9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
XM 3.0-V6 van blooper1963
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 januari 2008 09:02 PM
  [ # 121 ]
Blooper1963 schreef:

Volgens mijn handleiding zijn in België deze sturen standaard,TWEESPAAKS geleverd! Ik zoek wel een radiobediening voor zo een stuur! of een éénspaaksstuur,MET radiobediening.
Het belangrijkste zien julie over het hoofd: Ik heb een type I met een NEDERLANDS talig display.
Wat de koeltemperatuur betrefd,die gaat niet hoger dan 85°C. misschien eens 90°C. Maar das normaal.
En ja, sorry voor het zo snel 200 km/uur te rijden! Very Happy
Ik weet dat ik bij 200 km/uur net geen 5000 toeren draai!
En ook net geen 3000 rpm,bij 120 km/uur.

Ik meen dat er van af ‘93 een twee spaker in is gekomen, alles daar voor een een spaak.

Die display schijn je in verschillende talen te kunnen instellen, maar dat weet u natuurlijk al lang.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 januari 2008 09:14 PM
  [ # 122 ]

Ze is van november 1992,dus een model ’ 93 dus!
Wat het display betrefd,werd hier herhaaldelijk gezegd,dat de type I, XM’s niet in het Nederlands te zetten waren. Enkel de type II ‘s! in de digitale handleiding staat Italiaans,als laatste taal.
In mijn handlijding staat daar Nederlands.
Ook volgens mijn boekje(de foto’s dus),staat er een 2 spaaksstuur in afgebeeld.
Als iemand zo ‘n stuur met radiobedienig heeft,mag je dit steeds via PB laten weten. Of inderdaad een éénspaaks,met radiobediening.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 januari 2008 09:27 PM
  [ # 123 ]

Dat gedeelte voor de radiobesturing kan je ook los kopen, zit er niet vast in ofzo. Dus als je een mooi lederen éénspaaksstuur vindt zonder dat dekseltje met radiobesturing kunt je dat gewoon doen.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 januari 2008 09:30 PM
  [ # 124 ]

Ok! als ik het nu niet vind,word dit iets voor citromobile in Utrecht. Very Happy

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 januari 2008 09:35 PM
  [ # 125 ]

We zoeken met u mee!!

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 januari 2008 09:44 PM
  [ # 126 ]

Das uiteraard vriendelijk van julie! Laughing

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 januari 2008 10:38 AM
  [ # 127 ]

Hebben ze in Belgie geen telefoonboek waar sloperijen in staan?

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 15 januari 2008 01:13 PM
  [ # 128 ]

Ok! als ik het nu niet vind,word dit iets voor citromobile in Utrecht.

Stuur eens een pb-tje naar Ruben, citroenbx op het forum. Die heeft een tweespaaks gedrocht met knopjes in z’n XM, maar ik heb een mooi leren eenspaaks voor ‘m liggen. Best kans dat ie dat tweespaaks ding met knopjes en al weg doet Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 maart 2008 09:03 PM
  [ # 129 ]

Mijn XM is eindelijk terug van de dealer voor een zeer grote opfrisbeurt en Technische controle beurt.Nu kan ze naar de spuiter voor een kosmetische opfris beurt.
Wat werd er bij de dealer gedaan:
-Nazicht technische controle
-bougies vervangen
-bougiekabels + verdelerkap en rotor
-benzinefilter vervangen
-achterste middenbol vervangen
-middendemper + aansluitstukken vervangen
-tussendemper(voorlaatste) vervangen
-remblokken voor vervangen
-ruitensproeierpompje vervangen
-kachelradiatortje vervangen
-oliepeilstok vervangen (motorolie)
-oliepeilstok vervangen (bakolie)
-opzoeken waterlek(kofferbak)
-2de hands keuring
-asje 13de ruit vervangen
-DIRAVI accumulator vervangen
-overige veerbollen getest
-transmisieolie vervangen
-onderhoud:olie + filter+ luchtfilter
-Verversen LHM
-watertemperatuursensor vervangen
-2 x spoorstangen vervangen
-2 x stuurkogel vervangen
- vervangen achterste zijruitje
Een hele waslijst,zoals julie kunnen opmerken.
Maar nu is ze weer in orde voor een tijdje. Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 maart 2008 09:11 PM
  [ # 130 ]

Om geen nieuw draadje te moeten opstarten,telkens,stel ik enkel hier nog vragen verder.
Zo heb ik een andere vraag?
Hoe of wat regelt het stationair toerental bij en V6-12V,type I?
De watertemperatuursensor is al vervangen en heeft al verbetering gebracht,maar nog niet zoals het hoort.
Op welk toerental hoort de V6,stationair te draaien?
Nu draait ze bij warme motor ongeveer 1100 toeren,wat ik te veel acht.
Ook weet ik dat men het toerental niet kan bijregelen! Hoe krijg ik het toerental dan naar omlaag?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 maart 2008 09:28 PM
  [ # 131 ]

Wat je nog zou kunnen proberen is de stappenmotor reinigen en de gasklep bij bij stellen!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 14 maart 2008 11:14 PM
  [ # 132 ]

stationair

Blooper,
Ik ben me net voor mijn V6 aan het instuderen op de ECU voor motormanagement.
Hoewel ik een iets ander motor heb (24soupapen, eigen Belgisch woord Wink ) hebben ze soortgelijke ECU’s: jij Fenix3B, ik Fenix4.
Ze hebben geen mogelijkheid stationair toerental te regelen: dat doet de ECU voor je. Er is een Inlaat-ventiel met eigen motor die dit regelt (Nr 432 in de schema’s) gemonteerd in de by-pass leiding van de luchtinlaat. Het teorental dat afgegeven wordt moet 750 ±50 bedragen bij niet in bedrijf zijnde koelventilatoren en klima compressor. Als Klima daarvoor gedraait heeft zal er 800 gegeven worden.
Kortom: als je motor 1100 draait is er ergens in de sensoren of actuators iets niet in orde..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 maart 2008 11:16 PM
  [ # 133 ]
Blooper1963 schreef:

Om geen nieuw draadje te moeten opstarten,telkens,stel ik enkel hier nog vragen verder.
Zo heb ik een andere vraag?
Hoe of wat regelt het stationair toerental bij en V6-12V,type I?
De watertemperatuursensor is al vervangen en heeft al verbetering gebracht,maar nog niet zoals het hoort.
Op welk toerental hoort de V6,stationair te draaien?
Nu draait ze bij warme motor ongeveer 1100 toeren,wat ik te veel acht.
Ook weet ik dat men het toerental niet kan bijregelen! Hoe krijg ik het toerental dan naar omlaag?

Dit is een bekende V6 kwaal, en wordt in 99% van de gevallen veroorzaakt door een niet goed werkende stappenmotor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 maart 2008 01:23 AM
  [ # 134 ]

Dus de stappenmotor?
Zou dit kunnen komen doordat ik nu op LPG rijd,en dit het eventuele vuil los weekt,in de stappenmotor?
Want ik herinner mij niet in het begin dat ze dit deed.
Ze doet het evenzeer op benzine.
Dat electrisch ventiel dat de injectoren afsluit,is dat een alles of niets sluitend ventiel?Want ik begrijp niet goed de werking van dat zogezegde stationair ventiel. huh

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 april 2008 09:21 PM
  [ # 135 ]

Hier dan een paar foto’s van de externe cosmetische opfrisbeurt
1)De volledig herpoten passagierskant,er zaten nogal wat diepe krassen en deuken in.De passagiers achterdeur,is een okazie,want bij deze van mij,was de verstevegingsbalk geraakt, en die is moeilijk recht te krijgen

2)nieuwe 2de hands koplampen en last but not least: een originele Type 1 grille(de steunen op de ex koplampen ter bevestiging van de grille waren gewoon afgeknapt?

3)Herspoten voorbumper + nieuwe chroombies(duuuuur)!!!

4) chauffeurskant,welke intakt was

De volgende stap is, het interieur uitbouwen en mijn navi-muziekinstallatie plaatsen,een Kenwood DDX 6029 + KNA 520 met TMC, en bluetooth module.
trouwens heb ik een vraagje!
hoe demonteer ik het best de 2 zijkanten van de centrale console?
Dus de met tapijt beklede onderdelen??
Als hetmuziek er in zit,geef ik de matten een grote beurt en het intussen gedemonteerd leder kan ik dan makkelijk reinigen en behandelen,om terug soepel te worden. Wink

Profiel  
 
 
9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook