rijden met een ‘gewone’ XM. Het gereden worden is wél heel anders!

Gr Martijn

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 03 augustus 2007 08:00 PM
  [ # 22 ]

Alleen het parkeren, als dit al lukt, kost geld=2 x parkeerplaats ?? Laughing

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 24 juli 2010 04:07 PM
  [ # 23 ]
Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 24 juli 2010 04:43 PM
  [ # 24 ]

RN-LN-06
Merk: CBT
Handelsbenaming: XM V6 Excl. automaat

Ik weet er in Zeeland overigens ook nog eentje te koop staan, Boonacker, bouwjaar ‘92 ongeveer. Wel wat roest op de bekende plekken en zeker niet goedkoop!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 juli 2010 06:11 PM
  [ # 25 ]

Aangezien we het toch over verlengde versie’s hebben…........

link

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
slingshot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 14-03-2009

- XM 2.0 TCT
Gepost: 01 augustus 2010 04:40 PM
  [ # 26 ]

http://www.flickr.com/photos/ferdinand1977/3890594676/

ik heb er ook een gevonden op nl plaat

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 01 augustus 2010 06:18 PM
  [ # 27 ]

Zo werd ie gemaakt:

Profiel  
 
Zebo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 27-06-2011

Gepost: 27 juni 2011 03:04 PM
  [ # 28 ]

Voor de liefhebbers: 1 jaar later op Autotrack voor weinig. Zie zo gauw geen lasnaden Smile

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vt2afnqhoofx

Profiel  
 
dixie-delight
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 14-08-2009

Gepost: 01 juli 2011 06:23 PM
  [ # 29 ]

Op autoscout wordt een verlengde Xm aangeboden voor 1500 euro.
Staat in Amsterdam, is wel wat werk aan.

Profiel  
 
JEB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 16-07-2011

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 juli 2011 06:23 PM
  [ # 30 ]

Deze verlengde CBT XM is vanmiddag door zijn nieuwe franse eigenaar uit Lille opgehaald.

Het is een liefhebber die de XM weer helemaal naar nieuw gaat brengen.

Afbeelding Bijlagen
Haarlemmermeer-20110716-00652.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook